
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία και στον ποταμό Ρήνο στην Γερμανία, επηρεάζουν τη ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα κατά μήκος των μεγαλύτερων ποταμών της Ευρώπης, που χρησιμεύουν ως βασικές οδοί μεταφοράς σε όλη την ήπειρο.
Ο καύσωνας προκάλεσε μεγάλα προβλήματα στην Βουδαπέστη
Οι θερμοκρασίες κορυφώθηκαν στους 35 βαθμούς Κελσίου στη Βουδαπέστη αυτή την εβδομάδα, καθώς μεγάλο μέρος της Ευρώπης βυθίστηκε σε ένα κύμα καύσωνα στις αρχές του καλοκαιριού που συνδέεται με τον θάνατο τουλάχιστον οκτώ ανθρώπων σε όλη την περιοχή. Ο ποταμός Βιστούλας ήταν επίσης σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα στη Βαρσοβία, και ο Ρήνος στη Γερμανία ήταν επίσης ασυνήθιστα χαμηλός.
Ως αποτέλεσμα των χαμηλών επιπέδων νερού, τα φορτηγά πλοία πρέπει να αφήνουν πίσω τους περισσότερο από το μισό του φορτίου τους και μπορούν να λειτουργούν μόνο με 30-40% χωρητικότητα, δήλωσε ο Attila Bencsik, αναπληρωτής πρόεδρος της Ουγγρικής Ναυτιλιακής Ένωσης.
Οι τιμές αποστολής ενδέχεται να αυξηθούν έως και 100%, καθώς προστίθεται επιπλέον χρέωση όταν ένα πλοίο δεν μπορεί να πλεύσει πλήρως φορτωμένο, είπε.
Τέτοιες χαμηλές στάθμες νερού στον Δούναβη δεν είναι ασυνήθιστες, αλλά συνήθως συμβαίνουν τον Αύγουστο, δήλωσε ο Attila Szegi, αναπληρωτής εκπρόσωπος της Γενικής Διεύθυνσης Διαχείρισης Υδάτων της Ουγγαρίας.
Ο Szegi δήλωσε ότι αναμένονται βροχές στην λεκάνη απορροής του Δούναβη την επόμενη εβδομάδα, κάτι που θα πρέπει να οδηγήσει σε μια μικρή αύξηση της
Η ξηρασία μαστίζει την Ουγγαρία
Το ουγγρικό κρατικό μετεωρολογικό ινστιτούτο HungaroMet δήλωσε ότι οι βροχοπτώσεις τον Ιούνιο ήταν μόνο το 17% του μέσου όρου για αυτόν τον μήνα, καθιστώντας τον φετινό Ιούνιο τον πιο ξηρό από το 1901.
«Ο Ιούνιος είναι ένας από τους πιο βροχερούς μήνες του χρόνου στο κλίμα μας, και τώρα έχουμε αυτή τη χαμηλή στάθμη νερού», είπε ο Gyorgy Matavovszki, καθώς σταμάτησε με το καγιάκ του σε μια αμμώδη όχθη στο Szob, μια πόλη βόρεια της Βουδαπέστης.
«Έχει την ομορφιά του επειδή το νερό είναι καθαρό, είναι εύκολο να κάνεις κουπί πάνω του..., αλλά είναι ανησυχητικό».
Τα προβλήματα εμφανίζονται και στον Ρήνο
Τα χαμηλά επίπεδα νερού μετά από μια ξηρασία και ένα κύμα καύσωνα εμποδίζουν τα φορτηγά πλοία να πλεύσουν πλήρως φορτωμένα στον ποταμό Ρήνο στη Γερμανία, παρά τη βροχή αυτή την εβδομάδα, δήλωσαν οι έμποροι εμπορευμάτων την Παρασκευή.
Η χαμηλή στάθμη του νερού παρεμποδίζει τη ναυτιλία σε όλο τον ποταμό νότια του Ντούισμπουργκ και της Κολωνίας, συμπεριλαμβανομένου του σημείου συμφόρησης του Κάουμπ, δήλωσαν οι έμποροι. Τα πλοία γενικά μπορούν να πλεύσουν μόνο περίπου μισογεμάτα. Αλλά το φορτίο εξακολουθεί να παραδίδεται, με τα φορτία να μεταφέρονται από πολλά πλοία αντί για ένα, δήλωσαν οι έμποροι.
Η βροχή αυτή την εβδομάδα ήταν αρκετή μόνο για να σταθεροποιήσει τα επίπεδα του νερού και δεν έφερε σημαντική βελτίωση.
Επιβαρύνσεις στις τιμές των ναύλων
Τα ρηχά νερά σημαίνουν ότι οι διαχειριστές πλοίων επιβάλλουν επιβαρύνσεις στις τιμές των ναύλων για να αντισταθμίσουν τα πλοία που δεν πλέουν πλήρως φορτωμένα, αυξάνοντας το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίων.
Προβλέπεται περισσότερη βροχή και χαμηλότερες θερμοκρασίες την επόμενη εβδομάδα, αλλά αναμένεται συνεχής σταθεροποίηση των επιπέδων του Ρήνου και όχι σημαντική βελτίωση, δήλωσαν οι έμποροι.
Ο Ρήνος αποτελεί σημαντική ναυτιλιακή οδό για εμπορεύματα όπως σιτηρά, ορυκτά, μεταλλεύματα, άνθρακα και προϊόντα πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου θέρμανσης.
Οι γερμανικές εταιρείες αντιμετώπισαν συμφόρηση εφοδιασμού και προβλήματα παραγωγής το 2022, μετά από ξηρασία και καύσωνα που οδήγησαν σε ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον Ρήνο.
www.worldenergynews.gr