Ενέργεια

CINEA: Η Motor Oil προωθεί την καινοτομία στη δέσμευση άνθρακα και στα βιώσιμα καύσιμα

CINEA: Η Motor Oil προωθεί την καινοτομία στη δέσμευση άνθρακα και στα βιώσιμα καύσιμα

Η μεγάλη ελληνική ενεργειακή εταιρεία έχει λάβει μέρος σε 4 σχετικά ερευνητικά έργα, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον

Ο ελληνικός ενεργειακός όμιλος Motor Oil έχει συμμετάσχει ενεργά στην προώθηση της καινοτομίας στη δέσμευση άνθρακα και στα βιώσιμα καύσιμα, με την υποστήριξη της χρηματοδότησης της ΕΕ σε 4 συνεργατικά ερευνητικά έργα, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CINEA).

Η CINEA παρουσιάζει 4 έργα πράσινης ναυτιλίας που έχουν περάσει από τη φάση Ε&Α σε ένα επιτυχημένο στάδιο κλιμάκωσης.

«Οι τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν μέσω των προγραμμάτων Horizon 2020 και Horizon Europe κλιμακώνονται τώρα με την υποστήριξη του Ταμείου Καινοτομίας, διασφαλίζοντας ότι η Ευρώπη πρωτοπορεί στην αντιμετώπιση των κλιματικών προκλήσεων και θέτοντας τα θεμέλια για ένα πιο πράσινο, πιο βιώσιμο μέλλον», ανέφερε η CINEA.

Συνοπτικά:

IRIS: Καινοτόμος παραγωγή Η2 και μεθανόλης χαμηλών εκπομπών άνθρακα

Ο ενεργειακός όμιλος Motor Oil (Ελλάς) με έδρα την Ελλάδα έχει συμμετάσχει ενεργά στην προώθηση της καινοτομίας στη δέσμευση άνθρακα και στα βιώσιμα καύσιμα, με την υποστήριξη της χρηματοδότησης της ΕΕ στα ακόλουθα 4 συνεργατικά ερευνητικά έργα.

Στο πλαίσιο του Horizon 2020, το έργο CARMOF επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη μιας νέας, αποτελεσματικής διαδικασίας δέσμευσης CO₂.

Μετά από αυτό, το Horizon Europe χρηματοδότησε το έργο AURORA το οποίο επιτάχυνε την ανάπτυξη ολοκληρωμένων αλυσίδων δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCUS) χρησιμοποιώντας τεχνολογία με βάση διαλύτες.

Το 2023, το έργο COREU εργάστηκε για τη δημιουργία δικτύων ανοιχτής πρόσβασης για τη σύνδεση εκπομπών CO₂ με χώρους αποθήκευσης, ενώ το έργο SAFeCRAFT παρουσίασε την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Αυτές οι προσπάθειες άνοιξαν το δρόμο για το έργο IRIS που τώρα υποστηρίζεται από το Ταμείο Καινοτομίας.

Αυτή η πρωτοβουλία κλιμακώνει τη δέσμευση άνθρακα σε βιομηχανική εγκατάσταση στην Ελλάδα, με σχέδια για παραγωγή 10.000 τόνων ηλεκτρονικής μεθανόλης ετησίως για χρήση ως φορέας ενέργειας στην κινητικότητα και τις βιομηχανικές εφαρμογές.

Αυτά τα έργα λέγεται ότι καταδεικνύουν «τον απτό αντίκτυπο των ερευνητικών επενδύσεων της ΕΕ στη δημιουργία ουσιαστικών αλλαγών».

«Τα συνεργατικά ερευνητικά τμήματα του Horizon 2020 και του Horizon Europe έχουν δημιουργήσει μια γέφυρα από τις καινοτόμες ιδέες στη δράση μεγάλης κλίμακας. Από καθαρά καύσιμα έως λιμάνια εκτός δικτύου, αυτές οι λύσεις αντιμετωπίζουν μερικές από τις πιο δύσκολες περιβαλλοντικές προκλήσεις του σήμερα», κατέληξε η CINEA.

 

SUSTAINSEA: Μείωση εκπομπών CO2 στις θαλάσσιες μεταφορές μέσω ανέμου

Η ισπανική startup bound4blue (δημιουργήθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος και υποστηρίζεται από το πρόγραμμα EIT Climate-KIC Accelerator), ανέπτυξε συστήματα πρόωσης με αιολική υποστήριξη για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις θαλάσσιες μεταφορές.

Η εταιρεία εξασφάλισε περαιτέρω χρηματοδότηση μέσω του Horizon Europe (συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής στο συνεργατικό ερευνητικό έργο RETROFIT55) το οποίο προώθησε την υποβοηθούμενη από τον άνεμο πρόωση πλοίων και το έργο ZHENIT που εστιάζει στην πρόωση με πτερύγια για πλοία θερμότητας μηδενικής σπατάλης.

Η εταιρεία συμμετέχει επίσης στο έργο SeaStars το οποίο καταδεικνύει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση σε οκτώ σχέδια σκαφών που είναι έτοιμα για αγορά.

Επιπλέον, συμμετέχει στο έργο TwinShip το οποίο στοχεύει να επιταχύνει τον ψηφιακό και περιβαλλοντικό μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2045.

Η υποβοηθούμενη από τον άνεμο τεχνολογία πρόωσης αναπτύσσεται τώρα σε πέντε μεγάλα φορτηγά πλοία (διαφορετικοί τύποι πλοίων) στο πλαίσιο του έργου SUSTAINSEA που υποστηρίζεται από το Ταμείο Καινοτομίας. Αυτή η πρωτοβουλία αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών έως και 91% μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

 

SOL: Το ζαχαρέλαιο ως βιώσιμο ναυτιλιακό καύσιμο

Η Vertoro BV, μια Ολλανδή πρωτοπόρος στα βιώσιμα βιοκαύσιμα, δημιούργησε ένα καύσιμο που ονομάζεται ακατέργαστο σακχαρέλαιο (CSO) χρησιμοποιώντας κυτταρίνη. Στο ταξίδι της, η εταιρεία υποστηρίχθηκε από διάφορα ερευνητικά προγράμματα της ΕΕ στα ακόλουθα τρία συλλογικά ερευνητικά έργα.

Στο πλαίσιο του Horizon 2020, το έργο IDEALFUEL μελέτησε πώς η λιγνίνη, ένα υποπροϊόν της βιομάζας, θα μπορούσε να μετατραπεί σε ανανεώσιμο καύσιμο βιο-HFO για χρήση σε θαλάσσιους στόλους. Το έργο EHLCATHOL εργάστηκε σε καινοτόμες μεθόδους για τη μετατροπή των αποβλήτων λιγνίνης σε υγρά καύσιμα υψηλής ποιότητας. Στο πλαίσιο του Horizon Europe, το έργο CARBIOW διερεύνησε προηγμένες προσεγγίσεις για τη χρήση πηγών βιοενέργειας για την παραγωγή καυσίμου.

Σύμφωνα με το CINEA, αυτά τα έργα έχουν συμβάλει στην ευρύτερη κατανόηση των τεχνολογιών ανανεώσιμων καυσίμων. Σήμερα, με την υποστήριξη του Ταμείου Καινοτομίας, το έργο SOL επικυρώνει και κλιμακώνει αυτό το καύσιμο για χρήση στη ναυτιλία, επιτυγχάνοντας περισσότερο από 80% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα.

Το 2021, η δανική εταιρεία ναυτιλίας και εφοδιαστικής Maersk επένδυσε επίσης στην Vertoro μέσω του εταιρικού της σκέλους Maersk Growth.


GREENMOTRIL
: Κοινότητας πράσινης ενέργειας στην Ισπανία

Η Cuerva είναι μια ισπανική ενεργειακή εταιρεία που διαδραματίζει βασικό ρόλο στην προώθηση έξυπνων λύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) με την υποστήριξη πολλών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ, συμμετέχοντας στα ακόλουθα 5 συνεργατικά ερευνητικά έργα.

Μέσω του Horizon 2020, το έργο SYNERGY ανέπτυξε μια πλατφόρμα Big Energy Data και AI Analytics Marketplace, ενώ το έργο BEYOND εργάστηκε σε μια πλατφόρμα διαχείρισης δεδομένων με προηγμένα εργαλεία AI.

Στο πλαίσιο του Horizon Europe, η Cuerva συνέχισε την εξερεύνηση της ενεργειακής καινοτομίας με το έργο COCOON (επικεντρώνεται στη δημιουργία προσαρμοστικών στρατηγικών κυβερνο-φυσικής προστασίας) και το έργο ODEON, εισάγοντας ένα ομοσπονδιακό πλαίσιο για τη μεταμόρφωση του ενεργειακού τοπίου.

Επιπλέον, το έργο TwinEU παρέχει ένα ψηφιακό αντίγραφο ενεργειακής υποδομής, υποστηρίζοντας περαιτέρω την έξυπνη διαχείριση ενέργειας.

Αυτά τα ποικίλα έργα θέτουν το σκηνικό για το GREENMOTRIL, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Καινοτομίας, το οποίο μετατρέπει το λιμάνι του Motril στο πρώτο θαλάσσιο λιμάνι της Ευρώπης εκτός δικτύου που τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης