
Ο σχεδιαζόμενος αγωγός θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και δύο εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο 10% της εκτιμώμενης κατανάλωσης υδρογόνου στην ΕΕ το 2030
Οι γαλλικοί και ισπανικοί φορείς διαχείρισης δικτύων φυσικού αερίου προχώρησαν στη σύσταση κοινοπραξίας για την ανάπτυξη ενός υποθαλάσσιου αγωγού υδρογόνου που θα συνδέει τη Βαρκελώνη με τη Μασσαλία.
Η Natran, θυγατρική της γαλλικής εταιρείας Engie, σε συνεργασία με την Terega, εταιρεία αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Γαλλία, και την ισπανική Enagas, ανακοίνωσαν την κοινή πρωτοβουλία την Πέμπτη.
Ο αγωγός Barmar αποτελεί μέρος του ευρύτερου έργου H2Med, προϋπολογισμού 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο στοχεύει στη σύνδεση Πορτογαλίας, Ισπανίας, Γαλλίας και Γερμανίας μέχρι το 2030.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μειώσει τη χρήση φυσικού αερίου και να αντικαταστήσει μέρος της με υδρογόνο, το οποίο δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα κατά την καύση του.
Ο σχεδιαζόμενος αγωγός θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και δύο εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο 10% της εκτιμώμενης κατανάλωσης υδρογόνου στην ΕΕ το 2030.
Στην κοινοπραξία διαχείρισης του Barmar, η Enagas κατέχει το 50%, η Natran το 33,3% και η Terega το 16,7%, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Natran.
Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε χρηματοδότηση που καλύπτει το 50% του κόστους ανάπτυξης του έργου.
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Enagas, Αρτούρο Γκονζάλο, είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι η τελική επενδυτική απόφαση για το H2Med δεν αναμένεται πριν από το 2028.
www.worldenergynews.gr
Η Natran, θυγατρική της γαλλικής εταιρείας Engie, σε συνεργασία με την Terega, εταιρεία αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Γαλλία, και την ισπανική Enagas, ανακοίνωσαν την κοινή πρωτοβουλία την Πέμπτη.
Ο αγωγός Barmar αποτελεί μέρος του ευρύτερου έργου H2Med, προϋπολογισμού 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο στοχεύει στη σύνδεση Πορτογαλίας, Ισπανίας, Γαλλίας και Γερμανίας μέχρι το 2030.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μειώσει τη χρήση φυσικού αερίου και να αντικαταστήσει μέρος της με υδρογόνο, το οποίο δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα κατά την καύση του.
Ο σχεδιαζόμενος αγωγός θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και δύο εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο 10% της εκτιμώμενης κατανάλωσης υδρογόνου στην ΕΕ το 2030.
Στην κοινοπραξία διαχείρισης του Barmar, η Enagas κατέχει το 50%, η Natran το 33,3% και η Terega το 16,7%, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Natran.
Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε χρηματοδότηση που καλύπτει το 50% του κόστους ανάπτυξης του έργου.
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Enagas, Αρτούρο Γκονζάλο, είχε δηλώσει νωρίτερα φέτος ότι η τελική επενδυτική απόφαση για το H2Med δεν αναμένεται πριν από το 2028.
www.worldenergynews.gr