Ναυτιλία

Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι τιμές των containers - Σε διαρθρωτικό upcycle

Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι τιμές των containers - Σε διαρθρωτικό upcycle

Αύξηση 100% στα ετήσια συμβόλαια και νέα υψηλά στις τιμές

 

Οι θαλάσσιοι μεταφορείς είναι αποφασισμένοι να διατηρήσουν τις spot τιμές των εμπορευματοκιβωτίων στα υψηλά επίπεδα τους για όσο το δυνατόν περισσότερο, καθώς φαίνεται να "κλειδώνουν" τους ετήσιους πελάτες συμβολαίου με αυξήσεις τιμών 100% ή περισσότερο.

Και χωρίς κανένα σημάδι πτώσης της τιμής spot μετά την έναρξη της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς την περασμένη εβδομάδα, οι φορτωτές που καθυστέρησαν να κλείσουν συμφωνίες με τους μεταφορείς τους, καθώς ανέμεναν την συνηθισμένη διολίσθηση των τιμών, πρέπει τώρα να κλείσουν συμβόλαια σε υψηλότερες τιμές.

Σχολιάζοντας την κατάσταση της αγοράς για τους φορτωτές, ο Gordon Downes, Διευθύνων Σύμβουλος της πλατφόρμας ψηφιακών συμβάσεων New York Shipping Exchange, δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι οι τιμές θα υποχωρήσουν μετά την πανδημία
«Στην πραγματικότητα, νομίζω ότι η βιομηχανία βρίσκεται στην αρχή ενός διαρθρωτικού upcycle», πρόσθεσε. Πράγματι, η σημερινή ανάγνωση της συνιστώσας Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη του Freightos Baltic Index (FBX) αυξήθηκε κατά 3,6% την προηγούμενη εβδομάδα, στα 8.455 $ ανά 40 πόδια, αύξηση 145% από τις αρχές Δεκεμβρίου και τεράστιο 428% από την ίδια εβδομάδα του προηγούμενου έτους.

Επιπλέον, οι αποστολείς spot είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν μια σειρά από επιπλέον χρεώσεις, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης εμπορευματοκιβωτίων και αμοιβής ταχείας κράτησης, με τους εισαγωγείς του Ηνωμένου Βασιλείου να πληρώνουν κατά μέσο όρο 2.000 $ ανά κουτί κάτι που ονομάζεται ανεπίσημα από ορισμένους μεταφορείς ως «επιπλέον χρέωση λιμένα».
«Οι ναυτιλιακές εταιρείες δέχονται κρατήσεις με βάση την κερδοφορία ή τη μακροπρόθεσμη στρατηγική σημασία, και ως εκ τούτου θυσιάζονται μικροί έως μεσαίοι φορτωτές», δήλωσε ο Toto Dirgantoro, πρόεδρος της Ασιατικής Ναυτιλίας Συμμαχία αυτή την εβδομάδα.

Παρά την έλλειψη εμπορευματικών μεταφορών στην Κίνα, λόγω της κινεζικής πρωτοχρονιάς, οι μεταφορείς προφανώς εξακολουθούν να έχουν ένα σημαντικό ποσό φορτίων.

Αυξημένη ζήτηση

Αλλού, οι τιμές spot από την Ασία έως τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου, όπως καταγράφεται από το FBX, αυξήθηκαν κατά 2,9% την εβδομάδα, στα 7,875 $ ανά 40 πόδια, έχοντας αυξηθεί κατά 270% πριν από 12 μήνες.
Η ζήτηση από την Ασία προς τις ΗΠΑ είναι αδιάκοπη: σύμφωνα με τα στοιχεία του λιμένα του Los Angeles Signal, τα πλοία για άφιξη την επόμενη εβδομάδα φορτώνονται με 189.000 TEU εισαγωγών, το οποίο αυξάνεται κατά 340% την ίδια εβδομάδα του περασμένου έτους. Ωστόσο, τα πλοία πρέπει να περιμένουν έως και 10 ημέρες για αγκυροβόλια στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς, με αναφορές 35-40 πλοίων σε αγκυροβόλια σε καθημερινή βάση και, κατά συνέπεια, οι μεταφορείς αναζητούν εναλλακτικά λιμάνια.
Οι τιμές spot από την Ασία προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 7% αυτήν την εβδομάδα, σύμφωνα με το FBX, για να φθάσουν σε νέο ρεκόρ 4.640 $ ανά 40 πόδια και πέτυχαν ένα άλλο ρεκόρ για τα λιμάνια της ανατολικής ακτής των 5,639 $ ανά 40 πόδια - αύξηση 6,3% την προηγούμενη εβδομάδα.
«Η συνεχιζόμενη συμφόρηση έχουν προκαλέσει ανησυχία σε ορισμένους Αμερικανούς λιανοπωλητές ότι τα προϊόντα που σχετίζονται με το Πάσχα δεν θα φτάσουν εγκαίρως, ενώ οι μεταφορείς ανακοινώνουν πλοία που έχουν κλείσει μέχρι το τέλος του μήνα», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Freightos.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης