Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Τι προβλέπει ο Κώδικας Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου σε φάσεις κρίσης

Τι προβλέπει ο Κώδικας Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου σε φάσεις κρίσης
Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016
Τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργία των τεσσάρων δικτύων διανομής φυσικού αερίου (Δίκτυο Διανομής Αττικής, Δίκτυο Διανομής Θεσσαλονίκης, Δίκτυο Διανομής Θεσσαλίας και Δίκτυο Διανομής Λοιπής Ελλάδος), καθορίζει ο Κώδικας Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου που έδωσε σε δημόσια διαβούλευση η ΡΑΕ. 
Πρόκειται σύντομη συμπληρωματική διαβούλευση, σε συνέχεια της από 10.12.2015 δημόσιας διαβούλευσης αναφορικά με την έκδοση του Κώδικα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου 8 παράγραφος 1 (β) του νόμου 4336/2015 (ΦΕΚ Α’ 94/14.08.2015). 
Το Σχέδιο του Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου, καταρτίστηκε και υποβλήθηκε στη ΡΑΕ από τους αντίστοιχους Διαχειριστές Δικτύων Διανομής και έτυχε πρόσθετης επεξεργασίας από τη ΡΑΕ, ώστε να εναρμονιστούν οι διαφορετικές προτάσεις των Διαχειριστών, και να θεσπιστεί ένας κοινός Κώδικας Διαχείρισης για όλα τα υφιστάμενα δίκτυα διανομής στη χώρα.
Ο Κώδικας Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις που αφορούν στη διαχείριση, τη συντήρηση και την ανάπτυξη δικτύου διανομής σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν. 4001/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 4336/2015.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ο Κώδικας προβλέπει:
1. Ο Διαχειριστής λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
2. Ο Διαχειριστής είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας επαρκούς προσωπικού,εξοπλισμού και πόρων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.
3. Με ευθύνη του Διαχειριστή λειτουργεί υπηρεσία έκτακτης ανάγκης σε 24ωρη βάση. Ο τηλεφωνικός αριθμός της υπηρεσίας έκτακτης ανάγκης κοινοποιείται από τον Διαχειριστή σε όλους τους Χρήστες Διανομής και τους Τελικούς Πελάτες, λαμβάνει την κατάλληλη δημοσιότητα για το κοινό, δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Διαχειριστή και αναγράφεται σε τιμολόγια που εκδίδουν ο Διαχειριστής και οι Χρήστες Διανομής, στις Συμβάσεις Χρήσης, στις Συμβάσεις Σύνδεσης καθώς και σε μειωτές πίεσης.
4. Η υπηρεσία έκτακτης ανάγκης θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
(α) Προσφέρεται χωρίς χρέωση του καλούντος.
(β) Παρέχεται η δυνατότητα στους Τελικούς Πελάτες και τους Χρήστες να επικοινωνούν με την υπηρεσία από κάθε σημείο της Περιοχής της Αδείας καλώντας ένα μόνο τηλεφωνικό αριθμό.
(γ) Έχει επαρκή δυναμικότητα, ώστε να εξασφαλίζεται ότι θα υπάρχει διαθέσιμο κύκλωμα (γραμμή) για το ενενήντα εννέα τοις εκατό (99%) των περιπτώσεων και ότι οι τηλεφωνικές κλήσεις θα απαντώνται εντός τριάντα (30) δευτερολέπτων το αργότερο.
(δ) Καταγράφεται η ακριβής ώρα κάθε τηλεφωνικής κλήσης.
(ε) Κάθε κλήση προς την υπηρεσία μαγνητοφωνείται.
5. Τα γεγονότα έκτακτης ανάγκης στο Δίκτυο Διανομής, για τα οποία θεωρείται απαραίτητη η ανταπόκριση του Διαχειριστή είναι τα ακόλουθα:
α) Διαρροές Φυσικού Αερίου στο Δίκτυο Διανομής.
β) Διαρροές Φυσικού Αερίου στην Εσωτερική Εγκατάσταση του Τελικού Πελάτη.
γ) Διακοπή ή διατάραξη της τροφοδοσίας Φυσικού Αερίου
δ) Βλάβη στο Δίκτυο Διανομής.
ε) Κάθε άλλο γεγονός που επηρεάζει το Δίκτυο Διανομής, συμπεριλαμβανομένων γεγονότων που ενδέχεται να είναι επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία ή για πρόκληση ζημιών σε δημόσια ή ιδιωτική περιουσία.
6. Αν λάβει χώρα οποιοδήποτε από τα παραπάνω γεγονότα, ο Διαχειριστής οφείλει να αποστείλει αμελλητί ομάδα τεχνικού προσωπικού για την αντιμετώπιση του γεγονότος που προκαλεί την κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
7. Σε περίπτωση διαρροής φυσικού αερίου ο Διαχειριστής υποχρεούται να σπεύδει στο σημείο της διαρροής ή στο σημείο που πληροφορήθηκε ότι υπάρχει διαρροή - σε κάθε περίπτωση εντός τεσσάρων (4) ωρών, για δε το ενενήντα τοις εκατό (90%) των μηνιαίων περιστατικών, εντός δύο (2) ωρών αφότου έλαβε γνώση της διαρροής.
8. Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ο Χρήστης Διανομής δεν απαλλάσσεται από τις οικονομικές του υποχρεώσεις.
9. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, εξαιτίας της οποίας υφίσταται σημαντικός κίνδυνος μείωσης της πίεσης του φυσικού αερίου στο Σύστημα Διανομής σε επικίνδυνα επίπεδα, ο Διαχειριστής υποχρεούται να λαμβάνει κάθε πρόσφορο μέτρο προκειμένου να διασφαλίσει μείωση της ζήτησης διακοπή/περικοπή παροχής του φυσικού αερίου από το Σύστημα Διανομής, ώστε να αποφευχθεί μείωση της πίεσης.
10. Η ως άνω διακοπή/περικοπή παροχής του φυσικού αερίου εφαρμόζεται σύμφωνα με τα Παραρτήματα του εγκεκριμένου σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 405/2015 Απόφαση ΡΑΕ Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης, όπως ισχύει.

Για τις περιπτώσεις κρίσης ο Κώδικας προβλέπει ότι 
1. Ο Διαχειριστής είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή των μέτρων για την αντιμετώπιση γεγονότων διακοπής ή διατάραξης της τροφοδοσίας Φυσικού Αερίου εντός του Δικτύου Διανομής του, όπως αυτά καθορίζονται στην παράγραφο 3 του Άρθρου 10 του Κανονισμού (ΕΕ) 994/2010 και τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του Άρθρου 73 του Νόμου και στο εκάστοτε εγκεκριμένο από τη ΡΑΕ Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης.
2. Ο Διαχειριστής οφείλει να καταρτίζει Εγχειρίδιο Έκτακτης Ανάγκης του Δικτύου Διανομής το οποίο υποβάλλεται στη ΡΑΕ και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Διαχειριστή.
3. Το Εγχειρίδιο Έκτακτης Ανάγκης αναθεωρείται κάθε δύο έτη.
Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως και την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 11.00 π.μ. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση gasconsultation@rae.gr. 
Η ΡΑΕ θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων στη διαβούλευση καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών που υποβλήθηκαν, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτηθεί τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του. 

http://www.rae.gr/site/file/categories_new/about_rae/activity/global_consultation/current/081216?p=file&i=0

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης