Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Σδούκου: Οι υποδομές φόρτισης στο επίκεντρο του ΥΠΕΝ το 2022

Σδούκου: Οι υποδομές φόρτισης στο επίκεντρο του ΥΠΕΝ το 2022
H κ. Σδούκου επεσήμανε ότι η αναλογία διαθέσιμων δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών σε σχέση με τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικά οχήματα είναι στα ίδια και ίσως και σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα ευρωπαϊκά
Σχετικά Άρθρα

Στον παράγοντα του κόστους για την αναγκαία ανάπτυξη του δικτύου δημόσιας φόρτισης στη χώρα μας, αναφέρθηκε η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ, Αλ. Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο Ecomobility.

Η κ. Σδούκου μίλησε για τις σημαντικές εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης για το 2021, με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» να αποδίδει σημαντικά με 19.000 αιτήσεις και τζίρο 70 εκατ. ευρώ στην αγορά. Το 69% μάλιστα ήταν τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Οι στόχοι για το 2022

Ένα κρίσιμο σημείο στο οποίο θα εστιάσει η στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση το 2022 είναι οι υποδομές φόρτισης, για τις οποίες ήδη, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και έναν αγγλικό οργανισμό, έχει ολοκληρωθεί σχετική μελέτη στην οποία αναλύονται τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς.  H κ. Σδούκου επεσήμανε ότι η αναλογία διαθέσιμων δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών σε σχέση με τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικά οχήματα είναι στα ίδια και ίσως και σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα ευρωπαϊκά.

Ωστόσο, η μελέτη εντόπισε κάποια κενά στο δίκτυο καθώς όπως διαπίστωσε, οι φορτιστές είναι συγκεντρωμένοι σε μεγάλα αστικά κέντρα και η πλειοψηφία τους βρίσκεται σε ιδιωτικούς χώρους με δημόσια πρόσβαση ενώ μόλις το 6% είναι εγκαταστημένο σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Όσον αφορά στους αυτοκινητόδρομους, καταγράφεται ικανοποιητική κάλυψη με 40 ταχυφορτιστές να έχουν εγκατασταθεί στα ΣΕΑ των εθνικών οδών αλλά όπως σημείωσε η κ. Σδούκου, στο μέλλον θα απαιτηθούν πολύ περισσότερες και υψηλότερης ισχύος υποδομές (άνω των 150 κιλοβάτ). 

Οι προβλέψεις

Παράλληλα, επεσήμανε ότι με βάση τα σενάρια αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, θα απαιτηθούν περισσότερα από 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 με την πλειοψηφία να αφορά σε φορτιστές γρήγορης φόρτισης (έως 22 κιλοβάτ) και ο αριθμός αυτός θα πρέπει να φθάσει τις 90.000 έως το 2030 (ταχείας και υπερταχείας φόρτισης). Τα κεφάλαια για το κόστος εγκατάστασής τους ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ ενώ για να επιταχυνθεί η προσπάθεια έχει σχεδιαστεί το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» με πόρους 80 εκατ. ευρώ από το RRF το οποίο θα επιδοτεί ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά φόρτισης.

Τέλος, μίλησε για τις τιμές φόρτισης, επισημαίνοντας ότι είναι υψηλές. «Οι τιμές χρέωσης δημόσιας φόρτισης είναι σχετικά υψηλές. Η μέση τιμή για AC φορτιστές είναι 40-50 λεπτά ανά κιλοβατώρα και για ταχυφορτιστές 60. Είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές φόρτισης. Θα το δούμε στο επόμενο διάστημα σε συνεργασία με τη ΡΑΕ» σημείωσε χαρακτηριστικά.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης