Το πρώτο στον κόσμο ηλεκτρικό υδροπτέρυγο σκάφος άρχισε να ταξιδεύει (offshore-energy)

Το πρώτο στον κόσμο ηλεκτρικό υδροπτέρυγο σκάφος άρχισε να ταξιδεύει (offshore-energy)

Για πρώτη φορά γίνονται πλωτές μεταφορές ταχύτερες, πιο πράσινες και πιο προσιτές από τις χερσαίες

Σε νέα εποχή μπαίνουν οι θαλάσσιες διαδρομές, αρχής γενομένης από την Σουηδία. Τα εγκαίνια… έγιναν στη Στοκχόλμη νωρίς το πρωί της 29ης Οκτωβρίου όταν ξεκίνησε τη λειτουργία του το P-12 Nova το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτρικό πλοίο υδροπτέρυγων στον κόσμο, όπως αποκαλύπτει το offshore-energy.biz.

Το κατασκεύασε η Candela (κατασκευάστρια εταιρεία βιώσιμων, ηλεκτρικών σκαφών υδροπτέρυγων της Σουηδίας).

Το Nova (το πρώτο από τα νέα μοντέλα P-12 της Candela που τέθηκε σε λειτουργία), αναχώρησε από την αποβάθρα της στο Tappström και ολοκλήρωσε τη διαδρομή 15 χιλιομέτρων προς το Δημαρχείο της Στοκχόλμης σε 30 λεπτά, μειώνοντας τη συνηθισμένη διάρκεια μετακίνησης στη μέση, όπως ανέφερε η Candela.

Νωρίτερα φέτος, η Candela εξασφάλισε μια συμφωνία για την προμήθεια ενός στόλου ηλεκτρικών υδροπτέρυγων P-12 για το NEOM (βιώσιμο «έργο μεγαλοπόλεων» στη Σαουδική Αραβία).

Η πρώτη παρτίδα των 8 πλοίων θα παραδοθεί το 2025 και στις αρχές του 2026.

 

Περίοδος πλεύσης και στόχοι

Όπως αποκαλύφθηκε, το Nova θα πλέει έως το φθινόπωρο του 2024 μέχρι να παγώσουν τα νερά.

Θα επαναλειτουργήσει την άνοιξη και θα συνεχίσει μέχρι τον Αύγουστο του 2025.

Πρόκειται για πιλοτικό έργο που εκτελείται από την Candela, την Trafikverket και την περιοχή της Στοκχόλμης (SL), με στόχο να διερευνήσει πώς μπορεί η τεχνολογία υδροπτέρυγων να κάνει θαλάσσια ταξίδια ταχύτερα, πιο οικονομικά και χωρίς εκπομπές, δημιουργώντας νέα πρότυπα διαμετακόμισης στη Στοκχόλμη.  

Το ηλεκτρικό πλοίο υδροπτέρυγας πετά πάνω από το νερό αντί να το σπρώχνει σαν συμβατικά σκάφη, δημιουργώντας μια ελάχιστη αφύπνιση.

Ως αποτέλεσμα, το πορθμείο επιτρέπεται να ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες εντός των ορίων της πόλης, ενώ άλλα πλοία περιορίζονται από τους κανονισμούς.

Τα ελεγχόμενα από υπολογιστή πτερύγια υδροπτέρυγου ανυψώνουν τη γάστρα πάνω από το νερό, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας κατά 80% σε σύγκριση με τα συμβατικά σκάφη μειώνοντας την τριβή του νερού.


Τρόπος λειτουργίας

Το Nova λειτουργεί με 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια και εκπέμπει ελάχιστο θόρυβο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, χάρη στους ηλεκτρικούς της κινητήρες C-POD χωρίς μηχανική μετάδοση, σύμφωνα με την Candela.

Επιπλέον, το σκάφος λέγεται ότι είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό πλοίο στον κόσμο καθώς και το ταχύτερο στον στόλο των δημόσιων συγκοινωνιών της Στοκχόλμης, με ταχύτητα 25 κόμβων, ξεπερνώντας τα πετρελαιοκίνητα οχηματαγωγά V-class που κατείχαν προηγουμένως το ρεκόρ ταχύτητας.

«Αυτή είναι μια αλλαγή παραδείγματος για τις αστικές μεταφορές και μια αναβίωση των πλωτών οδών μας.

Σε πολλές πόλεις, η συντομότερη διαδρομή είναι πάνω από το νερό, που είναι η παλαιότερη υποδομή της ανθρωπότητας. Σήμερα, οι πλωτές μας οδοί υποχρησιμοποιούνται λόγω του υψηλού κόστους, των ανησυχιών και των εκπομπών των παραδοσιακών πλοίων. Εάν μπορέσουμε να ξεκλειδώσουμε αυτό το δυναμικό, μπορούμε να κάνουμε τις πόλεις πιο ελκυστικές.

Για πρώτη φορά, υπάρχει ένα πλοίο που κάνει τις πλωτές μεταφορές ταχύτερες, πιο πράσινες και πιο προσιτές από τις χερσαίες μεταφορές.

Είναι μια αναγέννηση για τις πλωτές οδούς του κόσμου και είναι συναρπαστικό που η Στοκχόλμη πρωτοστατεί», δήλωσε ο Gustav Hasselskog (ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Candela).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης