
Οι αυξημένες δολιοφθορές της τελευταίας διετίας έχουν κάνει επιτακτική την ανάγκη λήψης μέτρων (offshore-energy)
Η Νορβηγία, οι σύμμαχοί της σε Σκανδιναβία και Βαλτικής, καθώς και οι ΗΠΑ συμφώνησαν να λάβουν μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας των υποθαλάσσιων υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των υποθαλάσσιων καλωδίων και αγωγών.
Σύμφωνα με το offshore-energy.biz, αυτό το μέτρο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για τη μείωση των τρωτών σημείων στις υποδομές ζωτικής σημασίας και τη διασφάλιση της εθνικής και περιφερειακής ασφάλειας.
Ανάγκη για συνεργασίες λόγω αυξημένων κινδύνων για δολιοφθορές
Σύμφωνα με τη νορβηγική κυβέρνηση, οι αυξανόμενοι κίνδυνοι για τα υποθαλάσσια περιουσιακά στοιχεία έχουν ωθήσει τη Νορβηγία να δώσει προτεραιότητα στη συνεργασία με γείτονες και συμμάχους.
«Ένα σημαντικό μέρος των μέτρων στα οποία έχουμε τώρα συμφωνήσει για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων περιλαμβάνει καλύτερη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε αυτό το έργο.
Τα κατεστραμμένα καλώδια και οι αγωγοί στον βυθό της θάλασσας εκθέτουν μια ευπάθεια που είναι σημαντική για την ασφάλεια της Νορβηγίας. Πρέπει να συνεργαστούμε με τους γείτονές μας και με τις Ηνωμένες Πολιτείες σε αυτό το θέμα.
Χαίρομαι επίσης που το ΝΑΤΟ το θέτει αυτό στην ημερήσια διάταξη με τη συνάντηση που είχαν με τις χώρες γύρω από τη Βαλτική Θάλασσα (παράκτια κράτη της Βαλτικής Θάλασσας) σήμερα.
Για τη Νορβηγία, η οποία έχει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα υποθαλάσσιων καλωδίων, είναι πολύ σημαντικό να αποτραπούν επιθέσεις σε αυτήν την υποδομή», δήλωσε ο Έσπεν Μπαρθ Άιντε (υπουργός Εξωτερικών της Νορβηγίας).
Τον Νοέμβριο του 2024, η Νορβηγία ενέκρινε την κοινή δήλωση για την ασφάλεια και την ανθεκτικότητα των υποθαλάσσιων καλωδίων σε έναν παγκοσμίως ψηφιοποιημένο κόσμο.
Η δήλωση περιγράφει τις αρχές για τη διασφάλιση της ασφάλειας, της αξιοπιστίας και της ανθεκτικότητας των υποθαλάσσιων καλωδίων μέσω καλύτερων πρακτικών σχεδιασμού, ανάπτυξης, συντήρησης και επισκευής.
Στη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ τον Οκτώβριο του 2024, ο Νορβηγός υπουργός Άμυνας Bjørn Arild Gram και ο Γερμανός ομόλογός του Boris Pistorius ηγήθηκαν των συζητήσεων για την ενίσχυση του ρόλου του ΝΑΤΟ στην προστασία της υποθαλάσσιας υποδομής.
Τα μέτρα που έχει προσδιορίσει η Νορβηγία
Η Νορβηγία έχει προσδιορίσει διάφορα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της εναρμόνισης της επίγνωσης της κατάστασης σε πραγματικό χρόνο και της ανταλλαγής πληροφοριών συμβάντων μεταξύ κυβερνήσεων, συμμάχων και ιδιωτικών ενδιαφερομένων, ενίσχυση των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την επέκταση της χωρητικότητας του στόλου επισκευής και συντήρησης, καθώς και ενθάρρυνση των εμπορικών φορέων να δημιουργήσουν μια βάση δεδομένων για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με σφάλματα καλωδίων, επισκευές και καθυστερήσεις.
Επιπλέον, ο εξορθολογισμός των διαδικασιών εισαγωγής/εξαγωγής εξοπλισμού αναμένεται να επιτρέψει την ταχύτερη μεταφορά εργαλείων και υλικών επισκευής, σύμφωνα με τη νορβηγική κυβέρνηση.
«Οι συμμετέχοντες θα αυξήσουν τον συντονισμό σε αυτούς τους τομείς μέσω του ΝΑΤΟ, των συνεχών διαβουλεύσεων ΗΠΑ-Σκανδιναβικής-Βαλτικής και όλων των άλλων σχετικών φόρουμ μεταξύ Συμμάχων και εταίρων», σημείωσε η νορβηγική κυβέρνηση.
Η κίνηση έρχεται μετά από μια σειρά πρόσφατων περιστατικών στα ευρωπαϊκά ύδατα.
Συνεχίζονται οι έρευνες για τις ζημιές του 2023 στον αγωγό Balticconnector
Συγκεκριμένα, η φινλανδική αστυνομία εξακολουθεί να ερευνά τις ζημιές που προκλήθηκαν το 2023 στον αγωγό αερίου Balticconnector και σε πολλά καλώδια τηλεπικοινωνιών, που λέγεται ότι πιθανότατα προκλήθηκαν από ένα πλοίο που σέρνει την άγκυρά του.
Στις 25 Δεκεμβρίου 2024, ο διαχειριστής συστήματος μεταφοράς της Φινλανδίας (TSO) Fingrid ανέφερε στις Αρχές την πιθανή αποτυχία του Estlink 2, προκαλώντας άμεση έρευνα για την αλυσίδα των γεγονότων των περιστατικών καθώς και για το εάν ένα ξένο φορτηγό πλοίο εμπλέκεται στη ζημιά.
Η έρευνα για τις ζημιές εντόπισε ένα ίχνος έλξης στον βυθό της θάλασσας μήκους δεκάδων χιλιομέτρων.
www.worldenergynews.gr