
Η Ρωσία συνέχισε να είναι ο κορυφαίος προμηθευτής πετρελαίου στην Ινδία το 2024
Το μερίδιο του ΟΠΕΚ στις εισαγωγές αργού πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκε το 2024, για πρώτη φορά σε εννέα χρόνια, ενώ το μερίδιο του κορυφαίου προμηθευτή Ρωσίας παρέμεινε σταθερό, σύμφωνα με στοιχεία που ελήφθησαν από εμπορικές πηγές.
Το μερίδιο της Ρωσίας στον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα και καταναλωτή πετρελαίου στον κόσμο αναμένεται να μειωθεί το 2025 αφού η Ουάσιγκτον ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή σαρωτικές κυρώσεις που στοχεύουν Ρώσους παραγωγούς και δεξαμενόπλοια, διακόπτοντας τον εφοδιασμό από τον Νο. 2 παραγωγό στον κόσμο στην Ινδία και την Κίνα και αυστηροποιώντας τη διαθεσιμότητα πλοίων.
Η Ινδία εισήγαγε 4,84 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα το 2024, αυξημένα κατά 4,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το Reuters.
Το μερίδιο του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (ΟΠΕΚ) στις εισαγωγές αργού της Ινδίας το 2024 αυξήθηκε σε σχεδόν 51,5%, από 49,6% το 2023, ενώ το μερίδιο της Ρωσίας το 2024 παρέμεινε περίπου στο 36%.
Υπάρχει υψηλότερη ζήτηση για βαρέλια της Μέσης Ανατολής από τα ασιατικά διυλιστήρια, ειδικά την Ινδία, λόγω των χαμηλότερων ρωσικών προμηθειών,βλέπει ο Priti Mehta, ανώτερος αναλυτής έρευνας στην εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie.
Αύξηση αγορών
Τα ινδικά διυλιστήρια έχουν αυξήσει τις αγορές ποιοτήτων Μέσης Ανατολής από τα τέλη του 2024, καθώς οι ρωσικές προμήθειες μειώθηκαν, δήλωσαν πηγές διύλισης στο Reuters τον περασμένο μήνα.
Το μερίδιο του πετρελαίου της Μέσης Ανατολής στις εισαγωγές αργού της Ινδίας τον Δεκέμβριο αυξήθηκε σε υψηλό 22 μηνών σε περίπου 52%.
Ωστόσο, η Ρωσία συνέχισε να είναι ο κορυφαίος προμηθευτής πετρελαίου στην Ινδία, ακολουθούμενη από το Ιράκ και τη Σαουδική Αραβία τον Δεκέμβριο.
Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία έγινε ο κορυφαίος προμηθευτής της Ινδίας, καθώς τα διυλιστήρια της έλκονταν από το ρωσικό πετρέλαιο που πωλούνταν με έκπτωση, αφού οι δυτικές χώρες επέβαλαν ανώτατο όριο τιμών και απέφευγαν τις αγορές από τη Μόσχα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς του ΟΠΕΚ στην Ινδία να συρρικνωθεί σε σχεδόν 50% το 2023 από 64,5% το 2022.
Το μερίδιο του ΟΠΕΚ επίσης μειώνεται σταθερά από το 2016, καθώς τα ινδικά διυλιστήρια διαφοροποίησαν τις αγορές τους για να μειώσουν το κόστος.
www.worldenergynews.gr