Τελευταία Νέα

Επανέρχεται το σχέδιο για παραγωγή βιοαιθανόλης στις μονάδες της ΕΒΖ

Επανέρχεται το σχέδιο για παραγωγή βιοαιθανόλης στις μονάδες της ΕΒΖ
Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, δηλαδή ο τεχνικός σύμβουλος του κράτους, κατέθεσε τεκμηριωμένη πρόταση

Επανέρχεται το σχέδιο για μετασχηματισμό των εργοστασίων ζάχαρης της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης ΑΕ (ΕΒΖ) στη Θράκη σε μονάδες παραγωγής βιοαιθανόλης και προηγμένων καυσίμων. 

Αυτή τη φορά το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, δηλαδή ο τεχνικός σύμβουλος του κράτους, κατέθεσε τεκμηριωμένη πρόταση για την ανάγκη δημιουργίας μονάδων βιοαιθανόλης (με άμεση εφαρμογή στο εργοστάσιο της Ορεστιάδας), η οποία μάλιστα κοινοποιήθηκε και στη Βουλή.

 Η ιστορία μετατροπής μονάδων της ΕΒΖ πάει πίσω πολλά χρόνια. Όταν την περίοδο 2007/2008 υπέβαλε αίτηση στην ΕΕ για συμμετοχή στο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του τομέα ζάχαρης διατήρησε σε λειτουργία τα τρία (Ημαθία, Σέρρες, Ορεστιάδα) από τα συνολικά πέντε εργοστάσιά της για παραγωγή ζάχαρης, καθώς σχεδίαζε τα άλλα δύο σε Λάρισα και Ξάνθη να μετατραπούν σε μονάδες παραγωγής βιοαιθανόλης.

Ωστόσο, λόγω μη εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή για την υλοποίηση του σχεδίου, το 2009, η ΕΒΖ ζήτησε την αποσύνδεση του  σχεδίου αναδιάρθρωσης, από την δημιουργία μονάδων παραγωγής βιοαιθανόλης, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν ως κέντρα παραλαβής τεύτλων και τυποποίησης. Από τον Νοέμβριο 2019 λειτουργούν τα  εργοστάσια στο Πλατύ Ημαθίας και στις Σέρρες, ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν κλειστά.

Δεν υπάρχει μονάδα παραγωγής βιοαιθανόλης στην Ελλάδα

Είναι αξιοσημείωτο ότι η Ελλάδα από το 2019 έχει υποχρέωση πρόσμιξης της βενζίνης με βιοαιθανόλη σε  ποσοστό τουλάχιστον 1%, το οποίο το 2020 προσαρμόστηκε στο 3,3%, γεγονός που επηρέασε και την τιμή της βενζίνης η οποία αυξήθηκε, λόγω της μη συμμόρφωσης της Ελλάδας με τη σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία. Ωστόσο η χώρα μας παραμένει ουραγός στην ΕΕ στην παράγωγη  πράσινων καυσίμων. Επίσης για το πετρέλαιο κίνησης το αντίστοιχο ποσοστό πρόσμιξης με καύσιμο βιολογικής προέλευσης είναι 7% κατ’ όγκο.

Έως σήμερα  δεν υπάρχει καμία μονάδα παραγωγής βιοαιθανόλης στη χώρα μας. Όπως επεσήμανε προσφάτως και ο πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Γιώργος Στασινός σε  ημερίδα   του  Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) για τα πράσινα καύσιμα «τα διυλιστήρια θα πρέπει να μηδενίσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα και αυτό είναι μια τεράστια πρόκληση για τις πετρελαϊκές εταιρείες και όσες έχουν διυλιστήρια».

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο ίδιος, «όπως δείχνουν οι διεθνείς τάσεις  οι δύο-τρεις βασικές δραστηριότητες που θα επιβιώσουν θα είναι τα  πετροχημικά και η παραγωγή πλαστικών, τα πράσινα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα».

Μάλιστα, ο επικεφαλής του ΤΕΕ τόνισε ότι, στο δεύτερο  μισό του αιώνα μας, «δεν θα καταναλώνουμε κανένα ορυκτό καύσιμο που παράγει αέρια του θερμοκηπίου και άρα είναι μονόδρομος, αρχικά, τα πράσινα καύσιμα και μετέπειτα τα μη-καύσιμα και η πρώτη εναλλακτική που ήδη χρησιμοποιούμε είναι τα βιοκαύσιμα».

www.worledenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης