E-commerce: Πρακτικός Οδηγός από τον ΣΕΒ για σωστή επικοινωνία επιχειρήσεων και καταναλωτών

E-commerce: Πρακτικός Οδηγός από τον ΣΕΒ  για σωστή επικοινωνία επιχειρήσεων και καταναλωτών
Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία «Recommendations for a better presentation of information to consumers» της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων

Τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης του κορονοϊού επέφεραν μεγάλη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.  Ο Απρίλιος 2020 έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, ενώ το 2019 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις B2C απέφεραν €5.8 δισ. Επίσης, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, αναδεικνύοντας την ανάγκη υποστήριξης των επιχειρήσεων στην παροχή της πληρέστερης δυνατής ενημέρωσης των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Με βάση τις εξελίξεις αυτές και στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας διαρκείας του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας, ο ΣΕΒ συνέταξε Πρακτικό Οδηγό για σωστή επικοινωνία των επιχειρήσεων με τους καταναλωτές, με βασικές κατευθύνσεις, προτάσεις και πρακτικά παραδείγματα, για τους τρόπους βελτιστοποίησης της πληροφόρησης των καταναλωτών, στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών τους αγορών.   

Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία «Recommendations for a better presentation of information to consumers» της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων, η οποία έχει προβληθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.  Σε 10 βασικές οδηγίες συνοψίζει τα κύρια σημεία που θα πρέπει να προσέξουν οι επιχειρήσεις για την ορθή ενημέρωση των καταναλωτών του ηλεκτρονικού τους καταστήματος.  Με οπτικά παραδείγματα και πρακτικές οδηγίες, παρέχει χρήσιμες συμβουλές για τη διευκόλυνση της συμμόρφωσης των  επιχειρήσεων στις απαιτήσεις ενημέρωσης των ψηφιακών καταναλωτών και την καλύτερη δυνατή επεξήγηση των πληροφοριών που πρέπει να γνωρίζουν πριν την ολοκλήρωση των αγορών τους -από το πώς μπορούν να ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησής τους έως τη δυνατότητα προσφυγής τους σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών, και την τυχόν δέσμευση της επιχείρησης από σχετικούς Κώδικες Δεοντολογίας.

Όπως επισημαίνεται στον Οδηγό, η διαρκώς αυξανόμενη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο επιφέρει αλλαγές στον τρόπο επικοινωνίας εμπόρου και καταναλωτή, καθώς η απουσία φυσικής πρόσβασης στο κατάστημα και τον έμπορο συχνά δυσκολεύει την κατανόηση των όρων συναλλαγής.  Όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, κ. Ιωάννης Γιώτης, προλογίζοντας την έκδοση, «στον ΣΕΒ πιστεύουμε στο τρίπτυχο ενημερωμένη επιχείρηση, ενημερωμένος καταναλωτής, υγιής αγορά».  Η διασφάλιση, συνεπώς, της κατάλληλης ενημέρωσης του ψηφιακού καταναλωτή είναι κομβικής σημασίας για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του στις ηλεκτρονικές αγορές και τον περιορισμό του κινδύνου παρανοήσεων και μελλοντικών διενέξεων.

Μπορείτε να αναζητήσετε τον Οδηγό του ΣΕΒ στην ιστοσελίδα: www.sev.org.gr

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης