Ναυτιλία

Εκτοξεύονται τα ασφάλιστρα δεξαμενοπλοίων μετά τις επιθέσεις στη Μέση Ανατολή - 200.000 δολάρια το επιπλέον κόστος

Εκτοξεύονται τα ασφάλιστρα δεξαμενοπλοίων μετά τις επιθέσεις στη Μέση Ανατολή - 200.000 δολάρια το επιπλέον κόστος

Τα ναύλα για τα supertankers που μεταφέρουν πετρέλαιο από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς την Ασία έφθασαν σε υψηλό διμήνου την Πέμπτη στα 13.000 δολάρια ημερησίως, σχεδόν $ 2.000  πάνω από την Τετάρτη

Τα έξοδα ασφάλισης για τα πλοία που διέρχονται από τη Μέση Ανατολή αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 10% μετά από τις  επιθέσεις σε δύο δεξαμενόπλοια στον Κόλπο του Ομάν την Πέμπτη, με πιθανότητα περαιτέρω αύξησης του κόστους λόγω της κλιμάκωσης των περιφερειακών εντάσεων, δήλωσαν ασφαλιστές πλοίων στο Reuters .
Οι επιθέσεις έχουν ήδη προκαλέσει ανησυχίες για τη μείωση των ροών αργού πετρελαίου σε ένα από τα βασικά ναυτιλιακά δρομολόγια του κόσμου, ανεβάζοντας τις τιμές του πετρελαίου κατά 4,5%.
Ορισμένες εταιρείες δεξαμενόπλοιων έχουν ήδη αναστείλει νέες κρατήσεις στον κόλπο της Μέσης Ανατολής.
Τα ναύλα για τα supertankers που μεταφέρουν πετρέλαιο από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς την Ασία ήταν κοντά σε υψηλό διμήνου  την Πέμπτη με σχεδόν 13.000 δολάρια ημερησίως, σχεδόν $ 2.000  πάνω από την Τετάρτη.
Κάθε πλοίο χρειάζεται διάφορες μορφές ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της ετήσιας κάλυψης του κινδύνου για πόλεμο, καθώς και πρόσθετη κάλυψη "παραβίασης" κατά την είσοδο σε περιοχές υψηλού κινδύνου. Αυτά τα ξεχωριστά ασφάλιστρα υπολογίζονται ανάλογα με την αξία του πλοίου ή του κύτους για περίοδο επτά ημερών.
Οι ασφαλιστές πλοίων λένε ότι τα μεγαλύτερα πλοία που περνούν από την περιοχή του Κόλπου αντιμετωπίζουν πρόσθετο κόστος μέχρι $ 200.000 για ένα μόνο επταήμερο ταξίδι, περίπου δύο φορές πιο ακριβό από ό, τι νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
"Τα γεγονότα έχουν αλλάξει. Αν κάποιο από αυτά τα δεξαμενόπλοια βυθιστεί, θα δείτε μια άνοδο στα ετήσια ασφάλιστρα πολέμου », δήλωσε παράγοντας της αγοράς.
"Αυτό δεν είναι το πρώτο περιστατικό και αυτό που βλέπουμε (με ρυθμούς που ανεβαίνουν) αντανακλά την επιδείνωση της κατάστασης στην περιοχή".
Στις 17 Μαΐου η  επιτροπή πολέμου της ασφαλιστικής αγοράς του Λονδίνου επέκτεινε τον κατάλογο των υδάτων που θεωρούνται υψηλού κινδύνου και συμπεριέλαβε το Ομάν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τον Κόλπο μετά από ξεχωριστές επιθέσεις πλοίων.
Η Ουάσινγκτον έχει κατηγορήσει το Ιράν για επιθέσεις στις 12 Μαΐου που παραμόρφωσαν τέσσερα πετρελαιοφόρα στην ίδια περιοχή. Είπε επίσης ότι η Τεχεράνη ήταν πίσω από χτυπήματα στις 14 Μαΐου σε δυο πετρελαιοφόρους σταθμούς της Σαουδικής Αραβίας. Η Τεχεράνη αρνείται όλους τους ισχυρισμούς.
"Τα ασφάλιστρα κινδύνου για τον πόλεμο έχουν αυξηθεί ήδη από την απόφαση της κοινής επιτροπής για την επέκταση της ζώνης υψηλού κινδύνου και τώρα βρίσκονται σε διψήφια ποσοστά", δήλωσε ο Marcus Baker, παγκόσμιος επικεφαλής της θαλάσσιας πρακτικής στο ασφαλιστικό μεσίτη Marsh.
Περίπου το ένα πέμπτο του πετρελαίου που καταναλώνεται παγκοσμίως περνάει από το Στενό του Ορμούζ, που αποστέλλεται από τους παραγωγούς ενέργειας του Κόλπου, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας, του μεγαλύτερου αργού εξαγωγέα στον κόσμο.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Donald Trump επέκρινε την Παρασκευή το Ιράν για τις επιθέσεις μετά την δημοσιοποίηση βίντεο του αμερικανικού στρατού   που έδειξε ότι η Επαναστατική Φρουρά του Ιράν βρίσκονταν πίσω από τις επιθέσεις της Πέμπτης.
Το Ιράν δήλωσε ότι είναι ανησυχητικό και λάθος η Ουάσινγκτον να κατηγορεί την Τεχεράνη για τις επιθέσεις.
Ο Jonathan Moss, επικεφαλής μεταφορών και ναυτιλίας στο δικηγορικό γραφείο DWF, δήλωσε ότι  αυτού του μεγέθους γεωπολιτική αναταραχή έχει να παρατηρηθεί από τον πόλεμο των ΗΠΑ στο Ιράκ το 2003, όταν οι ασφαλιστές αύξησαν τα ασφάλιστρα από τους φόβους των απαιτήσεων που προέκυψαν από συγκρούσεις σε εγκαταστάσεις πετρελαίου.
"Αυτό θα οδηγήσει τους ασφαλιστές να αυξήσουν τα ασφάλιστρα μπροστά σε ένα κοκτέιλ αστάθειας στην περιοχή", δήλωσε ο Moss.
\Οι αυξήσεις των τιμών για το κύτος, τα μηχανήματα και οι κίνδυνοι πολέμου είναι πιθανόν να κυμαίνονται μεταξύ 10% και 20%, πρόσθεσε. "Για άλλη μια φορά, η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται στη μέση μιας γεωπολιτικής σύγκρουσης για την οποία δεν έχει κανέναν έλεγχο", επεσήμανε η ένωση δεξαμενόπλοιων INTERTANKO.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης