Ενέργεια

Σε άνοδο οι παγκόσμιες τιμές του ντίζελ μετά τις κυρώσεις - Στα 50,25 δολ το premium στην Ευρώπη

Σε άνοδο οι παγκόσμιες τιμές του ντίζελ μετά τις κυρώσεις - Στα 50,25 δολ το premium στην Ευρώπη

Σε κίνδυνο έως και 150.000 bpd εξαγωγών ντίζελ σε κίνδυνο λένε οι αναλυτές

 

Σε ανοδική τροχιά κονούνται οι παγκόσμιες τιμές ντίζελ και τα περιθώρια διύλισης αυξήθηκαν μετά τον τελευταίο γύρο κυρώσεων των ΗΠΑ στον τομέα πετρελαίου της Ρωσίας λόγω προσδοκιών ότι τα μέτρα θα ενισχύσουν τον εφοδιασμό, σύμφωνα με αναλυτές και στοιχεία της LSEG που δημοσίευει το Reuters.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν τις πιο σκληρές κυρώσεις σε Ρώσους παραγωγούς και δεξαμενόπλοια μέχρι σήμερα στις 10 Ιανουαρίου για να περιορίσουν τα έσοδα του Νο. 2 εξαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Πολλά από τα πρόσφατα στοχευμένα πλοία, μέρος αυτού που ονομάζεται σκιώδης στόλος που επιδιώκει να παρακάμψει τους δυτικούς περιορισμούς, έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά πετρελαίου στην Ινδία και την Κίνα. Τα διυλιστήρια σε αυτές τις χώρες επωφελήθηκαν από φθηνές ρωσικές εισαγωγές που είχαν απαγορευτεί στην Ευρώπη μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
"Τα περιθώρια κέρδους ντίζελ αυξάνονται μετά τα νέα για τις κυρώσεις και αναμένουμε σημαντικές διακοπές στις εξαγωγές ρωσικού ντίζελ", δήλωσε η αναλύτρια Energy Aspects, Natalia Losada. Πρόσθεσε ότι τουλάχιστον 150.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) ρωσικών εξαγωγών ντίζελ από τα διυλιστήρια Gazprom Neft και Surgutneftegas βρίσκονται σε κίνδυνο.

Ευρώπη_1.JPG

Πως διαμορφώνονται οι τιμές

Το premium του πρώτου μήνα του ευρωπαϊκού συμβολαίου αναφοράς ντίζελ εκτινάχθηκε στα 50,25 δολάρια ο μετρικός τόνος την Πέμπτη, σε υψηλό 10 μηνών, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Τα περιθώρια διύλισης ντίζελ διαμορφώθηκαν σε υψηλό πεντέμισι μηνών στα 20 δολάρια το βαρέλι την Πέμπτη.

Ο κρύος καιρός στο βόρειο ημισφαίριο στηρίζει ήδη τις αγορές ντίζελ.
Τα ασιατικά περιθώρια διύλισης ντίζελ εκτινάχθηκαν κατά 8% τη Δευτέρα και ξεπέρασαν τα 17 δολάρια το βαρέλι, τη μεγαλύτερη άνοδο από τον Σεπτέμβριο, πριν υποχωρήσουν σε περίπου 16,50 δολάρια το βαρέλι την Πέμπτη.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του ντίζελ στις ΗΠΑ αυξήθηκαν περισσότερο από 5% στις 10 Ιανουαρίου, τα μεγαλύτερα ημερήσια κέρδη τους από τον Οκτώβριο, και έφθασαν στο υψηλό έξι μηνών στα 111 δολάρια το βαρέλι την Πέμπτη. Ο πρώτος μήνας έχει πάνω από $10 premium σε σχέση με το συμβόλαιο του έκτου μήνα, το μεγαλύτερο premium εδώ και σχεδόν ένα χρόνο.

Οι traders και τα διυλιστήρια συνυπολογίζουν το υψηλότερο κόστος του αργού σε τιμές καυσίμων και διύλιση, ανέφεραν πηγές που επικαλείταιτο reutes από τη Σιγκαπούρη, προσθέτοντας ότι οι χαμηλότερες ροές ρωσικού ντίζελ είναι απίθανο να έχουν άμεσα μεγάλο αντίκτυπο στις ασιατικές αγορές.
Ακόμη και με υψηλότερα περιθώρια ντίζελ, τα σύνθετα περιθώρια διύλισης της Ασίας έχουν αποδυναμωθεί καθώς οι τιμές του αργού έχουν αυξηθεί με πολύ ταχύτερο ρυθμό από τις τιμές των ραφιναρισμένων προϊόντων.

Οι τιμές στο Ντουμπάι αυξήθηκαν κατά 8,5% από την περασμένη Παρασκευή, ενώ οι ανταλλαγές πετρελαίου στη Σιγκαπούρη τον Φεβρουάριο αυξήθηκαν μόνο κατά 5,5% την ίδια χρονική περίοδο.
Τα σύνθετα περιθώρια διύλισης της Σιγκαπούρης, πλεονέκτημα της Ασίας, κυμαίνονταν στα χαμηλά πέντε μηνών στα 17 σεντς ανά βαρέλι την Πέμπτη, σύμφωνα με τα στοιχεία των τιμών της LSEG.

Ανησυχία στην Ευρώπη

Η Ευρώπη, η οποία πριν από τις δυτικές κυρώσεις του 2022, ήταν ο κορυφαίος αγοραστής ρωσικού ντίζελ, στράφηκε σε προμήθειες από την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και τις Ηνωμένες Πολιτείες για να καλύψει το έλλειμμα.

Ενώ στα περισσότερα από τα 183 πλοία που έχουν επιβληθεί έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά αργού και μαζούτ αντί για ντίζελ, υπάρχουν ανησυχίες ότι οι κυρώσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα διυλιστήρια στην Ινδία και την Κίνα, περιορίζοντας την παραγωγή ντίζελ και τις εξαγωγές τους στην Ευρώπη, δήλωσε ο αναλυτής της Sparta Commodities, James Noel-Beswick.

Οι μεγαλύτεροι αγοραστές ντίζελ της Ρωσίας, η Τουρκία και η Βραζιλία, θα πρέπει να βρουν εναλλακτικούς πωλητές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι χώρες της Μέσης Ανατολής σε περίπτωση που διακοπεί σημαντικά ο ρωσικός εφοδιασμός, πρόσθεσε, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό για τους ευρωπαίους αγοραστές.
Άλλοι αναλυτές εκτιμούν ότι η αγορά θα προσαρμοστεί τελικά στις νέες κυρώσεις.
«Δεν περιμένουμε ουσιαστικά να δούμε σημαντικές αλλαγές στις ροές ρωσικών προϊόντων, καθώς οι ίδιοι όγκοι μπορούν να ταξιδεύουν στους ίδιους προορισμούς, χρησιμοποιώντας μόνο μη εγκεκριμένα δεξαμενόπλοια», δήλωσε ο αναλυτής της FGE Energy, Eugene Lindell.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης