Ενέργεια

Σδούκου: «Οχήματα» απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο ως το 2026 τα FSRU σε Αλεξανδρούπολη και Κόρινθο

Σδούκου: «Οχήματα» απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο ως το 2026 τα FSRU σε Αλεξανδρούπολη και Κόρινθο
Στον ίδιο στόχο, της ανεξαρτησίας από το ρωσικό αέριο, συνεισφέρει και η αναβάθμιση του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP), σημείωσε μεταξύ άλλων η κ. Σδούκου

Την εκτίμηση ότι, χάρη-μεταξύ άλλων- στις δύο πλωτές μονάδες υγροποίησης φυσικού αερίου (FSRU) που αποκτά, στην Αλεξανδρούπολη και την Κόρινθο, η Ελλάδα θα μπορέσει να εκπληρώσει τον στόχο για την πλήρη ανεξαρτησία από το ρωσικό φυσικό αέριο ώς το 2026, διατύπωσε χθες (28/11), από τη Θεσσαλονίκη, η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πόρων, Αλεξάνδρα Σδούκου.

Μιλώντας στο συνέδριο της ηλεκτρονικής εφημερίδας «voria.gr» με θέμα την ενεργειακή κρίση και τη Βόρεια Ελλάδα, η κ. Σδούκου υπενθύμισε ότι το FSRU της Αλεξανδρούπολης προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023, ενώ σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης βρίσκεται άλλη μια πλωτή μονάδα του είδους στη Νότια Ελλάδα (σ.σ. της Κορίνθου).

Πρόσθεσε ότι στον ίδιο στόχο, της ανεξαρτησίας από το ρωσικό αέριο, συνεισφέρει και η αναβάθμιση του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP), για την οποία ξεκίνησαν από την κοινοπραξία οι απαραίτητες αδειοδοτικές διαδικασίες για τις εργασίες στον σταθμό συμπίεσης στους Κήπους του Εβρου, αλλά και τις Σέρρες, ώστε όταν το έργο ολοκληρωθεί η μεταφορική ικανότητα του TAP να έχει διπλασιαστεί.

Η κα Σδούκου αναφέρθηκε στη γενικότερη σημασία των έργων αυτών για το σύνολο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς οι χώρες της περιοχής είναι, όπως είπε, σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένες από το ρωσικό φυσικό αέριο. «Με αυτά τα έργα και την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς και σε συνδυασμό με τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB), που βρίσκεται σε λειτουργία από τον Οκτώβριο, η Ελλάδα γίνεται σημαντικός παράγοντας για την ενεργειακή ανεξαρτησία όλης της περιοχής» είπε και υπενθύμισε ότι ήδη φέτος οι εξαγωγές αερίου προς τη Βουλγαρία σχεδόν τριπλασιάστηκαν, με όχημα τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας. Σε αυτή την εικόνα, συμπλήρωσε, πρέπει να προστεθεί και ο αγωγός Ελλάδας- Βόρειας Μακεδονίας, που αναμένεται να ολοκληρωθεί ώς το τέλος του 2025.

Για το κοίτασμα στα Ιωάννινα

Ερωτηθείσα για το πιθανό κοίτασμα υδρογονανθράκων στα Ιωάννινα η κ. Σδούκου διευκρίνισε ότι δεν μπορούμε ακόμα να το αποκαλούμε κοίτασμα, αλλά «στόχο κοιτάσματος», αφού το πραγματικό του δυναμικό δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί με γεώτρηση.

Δήλωσε ωστόσο συγκρατημένα αισιόδοξη, αφού -όπως είπε- οι εκτιμήσεις, που όμως προς το παρόν δεν επιβεβαιώνονται με γεώτρηση, κάνουν λόγο για ένα κοίτασμα πιθανώς αντίστοιχο με εκείνο της Αλβανίας. «Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η εταιρεία που το έχει αναλάβει, η "Energean", έχει ανακοινώσει ήδη από τον περασμένο Απρίλιο, ότι θα προχωρήσει σε διερευνητική γεώτρηση, δηλαδή στην επόμενη φάση μετά την ολοκλήρωση των γεωφυσικών και σεισμικών δεδομένων. Αυτή τη στιγμή περιμένουμε από την εταιρεία να καταθέσει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο υπουργείο άμεσα, γιατί βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει καταθέσει σκοπεύει να εκτελέσει τη διερευνητική γεώτρηση το 2023» είπε και πρόσθεσε ότι, αν επιβεβαιωθεί η ύπαρξη φυσικού αερίου σε μεγάλη ποσότητα, «τότε η περιοχή των Ιωαννίνων και η Ελλάδα θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε σημαντική πηγή ενεργειακής τροφοδοσίας».

Σχετικά με την απολιγνιτοποίηση και κληθείσα να σχολιάσει εκτιμήσεις ότι αυτή σχεδιάστηκε βιαστικά, η κ Σδούκου υποστήριξε πως η Ελλάδα κέρδισε όταν το 2019 αποφάσισε να ακολουθήσει το «δύσκολο μονοπάτι» για μια οικονομία απαλλαγμένη από άνθρακα και πρόσθεσε: «Δεν νομίζω ότι οι Βρυξέλλες θα ενέκριναν 1,6 δισ. για μια βιαστική απολιγνιτοποίηση. Το ότι εγκρίθηκαν σημαίνει πως η Ελλάδα πήγε στις Βρυξέλλες με συγκροτημένο και κοστολογημένο σχέδιο».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης

?>