Ενέργεια

Γιατί θεωρείται η Φινλανδία ο «παράδεισος» της ηλεκτροκίνησης

Γιατί θεωρείται η Φινλανδία ο «παράδεισος» της ηλεκτροκίνησης
Η Φιλανδία στοχεύει στη δημιουργία νέας βιομηχανίας μπαταριών
Σχετικά Άρθρα

Η Φινλανδία αναζητά επενδυτές για να τη βοηθήσει να οικοδομήσει μια νέα βιομηχανία γύρω από τις ηλεκτρικές μπαταρίες οχημάτων την επόμενη μισή δεκαετία. Η χώρα, η οποία εξευγενίζει περισσότερο από το ήμισυ του κοβαλτίου που παράγεται στην Ευρώπη, δημοσίευσε μια έκθεση σήμερα (26/1) στο Bloomberg.

Ο στόχος της Northvolt

Μία από τις βασικές σανίδες στη φινλανδία για τους επενδυτές είναι το πλούσιο απόθεμα ορυκτών που χρειάζονται για την τροφοδοσία τέτοιων μπαταριών, σύμφωνα με την έκθεση του Υπουργείο Οικονομίας. Υπογράμμισε επίσης τις χαμηλές τιμές ισχύος της χώρας και την εγγύτητα με τους ευρωπαίους κατασκευαστές.

«Η πρόσβαση της Φινλανδίας σε ορισμένες από τις βασικές πρώτες ύλες που απαιτούνται για μπαταρίες και μια άφθονη παροχή πράσινου ηλεκτρικού ρεύματος έβαλε τη χώρα σε φανταστική θέση για να συλλάβει την ικανότητα παραγωγής κυψελών», δήλωσε ο James Frith, επικεφαλής της αποθήκευσης ενέργειας στο BloombergNEF στο Λονδίνο.

Καταγραφή.PNG

Η παγκόσμια αγορά μπαταριών EV αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό 52% έως το 2025, τη χρονιά που η ζήτηση ξεπερνά τη χωρητικότητα, με τη συνολική αγορά να φτάνει τα 247 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, σύμφωνα με αναλυτές της Bank of America. Προς το παρόν, η Φινλανδία δεν διαθέτει πείρα στην παραγωγή κυψελών μπαταριών και βρίσκεται πίσω από τους ευρωπαίους ομότιμους, όπως η γειτονική Σουηδία, όπου η κύρια εγκατάσταση παραγωγής μπαταριών της Northvolt AB αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους.

Η Φινλανδία μέχρι στιγμής δεν διαθέτει τέτοιες εγκαταστάσεις. Το Υπουργείο Οικονομίας σημειώνει επίσης ότι ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για εξειδικευμένο προσωπικό είναι έντονος, ενώ ένα εργοστάσιο κυττάρων θα κοστίσει «δισεκατομμύρια ευρώ» για την κατασκευή. 

Η Valmet Automotive Oy κατασκευάζει πακέτα μπαταριών σε δύο φινλανδικά εργοστάσια, με τη δεύτερη σε εξέλιξη φέτος. Η εταιρεία ανήκει εν μέρει στην κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Contemporary Amperex Technology Co.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης