Ενέργεια

General Motors: Το στοίχημα της νέας τεχνολογίας μπαταριών για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα

General Motors: Το στοίχημα της νέας τεχνολογίας μπαταριών για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
Η GM έχει διαθέσει σχεδόν 27 δισ. δολ. στα ηλεκτρικά οχήματα
Σχετικά Άρθρα

Πριν από ένα περίπου μήνα, η GM σε συνεργασία με την SolidEnergy Systems, αποκάλυψε τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τα πρωτότυπα της μπαταρίας Ultium λιθίου-μετάλλου νέας γενιάς που κατασκευάζει, σύμφωνα με το Bloomberg.

Χαρακτηριστικά τα λόγια του προέδρου της General Motors, Mark Reuss σχετικά με το νέο project. «Η προσιτή τιμή και το εύρος είναι δύο μεγάλα εμπόδια στη μαζική υιοθέτηση των EV. Με αυτήν τη χημεία της Ultium επόμενης γενιάς, πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε στο επίκεντρο μιας βελτίωσης στην παραγωγή, στην ενεργειακή πυκνότητα και το κόστος. Υπάρχει ακόμη περισσότερος χώρος για βελτίωση και στις δύο κατηγορίες και σκοπεύουμε να καινοτομούμε πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία σε αυτόν τον χώρο» είπε.

Παράλληλα, σε μια τηλεδιάσκεψη που έγινε τον περασμένο καιρό, η GM με την SolidEnergy Systems είχαν δηλώσει ότι θα παράγουν μπαταρία λιθίου-μετάλλων υψηλής τεχνολογίας σε ποσότητες παρτίδας από το 2023, με την εν λόγω τεχνολογία να θεωρείται αιτία game changer.

Η GM έχει διαθέσει σχεδόν 27 δισ. δολ. στα ηλεκτρικά οχήματα, αναμένοντας κέρδος από αυτή την τεράστια επένδυση. Αν δεν μειωθεί το κόστος της μπαταρίας, η μετοχή της εταιρείας θα χτυπήσει σε τοίχο.

Τα νέα δεδομένα

Αρχικά, είναι γνωστό ότι το κόστος ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι υψηλότερο σε σύγκριση με την τιμή των συμβατικών, με την μπαταρία να αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων. Για τους λόγους αυτούς, κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία – είτε μόνη της ή σε συνεργασία με έναν παραδοσιακό προμηθευτή μπαταριών- αναζητά μια σημαντική ανακάλυψη για τη μείωση του κόστους.

54_2.JPG

Αγώνας δρόμου

Σύμφωνα με τον Reuss, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα είναι κερδοφόρα από την πρώτη γενιά και μετά. Αυτό είναι πολύ σύντομα. Δεδομένου ότι η παραγωγή των πρώτων οχημάτων με μπαταρίες SES αναμένεται να ξεκινήσει το 2023, γίνεται κατανοητό το μέγεθος των προσδοκιών.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Rohit Makharia είπε ότι οι μεταλλικές μπαταρίες λιθίου μπορούν να επιτρέψουν στα αυτοκίνητα να φτάσουν τα 600 μίλια με μία μόνο φόρτιση. Ή μπορούν να αναπτύξουν οχήματα που φτάνουν τα 300 μίλια και κοστίζουν πολύ λιγότερο από τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα.

Τα σημερινά κύτταρα μπαταρίας ιόντων λιθίου λαμβάνουν 280 Wh/kg, καθώς αυτή είναι η ενεργειακή πυκνότητα. Το SES ισχυρίζεται ότι η πυκνότητά του είναι υψηλότερη και επίσης ότι τα κύτταρα του είναι ευκολότερα στην κατασκευή. Τέλος, ο Kent Helfrich, εκτελεστικός διευθυντής της υπογράμμισε ότι οι μπαταρίες της SES έχουν ένα λαμπρό και ευοίωνο μέλλον.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης