Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

Ανταγωνιστικότερη πρέπει να γίνει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία - Tι λένε αναλυτές (Euractiv)

Ανταγωνιστικότερη πρέπει να γίνει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία - Tι λένε αναλυτές (Euractiv)
Σήμερα η κατάσταση βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή καθώς από την μία θα πρέπει να απαλλαγει από τις εκπομπές άνθρακα ως το 2035 και από την άλλη να γίνει αντιγωνιστικότερη μέσα από την χάραξη και νέων πολιτικών

Οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας ηλεκτροκίνησης και του περιβαλλοντικού κινήματος είναι ενωμένοι, καθώς είναι σκληρά τα πράγματα που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΕΕ για να ανταγωνιστεί παγκοσμίως, σύμφωνα με το Euractiv.

Οι ειδικοί του κλάδου (Ο Chris Heron γενικός γραμματέας της AVERE, Lucie Mattera γενική γραμματέας του ChargeUp Europe και η Julia Poliscanova ανώτερη διευθύντρια Μεταφορών και Περιβάλλοντος) τονίζουν ότι θέλουν να εντείνουν τις προσπάθειες τους, ώστε η μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη ως το 2035 να είναι επιτυχημένη, είτε εργαζόμαστε στον κλάδο είτε για το περιβάλλον.

Η σημερινή κατάσταση

Σήμερα, η κατάσταση βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Από τη μία η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να απαλλαγεί από τις ανθρακούχες εκπομπές. Αυτός ο δρόμος απαιτεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη να διατηρήσουν σθεναρά το πλαίσιο του 2025 και του 2035 για το CO2 των αυτοκινήτων.

Μετά από ένα δύσκολο καλοκαίρι για τις ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τη βιομηχανική ανάπτυξη, χρειάζεται να βρεθούν δραστικές λύσεις ανάπτυξης. Καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατακτούν την αναπτυσσόμενη παγκόσμια αγορά με υψηλής ποιότητας και οικονομικά μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι φωνές που λένε ότι η Ευρώπη πρέπει να ανακαλέσει τους συμφωνηθέντες στόχους CO2 γίνονται όλο και πιο δυνατές.

Η επιβράδυνση θα επιτρέψει μόνο στους ανταγωνιστές να επεκτείνουν το προβάδισμά τους, είτε πρόκειται για μπαταρίες, λογισμικό ή ενοποίηση αλυσίδων εφοδιασμού. Αυτή είναι η σκληρή αλήθεια που δεν μπορούν να αγνοήσουν οι ευρωπαίοι πολιτικοί και οι βιομηχανίες.

Η σημερινή κρίση

Μια άλλη σκληρή αλήθεια είναι ότι μεγάλο μέρος της σημερινής κρίσης. Οι πενταετείς στόχοι της ΕΕ για το CO2 σημαίνουν ότι αναμενόταν πάντα μια επιβράδυνση πριν από την έναρξη των νέων ορίων του 2025. Αλλά αυτή η κατάσταση επιδεινώθηκε από την απότομη και αποφευκτική απόσυρση από τη Γερμανία των κινήτρων αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιβαρύνοντας συνολικά την Ευρώπη.

Όλη η αβεβαιότητα στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρώπης έχει σοβαρές συνέπειες στο ευρύτερο οικοσύστημα, καθώς τα σχέδια μπαταριών, εξαρτημάτων, ακόμη και ανακύκλωσης καθυστερούν ή ακυρώνονται, θέτοντας σε κίνδυνο νέες θέσεις εργασίας. Χρειάζεται επειγόντως να επανέλθει η βεβαιότητα στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας με την επιβεβαίωση των στόχων CO2 για την περίοδο 2025-2035.

Οι αλλαγές

Υπάρχει ένα τεράστιο κύμα καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη που είναι έτοιμοι να αγοράσουν το πρώτο τους ηλεκτρικό όχημα, αλλά μέχρι πρόσφατα ήταν δύσκολο να βρεθούν μοντέλα σε προσιτές τιμές. Αυτό αναμένεται να αλλάξει τον επόμενο χρόνο πριν από τον στόχο του 2025 καθώς αναμένονται τουλάχιστον δώδεκα μοντέλα EV κάτω των 25.000 ευρώ θα εισέλθουν στην αγορά από τη Renault, τη Skoda και τη Fiat.

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι φθηνότερα στην αγορά, αλλά θα εξοικονομήσουν και χρήματα στους Ευρωπαίους μακροπρόθεσμα. Είναι φθηνότερα στη λειτουργία τους από τη βενζίνη ή το ντίζελ και η συνδεσιμότητα τους στο δίκτυο προσφέρει τη δυνατότητα μείωσης στο μισό των λογαριασμών ενέργειας ενός νοικοκυριού με τις κατάλληλες συνθήκες ευελιξίας.

Νέα πολιτική

Χρειάζεται, όμως, και μια νέα πολιτική. Η von der Leyen και η ομάδα της πρέπει να παραδώσουν ένα εντυπωσιακό βιομηχανικό πακέτο αυτοκινήτων που θα συνοδεύει τα πρότυπα CO2. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες χρειάζονται μια πολύ ισχυρότερη πλατφόρμα για να ανταγωνιστούν την Κίνα και άλλους ανταγωνισμούς, επειγόντως.

Σε ό,τι αφορά την ανταγωνιστικότητα, χρειάζεται ουσιαστική επενδυτική υποστήριξη και εμπορικά μέτρα για την ανατροπή της δυναμικής της αλυσίδας αξίας των μπαταριών και την επιτυχία της τοπικής παραγωγής.

Ο κλάδος φόρτισης καλείται να αξιοποιήσει τα 960.000 δημόσια σημεία φόρτισης που είναι ήδη εγκατεστημένα σήμερα στην Ευρώπη. Απαιτούνται επειγόντως απλούστερα και επιταχυνόμενα δίκτυα που να επιτρέπουν κανόνες σε ολόκληρη την Ένωση, ώστε οι φορτιστές να μπορούν να αναπτυχθούν πολύ πιο γρήγορα.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης