Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Είναι εφικτό το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα της Κίνας να κατακτήσει την Ευρώπη; - Διαπιστώσεις και τάσεις

Είναι εφικτό το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα της Κίνας να κατακτήσει την Ευρώπη; - Διαπιστώσεις και τάσεις

Το νέο ηλεκτρικό όχημα (ΕV) που κατασκευάζεται στην Κίνα έκανε τις καλύτερες πωλήσεις τον Αύγουστο, ξεπερνώντας το Tesla Model 3

Η Wuling, μια κινέζικη κοινοπραξία της General Motors, της SAIC Motor και της Liuzhou Wuling Motors,  λάνσαρε το Hong Guang MINI EV τον Ιούλιο. Το αυτοκίνητο έχει περιορισμένες δυνατότητες εμβέλειας και τελική ταχύτητα μόλις 60 mph, αλλά πωλείται στην Κίνα λόγω της προσιτής τιμής του. Η τιμή του Hong Guang MINI EV είναι μόλις 4.400 US $, περίπου δέκα φορές χαμηλότερη από την αρχική τιμή ενός Tesla Model 3.

Οι πελάτες στους οποίους απευθύνεται το Hong Guang MINI EV είναι νέοι αγοραστές για πρώτη φορά που προσελκύονται από την πολύ χαμηλή τιμή, καθώς και οδηγοί που αναζητούν ένα αστικό αυτοκίνητο.

Το Hong Guang MINI EV θεωρείται το φθηνότερο EV στον κόσμο, ανατρέποντας το Tesla Model 3 από την κορυφαία θέση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις καλύτερες πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Οι κατασκευαστές EV στην Κίνας αναμένεται να αρχίσουν να επεκτείνονται στο εξωτερικό αυτήν τη δεκαετία, ενώ το Πεκίνο ελέγχει ήδη ένα μεγάλο μέρος της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού EV, ξεκινώντας με την επεξεργασία κρίσιμων ορυκτών καυσίμων.

sd90


UBS: Mειωμένο το κόστος υλικών της Κίνας


«Τα επόμενα πέντε χρόνια αναμένουμε από τους Κινέζους παίκτες σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού EV να εισέλθουν επιθετικά στην αγορά του εξωτερικού», δήλωσε η UBS σε σημείωμα τον Οκτώβριο. «Πιστεύουμε ότι το κόστος υλικών της Κίνας είναι χαμηλότερο από το εξωτερικό. Εάν αυτό το πλεονέκτημα μπορεί να διατηρηθεί, η Κίνα θα μπορούσε να πραγματοποιήσει ένα πλεονέκτημα κόστους έναντι των πρώην παικτών της Κίνας », σύμφωνα με τους αναλυτές της UBS.

Το φθηνότερο, κατασκευασμένο EV της Κίνας, εάν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, θα μπορούσε να είναι πολύ πιο προσιτό από άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των Δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ειδικά σε χώρες χαμηλού εισοδήματος στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, γράφει ο ειδικός της αυτοκινητοβιομηχανίας, Neil Winton στο Forbes.


Που εντοπίζεται ο περιορισμός της χρήσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Πρώτα απ 'όλα, η βασική τιμή των 4.400 δολαρίων θα είναι πιθανώς υψηλότερη στην Ευρώπη. Στη συνέχεια, το Hong Guang MINI EV πρέπει να περάσει τα πρότυπα και τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας.

Οι οδηγοί εξακολουθούν να προτιμούν τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, ωστόσο η αστική κινητικότητα EV περιορίζει τη χρήση του αυτοκινήτου πάρα πολύ, καθώς δεν υπάρχει πιθανότητα να οδηγήσετε το αυτοκίνητο σε μια απόδραση το Σαββατοκύριακο. Οπότε είναι πιθανό να είναι το δεύτερο αυτοκίνητο σε ένα νοικοκυριό για μετακινήσεις μόνο στην πόλη.

Επιπλέον, ο τεράστιος όγκος των αγορών στα αυτοκίνητα της Ανατολικής Ευρώπης δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις πωλήσεις αυτοκινήτων στις πιο εύπορες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπου οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά το παρελθόν, παρά την ύφεση στη συνολική αγορά αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη

Σχεδόν το 80% των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συγκεντρώνεται σε έξι μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης, σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, τον περασμένο μήνα. Υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου που διασχίζει την ήπειρο. Για παράδειγμα, τα μερίδια αγοράς EV στην Ελλάδα και την Ιταλία είναι τόσο χαμηλά όσο στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.

Οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 57% το πρώτο εξάμηνο του 2020, σε μια συνολική αγορά οχημάτων που μειώθηκε κατά 37%, σύμφωνα με το EV-volumes.com. Οι μεγαλύτεροι συντελεστές στην αύξηση των πωλήσεων EV ήταν οι εύπορες και μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Δυτικής Ευρώπης, Γερμανίας, Γαλλίας και Ηνωμένου Βασίλειου. Σε αυτές τις αγορές, οι κορυφαίες πωλήσεις EV είναι οι VW, Renault, Nissan, Tesla και Jaguar I-Pace, οι οποίες θα επωφεληθούν από περαιτέρω πράσινα κίνητρα.

Είναι απίθανο το φθηνότερο κινεζικό EV να μπορεί να ανταγωνιστεί με οποιαδήποτε από τις προαναφερθείσες εταιρίες στη Δυτική Ευρώπη. Ενώ στην Ανατολική Ευρώπη χαμηλού εισοδήματος, η αγορά για τους Κινέζους κατασκευαστές EV είναι πολύ μικρή.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης