Τελευταία Νέα

Α.Σδούκου: Το σχέδιο για «έξυπνη» πράσινη ενέργεια στην Αστυπάλαια – Τουλάχιστον 60% ΑΠΕ στο νησί

Α.Σδούκου: Το σχέδιο για «έξυπνη» πράσινη ενέργεια στην Αστυπάλαια – Τουλάχιστον 60% ΑΠΕ στο νησί
Θα αξιοποιηθούν επίσης καινοτόμες τεχνολογίες για τη διαχείριση του φορτίου από τα ηλεκτρικά οχήματα, ανέφερε η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου
Διάφορα σενάρια για τη διείσδυση των ΑΠΕ στην Αστυπάλαια, με ελάχιστο «πράσινο» μερίδιο 60% στο τοπικό ενεργειακό μίγμα, έχει βάλει στο μικροσκόπιο ο ΔΕΔΔΗΕ, στη μελέτη που επικαιροποιεί αυτή την περίοδο για το υβριδικό σύστημα ηλεκτροπαραγωγής το οποίο πρόκειται να εγκατασταθεί στο νησί, συνδυάζοντας την αποθήκευση ενέργειας με φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες.

Αυτό επισήμανε χθες η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, στη συνέντευξη Τύπου για το πρότζεκτ «πράσινης» ηλεκτροκίνησης που θα υλοποιηθεί στην Αστυπάλαια. Όπως πρόσθεσε η κ. Σδούκου, στην επικαιροποίηση ο ΔΕΔΔΗΕ λαμβάνει υπόψη την επιπλέον ζήτηση σε ρεύμα που θα δημιουργήσει ο στόλος ηλεκτρικός οχημάτων, ο οποίος θα αναπτυχθεί.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη χθεσινή συνέντευξη, το υβριδικό σύστημα εντάσσεται στην ολιστική προσέγγιση που έχει υιοθετηθεί στο πρότζεκτ. Κάτι που σημαίνει πως στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ενεργειακό «οικοσύστημα» χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, με τις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων να συνδυάζονται με τροφοδοσία των ηλεκτρικών οχημάτων με ρεύμα το οποίο θα παράγεται σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό από ΑΠΕ.

Οικονομικά βιώσιμη λύση 

Με βάση κάθε ένα από αυτά τα σενάρια «πράσινου» μεριδίου, σύμφωνα με την κ. Σδούκου, θα διαστασιολογηθούν τα χαρακτηριστικά του συστήματος όσον αφορά το μέγεθος του, την τεχνολογία και το κόστος. Επομένως με βάση αυτές τις παραμέτρους, θα αποφασισθεί και ο βαθμός «πράσινης» ενεργειακής αυτονομίας του νησιού.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Γενική Γραμματέας, τα αρχικά αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος είναι οικονομικά βιώσιμη. Κάτι που οφείλεται τόσο στην πρόοδο των τεχνολογιών ΑΠΕ, όσο και στη μείωση του κόστους του εξοπλισμού.

Επίσης, για τα δεδομένα της Αστυπάλαιας, θα χρειαστεί ένα μικρού μεγέθους σύστημα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Σδούκου, για «πράσινο» μερίδιο 60%, θα χρειαστούν ΑΠΕ συνολικής ισχύος 3 MW, σε συνδυασμό με μία μπαταρία ισχύος 2 MW και χωρητικότητας 7 MWh.

Ευέλικτη διαχείριση του φορτίου του ηλεκτροκίνητου στόλου

Προς την ίδια κατεύθυνση συμβάλλει επίσης το γεγονός ότι ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών στο νησί δεν πρόκειται να αυξήσει σημαντικά τις ενεργειακές του ανάγκες – μόλις κατά 15%, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις. Εξάλλου, σύμφωνα με την κ. Σδούκου, η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων θα γίνει σταδιακά, καθ΄ όλη τη διάρκεια του πρότζεκτ.

Ακόμη πιο σημαντικό, όπως πρόσθεσε, είναι ότι θα χρησιμοποιηθούν και θα δοκιμασθούν καινοτόμες τεχνολογίες για τη διαχείριση αυτού του επιπλέον φορτίου, όπως τεχνολογίες «έξυπνης» φόρτισης ή ακόμη και φόρτισης αμφίδρομης ροής (bi-directional charging). Έτσι, θα επιτευχθεί ευελιξία στη διαχείριση του φορτίου από τον ηλεκτροκίνητο στόλο, ώστε να προσαρμοστεί στη στοχαστική φύση της αιολικής και ηλιακής ενέργειας.

Βέβαιο το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον

Όπως τόνισε η κ. Σδούκου, μετά την οριστικοποίηση των παραμέτρων του υβριδικού συστήματος, θα εκδοθεί υπουργική απόφαση για την αδειοδότησή του ως πιλοτικού πρότζεκτ και για την ακριβή διαδικασία ανακήρυξης αναδόχου. Έτσι, θα ανοίξει ο δρόμος για τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού από τη ΡΑΕ, ώστε να προκύψει ο επενδυτής που θα αναλάβει να υλοποιήσει την υποδομή.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η πρωτοτυπία και η καινοτομία του πρότζεκτ της Αστυπάλαιας καθιστούν βέβαιο ότι θα προκαλέσει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον πολλών εταιρειών που δραστηριοποιούνται διεθνώς σε τέτοιες εφαρμογές. Έτσι, προβλέπεται να υπάρξει ισχυρός ανταγωνισμός στον διαγωνισμό, ώστε να αναδειχθεί ο ανάδοχος με την καλύτερη τεχνογνωσία και την πιο ελκυστική οικονομικά προσφορά.


Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@gmail.com

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης