Ηλεκτρισμός

Αύξηση 43% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020

Αύξηση 43% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020
Το 2020 οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 43%
Σχετικά Άρθρα

Η σημαντική πτώση των τιμών των μπαταριών οδηγεί στην ταχεία υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τα όσα αναμεταδίδει το Theguardian.

Συγκεκριμένα, το 2020 οι παγκόσμιες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 43% , αλλά αναμένεται ακόμη ταχύτερη ανάπτυξη όταν οι συνεχιζόμενες πτώσεις των τιμών της μπαταρίας φέρνουν την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πέφτουν κάτω από εκείνη των αντίστοιχων μοντέλων βενζίνης και ντίζελ.

Οι τελευταίες αναλύσεις προβλέπουν ότι θα συμβεί κάποια στιγμή μεταξύ 2023 και 2025.Στην Νορβηγία, οι φορολογικές ελαφρύνσεις σημαίνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φθηνότερα. Το μερίδιο αγοράς των μπαταριών αυτοκινήτων αυξήθηκε στο 54% το 2020 στη σκανδιναβική χώρα, σε σύγκριση με λιγότερο από 5% στα περισσότερα ευρωπαϊκά έθνη.

Αιτίες δισταγμού

Όπως είναι γνωστό, ο τομέας μεταφορών αποτελεί μια σημαντική πηγή εκπομπών άνθρακα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ζωτικής σημασίας για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης. Όμως, ενώ είναι ήδη φθηνότερα, η υψηλότερη τιμή αγοράς τους αποτελεί εμπόδιο στη μαζική απορρόφηση. Ο άλλος βασικός παράγοντας είναι το «άγχος της εμβέλειας», αλλά αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε η πρώτη εργοστασιακή παραγωγή μπαταριών ικανών να φορτίσουν 200 μίλια σε πέντε λεπτά.

Οι κρατικές επιχορηγήσεις και οι φορολογικές ελαφρύνσεις έχουν μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ορισμένες χώρες, αλλά κλειδί είναι το φθηνό τους κόστος χωρίς επιδοτήσεις, δήλωσε ο James Frith, επικεφαλής της αποθήκευσης ενέργειας στο BloombergNEF.

Ο καθηγητής Tim Lenton, στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ, δήλωσε: «Υπήρξε ένα κρίσιμο σημείο σε μια χώρα, τη Νορβηγία, και αυτό οφείλεται σε κάποια έξυπνα και προοδευτικά φορολογικά κίνητρα. Στη συνέχεια, οι καταναλωτές ψήφισαν με βάση τα πορτοφόλια τους».


32.JPG


Οι προβλέψεις

Η ανάλυση του BloombergNEF προβλέπει ότι το κόστος της μπαταρίας ιόντων λιθίου θα μειωθεί στο βαθμό που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ταιριάζουν με την τιμή των βενζινοκίνητων και ντίζελ αυτοκινήτων έως το 2023, ενώ η Lenton προτείνει το 2024-2025.

Επίσης, η έκθεση της McKinsey, που δημοσιεύθηκε στις 15 Ιανουαρίου, προβλέπει ότι «τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιθανό να γίνουν η πιο οικονομική επιλογή τα επόμενα πέντε χρόνια σε πολλά μέρη του κόσμου».

Ενδεικτική και η δημοσκόπηση από το RAC, με δείγμα 3.000 οδηγών του Ηνωμένου Βασιλείου. Το 78% εξ’ αυτών επισημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα παρόμοιου μεγέθους και μόλις το 9% λένε ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό.

Η πτώση των τιμών της μπαταρίας την τελευταία δεκαετία ήταν δραματική και πολύ ταχύτερη από ό, τι οι περισσότεροι πρόβλεψαν, είπε ο Frith. Το 2010, ακόμη και μια μπαταρία μικρού αυτοκινήτου 30kWh θα κόστιζε 30.000 $, πολύ περισσότερο από τη συνολική τιμή ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου με ορυκτά καύσιμα. Σήμερα, η έρευνα του BloombegNEF δείχνει ότι η μπαταρία κοστίζει 4.100 $, χάρη στην αύξηση της παραγωγής και τη μείωση του κόστους υλικού, όπως η μείωση του απαιτούμενου ακριβού κοβαλτίου.

Το ευοίωνο μέλλον

Οι τιμές της μπαταρίας αναμένεται να συνεχίσουν να πέφτουν. Οι νέες τεχνολογίες ιόντων λιθίου που αναπτύσσονται δημιουργούν φθηνότερες μπαταρίες με περισσότερη ενέργεια, οι οποίες θα μπορούσαν να αρχίσουν να εισάγονται στα μέσα της δεκαετίας. Μια ακόμη πιο προηγμένη τεχνολογία, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, θα μπορούσαν να εισέλθουν στη μαζική αγορά έως το 2030, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν νέες μέθοδοι κατασκευής, δήλωσε ο Frith. Το BloombergNEF προβλέπει μέσες τιμές περίπου 60 $ / kWh στο τέλος της δεκαετίας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης