
Βήμα προόδου στην ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων πρόωσης χωρίς εκπομπές για τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Η Metacon (σουηδική κατασκευάστρια εταιρεία ενεργειακών συστημάτων), έλαβε μέσω της συμμετοχής της στη Pherousa (νορβηγική εταιρεία μεταφοράς τεχνολογίας), δύο αρχικές εγκρίσεις (AiP) για χρήση της τεχνολογίας πυρόλυσης αμμωνίας.
Συγκεκριμένα κέρδισε AiPs από τους νηογνώμονες American Bureau of Shipping (ABS) και DNV σε ανεξάρτητη βάση αξιολόγησης.
Τα AiP δεν έρχονται χωρίς συνθήκες επίδειξης, επιβεβαιώνοντας τη βιωσιμότητα και την ασφάλεια της τεχνολογίας πυρόλυσης αμμωνίας Pherousa σε πλοία με κυψέλες καυσίμου PEM και συστήματα παροχής αερίου καυσίμου (FGSS), που παράγουν πλήρως ηλεκτρική πρόωση.
Σύμφωνα με τη Metacon, το επίτευγμα ορόσημο σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προόδου στην ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων πρόωσης χωρίς εκπομπές για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Βασικοί εταίροι στο έργο για τα 2 AiPs περιλαμβάνουν τον σχεδιαστή πλοίων Deltamarin, τα Νησιά Μάρσαλ με σημαία, τον προμηθευτή FGSS Babcock International καθώς και τη Metacon.
Η Pherousa κατέχει αποκλειστική άδεια για την τεχνολογία πυρόλυσης αμμωνίας της Metacon για θαλάσσια χρήση σε πλοία.
Η Pherousa μαζί με τη Metacon και άλλους συνεργάτες αναπτύσσουν αυτήν την καινοτόμο τεχνολογία που βασίζεται στην τεχνολογία HIWAR της Metacon.
Στα τέλη Ιανουαρίου 2025, η Metacon αύξησε το μερίδιό της στην Pherousa σε περίπου 35% του κεφαλαίου. Οι εταιρείες υπέγραψαν επίσης τη συμφωνία άδειας για την τεχνολογία πυρόλυσης αμμωνίας της πρώτης για χρήση σε πλοία.
Στόχος και δυνατότητα μέσω αμμωνίας
Ο γενικός στόχος είναι να γίνει πραγματικότητα η μετάβαση στην πρόωση χωρίς ορυκτά και μηδενικές εκπομπές στους τομείς των θαλάσσιων μεταφορών μικρών και βαθέων υδάτων.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά καύσιμα, η αμμωνία είναι ένα μη εκρηκτικό υγρό που μεταφέρει σημαντική ποσότητα καθαρής ενέργειας υδρογόνου που μπορεί (εάν αναπτυχθεί τεχνολογία για τη χρήση του υδρογόνου που περιέχεται), να χρησιμοποιηθεί για την κίνηση νέων τύπων κινητήρων επί του σκάφους.
Ως εκ τούτου, η αμμωνία ως καύσιμο έχει τη δυνατότητα να δώσει τη λύση για να καταστεί δυνατή η στροφή προς τις θαλάσσιες μεταφορές χωρίς άνθρακα.
Εναρμόνιση με το νέο κανονισμό του IMO
Τα πλοία προορίζονται να βρίσκονται στο νερό σε σχέση με το νέο κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) που θα τεθεί σε ισχύ το 2030, επιτρέποντας έτσι στη βιομηχανία φορτίου να χρησιμοποιεί πλοία πλήρως χωρίς εκπομπές για τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω των ωκεανών.
Ο κατοχυρωμένος με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αντιδραστήρας πυρόλυσης αμμωνίας με βάση το HIWAR της Metacon είναι μια τεχνολογία σχεδιασμένη να μετατρέπει αποτελεσματικά την αμμωνία σε καύσιμο υδρογόνου υψηλής ποιότητας.
Εφαρμογή της πυρόλυσης αμμωνίας
Η πυρόλυση αμμωνίας Metacon-Pherousa μπορεί να εφαρμοστεί σε μια ποικιλία ανεπτυγμένων τεχνολογιών, όπως η παροχή υδρογόνου σε κυψέλες καυσίμου PEM, η αντικατάσταση συμβατικών καυσίμων με υδρογόνο ως πιλοτικό καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης με αμμωνία (ICE), η παροχή κινητήρων εσωτερικής καύσης υδρογόνου (ICE), όλες οι οποίες παρέχουν 100% εκπομπές ρύπων, καθώς και μείωση ή εξάλειψη των εκπομπών.
Οποιαδήποτε από τις 4 εναλλακτικές έχει την τελική δυνατότητα να τοποθετηθεί σε οποιονδήποτε τύπο σκάφους με ισχύ κινητήρα έως 15-20 MW, πρόσθεσε η εταιρεία.
Δηλώσεις επιτελικών στελεχών
«Η αμμωνία κερδίζει δυναμική ως φορέας υδρογόνου για εφαρμογή τεχνολογίας στα πλοία (από την παράκτια έως τη ναυτιλία βαθέων υδάτων και παράλληλα με αυτή την εξέλιξη), η καθαρή αμμωνία θα μπορούσε ενδεχομένως να αποτελεί περίπου το 13% της παγκόσμιας προσφοράς αμμωνίας έως το 2030.
Τα AiP επιτρέπουν τώρα στη Pherousa να συνεχίσει το σχεδιασμό και την κατασκευή της σειράς πλοίων μεταφοράς χύδην 64.000 dwt με μηδενικές εκπομπές που προορίζονται για τη βιομηχανία χαλκού.
Μόνο τα πλοία που δεν διαθέτουν καύσιμα άνθρακα μπορούν να διασφαλίσουν στους τελικούς χρήστες ότι ο χαλκός που χρησιμοποιείται για ηλιακούς συλλέκτες ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απαλλαγμένος από εκπομπές στην αλυσίδα εφοδιασμού του», σχολίασε ο Hans Bredrup (Πρόεδρος της Pherousa AS).
«Είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπω τη γρήγορη συνεχή πρόοδο στη Pherousa για τη χρήση και την ανάπτυξη της τεχνολογίας πυρόλυσης αμμωνίας μας στον ναυτιλιακό τομέα.
Η αμμωνία παραμένει η μόνη λύση χωρίς CO2 για την απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών βαθέων υδάτων, με επιλογές κυψελών καυσίμου και κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα θαλάσσια τρένα.
Η δομή συνεργασίας γύρω από τη Pherousa είναι ισχυρή και το AiP τόσο από το ABS όσο και από το DNV είναι ένα σημαντικό ορόσημο και αλλαγή παιχνιδιού προς την εμπορευματοποίηση», τόνισε ο Christer Wikner (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Metacon και διευθυντής του διοικητικού συμβουλίου της Pherousa).
www.worldenergynews.gr