Ναυτιλία

«Έφυγε» ο πατριάρχης της ελληνικής ακτοπλοΐας Περικλής Παναγόπουλος

«Έφυγε» ο πατριάρχης της ελληνικής ακτοπλοΐας Περικλής Παναγόπουλος
Θεωρούνταν ο θεμελιωτής της σύγχρονης Ελληνικής ακτοπλοΐας
«Έφυγε» το πρωί της Τρίτης (5/2/2019) ο Περικλής Παναγόπουλος, ο πατριάρχης της ελληνικής ακτοπλοΐας που οραματίστηκε και υλοποίησε το μεγάλο εγχείρημα Επιχειρήσεων Αττικής στα μέσα της δεκαετίας του 90.
Η ανάπτυξη της ελληνικής ακτοπλοΐας με τελευταίας τεχνολογίας φέρι μποτ και κάλυψη της γραμμής Ελλάδας - Ιταλίας αποτελούσαν πρωτοπόρες κινήσεις για έναν επιχειρηματία μεγάλης οξυδέρκειας που διέβλεψε τις μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες της εποχής.
Τη σφραγίδα που έβαλε ο Περικλής Παναγόπουλος στην ελληνική ακτοπλοΐα θα μείνει στην ιστορία διότι αποτέλεσε ένα επιχειρηματικό στοίχημα με σημαντικά κέρδη για όλη την γκάμα ανθρώπων είτε αυτοί ήσαν επενδυτές είτε αυτοί ήσαν στελέχη και εργαζόμενοι της εταιρείας είτε προμηθευτές της.
 
Η συγκινητική ανάρτηση για τον θάνατο του εφοπλιστή από τη σύζυγό του Κατερίνα Παναγοπούλου:

521

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Σταύρου Παναγόπουλου από την Καλαμάτα και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο πατέρας του απεβίωσε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου αν και άλλοι αναφέρουν ότι απεβίωσε στον εμφύλιο πόλεμο ή από βασανιστήρια των Γερμανών στην κατοχή.
Η καταγωγή της μητέρας του και οι στενοί δεσμοί που διατηρούσε στη Κωνσταντινούπολη η οικογένεια της με την οικογένεια του εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη, ήταν αυτή που τον έφερε για πρώτη φορά σε επαφή με το υγρό στοιχείο.
Μαθητής ακόμη στον ελεύθερο χρόνο του, αλλά και στις διακοπές του εργάζονταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη, ενώ ο Ευγένιος Ευγενίδης ήταν ο άνθρωπος εκείνος που τον τράβηξε κοντά του, αναλαμβάνοντας κατά κάποιο τρόπο την επιμέλεια του.
Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.
Δέκα χρόνια αργότερα, το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.
Έξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία– φαινόμενο Royal Cruise Line.
Το 1989 πουλά την εταιρία του και ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.
Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.
Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

www.worldenergynews.gr

 

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης