Επικαιρότητα

Υπ. Μεταφορών: Ικανοποίηση για την έγκριση από την EE του αυτοκινητόδρομου E65

Υπ. Μεταφορών: Ικανοποίηση για την έγκριση από την EE του αυτοκινητόδρομου E65
Ο ελληνικός αυτοκινητόδρομος Ε65, μήκους 180 χλμ., συνδέει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό

"Τα καλά νέα, που φέρνει η ουσιαστική δουλειά, συνεχίζονται! Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη σημερινή, θετική εξέλιξη για το Βόρειο Τμήμα του Ε-65. Μετά από αλλεπάλληλες επαφές του Υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανοίγει πλέον ο δρόμος και ξεκινάει άμεσα η κατασκευή ενός οδικού έργου, που για χρόνια ήταν αβέβαιο ότι θα υλοποιηθεί" αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Η DG COMP (η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε, ως συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο, το έργο του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου E65, που θα συνδέει την πόλη των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 442 εκ. €, συνολικού μήκους 70,5 χλμ., που περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή της κεντρικής αρτηρίας, των δρόμων εξυπηρέτησης και των λοιπών οδικών συνδέσεων, ένα έργο ανάμεσα στα εμβληματικά έργα του Υπουργείου Υποδομών που θα συμβάλουν σημαντικά στον εκσυγχρονισμό των υποδομών και στην αναβάθμιση του οδικού χάρτη της χώρας μας.
Ευχαριστώ πολύ όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και τους συμβούλους μας για την ουσιαστική δουλειά που έγινε όλο αυτό το διάστημα και έφερε αυτό το αποτέλεσμα!"

Εγκρίθηκε από την Κομισιόν η χρηματοδότηση

Τη χρηματοδότηση ύψους 442 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65), ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Η Επιτροπή ενέκρινε επίσης στήριξη εκτιμώμενου ύψους 38 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης του τμήματος, σε περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια δεν επαρκούν.
Η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, χωρίς να προκληθούν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.

Vestager: Ολοκληρώνεται το ελληνικό τμήμα του Ε65

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Margrethe Vestager, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: «Η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα ολοκληρώσει το ελληνικό τμήμα του Ε65 και θα συμβάλει στην ανάπτυξη των περιοχών που εξυπηρετεί ο αυτοκινητόδρομος.
Η απόφαση αυτή θα δώσει στην Ελλάδα τη δυνατότητα να στηρίξει την κατασκευή της σημαντικής αυτής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου.»
Τον Μάιο του 2019, η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή το σχέδιό της να χορηγήσει δημόσια στήριξη ύψους 442 εκατ. ευρώ στην εταιρεία «Κεντρική Οδός Α.Ε.» για την κατασκευή του βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ., του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65).
Η Κεντρική Οδός Α.Ε. είναι επίσης παραχωρησιούχος του μεσαίου και νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65.
Ο ελληνικός αυτοκινητόδρομος Ε65, μήκους 180 χλμ., συνδέει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.
Επιπλέον, η Ελλάδα κοινοποίησε τα σχέδιά της να στηρίξει τη λειτουργία του βόρειου τμήματος με την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης, σε περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια στο εν λόγω τμήμα δεν επαρκούν.
Η λειτουργική στήριξη εκτιμάται σε 38 εκατ. ευρώ.
Η Επιτροπή αξιολόγησε τα μέτρα σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της ανάπτυξης ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης