Ναυτιλία

Ρωσικό τάνκερ περνάει τη διώρυγα του Σουέζ με στόχο την Αρκτική - Οι ΗΠΑ εξετάζουν τη χαλάρωση των κυρώσεων (g Captain)

Ρωσικό τάνκερ περνάει τη διώρυγα του Σουέζ με στόχο την Αρκτική - Οι ΗΠΑ εξετάζουν τη χαλάρωση των κυρώσεων (g Captain)
Το Valentin Pikul, χωρητικότητας 69.000 dwt, πέρασε τη Δευτέρα (10/3) από τη διώρυγα του Σουέζ, βάζοντας πλέον ως τελικό προορισμό του το Μουρμάνσκ, πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο
Το νεότερο πετρελαιοφόρο που κατασκευάστηκε για τον ρωσικό στόλο και που ανήκει στην κατηγορία πάγου, συνεχίζει το ταξίδι του από τα ναυπηγεία Zvezda στην Άπω Ανατολή προς την Αρκτική.

Μετά από ένα μήνα στη θάλασσα, το Valentin Pikul, χωρητικότητας 69.000 dwt, πέρασε τη Δευτέρα (10/3) από τη διώρυγα του Σουέζ, βάζοντας πλέον ως τελικό προορισμό του το Μουρμάνσκ, πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο.

Σύμφωνα με το g Captain, το Valentin Pikul θα ενισχύσει περαιτέρω τον τωρινό στόλο τάνκερ με μεγάλη ικανότητα διέλευσης μέσα από πάγους, τα οποία βρίσκονται ήδη σε λειτουργία για τα πετρελαϊκά έργα της Ρωσίας στην Αρκτική, την πλατφόρμα Prirazlomnaya και τους τερματικούς σταθμούς Arctic Gate και Varandey.

Το 2024 η χώρα μετέφερε περίπου 8,1 εκατομμύρια τόνους, ή αλλιώς 61 εκατομμύρια βαρέλια, αργού πετρελαίου μέσω της Αρκτικής.

Το νέο δεξαμενόπλοιο είναι το πρώτο από αυτά που η Ρωσία ελπίζει ότι θα γίνουν ο στόλος που θα υποστηρίξει τις επιχειρήσεις στην Αρκτική.

Το τεράστιο project Vostok Oil, το οποίο βρίσκεται υπό ανάπτυξη, απαιτεί έως και 30 τάνκερ κατηγορίας πάγου στην τελική του κατασκευή μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030.

Αν και οι ΗΠΑ συμπεριέλαβαν το Valentin Pikul στον γύρο κυρώσεων του Ιανουαρίου 2025, αναμένεται να αρχίσει να μεταφέρει αργό πετρέλαιο από τον τερματικό σταθμό πετρελαίου Varandey στη θάλασσα Pechora σε σημείο μεταφόρτωσης έξω από το Μουρμάνσκ.

Οι δυτικές κυρώσεις έχουν θέσει σε χειμερία νάρκη ή έχουν καθυστερήσει την έναρξή τους αρκετά από τα ρωσικά σχέδια στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων των έργων Arctic LNG 2 και Vostok Oil.

Αλλά η ανακούφιση μπορεί να μην είναι μακριά στο μέλλον, καθώς οι αξιωματούχοι των ΗΠΑ φέρονται να καταρτίζουν σχέδια για χαλάρωση των κυρώσεων.

Έρχεται χαλάρωση των κυρώσεων

Έχουν πυκνώσει οι φωνές που λένε ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξετάζει το ενδεχόμενο άρσης των κυρώσεων κατά επιλεγμένων έργων στο πλαίσιο μιας μελλοντικής ειρηνευτικής συμφωνίας για την Ουκρανία.

Η είδηση έρχεται πριν από τις αναμενόμενες συνομιλίες μεταξύ των προέδρων Τραμπ και Πούτιν. Παρά τους 16 γύρους κυρώσεων, η Ρωσία συνεχίζει να αντλεί εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Το 2024, μόνο η Ευρώπη σημείωσε νέο ρεκόρ εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρωσία.

Όσον αφορά τη χαλάρωση των κυρώσεων κατά των ενεργειακών έργων, η εμβληματική μονάδα LNG 2 στην Αρκτική θα αποτελούσε πιθανότατα κορυφαία προτεραιότητα για τη Ρωσία.

Οκτώ φορτία που φορτώθηκαν μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου 2024 παραμένουν αδιάθετα λόγω κυρώσεων.

Η αποδέσμευση των πέντε πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τύπου Arc7 που έχουν κολλήσει στις κυρώσεις στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha θα ήταν επίσης απαραίτητη για να ξεκινήσουν οι μεταφορές όλο το χρόνο από την εγκατάσταση φυσικού αερίου στην Αρκτική, ενώ ένα ακόμα πλοίο παραμένει υπό κατασκευή στο ναυπηγείο.

Η έλλειψη πλοίων μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου μπορεί να αποτελέσει ικανός λόγος ασφυξίας για τα σχέδια της Ρωσίας για τους υδρογονάνθρακες στην Αρκτική. Τα εγχώρια ναυπηγεία, όπως το Zvezda στην Άπω Ανατολή και τα ναυπηγεία της Βαλτικής στην Ευρώπη, έχουν περιορισμένη εμπειρία και ικανότητα να παράγουν δεξαμενόπλοια σε επαρκή αριθμό.

Ακόμη και με τη βοήθεια της Samsung Heavy Industries - οι Νοτιοκορεάτες κατασκεύασαν μεγάλο μέρος του πλοίου πριν το μεταφέρουν στη Zvezda - το Valentin Pikul χρειάστηκε σχεδόν επτά χρόνια από την τοποθέτηση της καρίνας μέχρι να τεθεί σε λειτουργία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης