Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Έκθεση της CRU: Το σχέδιο της Κίνας για εξαγωγές ηλεκτροκίνητων οχημάτων - Τα υπέρ και τα «αγκάθια»

Έκθεση της CRU: Το σχέδιο της Κίνας για εξαγωγές ηλεκτροκίνητων οχημάτων - Τα υπέρ και τα «αγκάθια»
Δεν είναι εύκολη υπόθεση η εξαγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά υπάρχουν λόγοι αισιόδοξων προβλέψεων
Σχετικά Άρθρα

Μεγάλες είναι η βλέψεις της Κίνας στην ηλεκτροκίνηση καθώς μετά τα πρωτεία που διατηρεί στις πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), εξετάζει μια μεγάλη είσοδο στις δυτικές αγορές.

Σύμφωνα με ανάλυση της CRU που εδρεύει στο Λονδίνο, οι τοπικές πωλήσεις θα επηρεαστούν εν μέρει από την κυβερνητική πολιτική - όπως η επιβολή ελάχιστου ορίου πωλήσεων NEV για αυτοκινητοβιομηχανίες - αλλά και από την αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών εξαιτίας της μείωσης των τιμών των NEV.

«Η κυβέρνηση της Κίνας ανακοίνωσε σαφή σχέδια αύξησης των πωλήσεων NEV στο 20% της αγοράς αυτοκινήτων έως το 2025 και 50% έως το 2035, και με την πάροδο του χρόνου, αυτά φαίνονται όλο και πιο εφικτά» αναφέρει μεταξύ άλλων η έκθεση.

Παράλληλα, πιστεύεται ότι ο ασιατικός γίγαντας μπορεί να αρχίσει να στοχεύει διεθνείς αγοραστές τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι έχει ήδη ξεκινήσει σε κλίμακα παραγωγής στη δύση και ότι οι κρατικές επιδοτήσεις στη βιομηχανία αρχίζουν να μειώνονται.

54_3.jpg

Τα δεδομένα

Η CRU επισημαίνει ότι, αν και είναι εφικτό, η εξαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να μην είναι εύκολη υπόθεση για τους κινέζους κατασκευαστές. Aυτό γιατί στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, δεν υπάρχει ούτε μία ευρέως αποδεκτή κινεζική μάρκα αυτοκινήτων που διατίθεται στην αγορά και πωλείται, ακόμη και στην Κίνα. Δυτικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων είναι υψηλότερες από τις κινεζικές μάρκες.

Στη συνέχεια, σταχυολογεί τους παράγοντες που θα κάνουν ελκυστικές τις επιλογές ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τις ξένες αγορές. «Αν τα κινεζικά EV ήταν ανταγωνιστικά ως προς τις τιμές και ευρέως διαθέσιμα, πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο δεν θα μπορούσαν να επιτύχουν παγκοσμίως την επόμενη δεκαετία».

Λαμβάνοντας υπόψη και τις δράσεις των Tesla και Dacia που κατασκευάζουν φτηνά EV χαμηλής εμβέλειας στην Κίνα και τα εμπορεύονται στο εξωτερικό, η προσθήκη της Κίνας σε αυτό το club δεν απαγορεύει το βίωμα ενός σημαντικού μετασχηματισμού των NEV στην αγορά, συμπληρώνει η έκθεση.

Ο αντίκτυπος στα commodities

Δεδομένου ότι τα κινεζικά EV είναι πολύ πιο πιθανό να χρησιμοποιούν φθηνότερες χημικές μπαταρίες LFP χαμηλότερης εμβέλειας από τους αντίστοιχους δυτικούς, η CRU προβλέπει ότι μια αύξηση των πωλήσεων από κινέζους κατασκευαστές NEV παγκοσμίως θα έχει ισχυρές επιπτώσεις στη μακροπρόθεσμη ζήτηση νικελίου και κοβαλτίου.

Σύμφωνα με την έρευνα, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι οι καταναλωτές στη Δύση θα δεχθούν Κινεζικά EV. Εκτός από αυτό, τα γεωπολιτικά ζητήματα πρέπει να εξεταστούν, καθώς ενδέχεται να οδηγήσουν τις δυτικές χώρες να εφαρμόσουν αλλαγές στα τιμολόγια για την προστασία της εγχώριας παραγωγής.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης