Ενέργεια

Πώς η Γαλλία δείχνει το «δρόμο» της ηλεκτροκίνησης - Διαγράμματα

Πώς η Γαλλία δείχνει το «δρόμο» της ηλεκτροκίνησης - Διαγράμματα
Έξυπνες και σημαντικές πρωτοβουλίες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
Σχετικά Άρθρα
Αν και η πανδημία με τα παρατεταμένα lockdowns επηρέασε δυσμενώς τις πωλήσεις των αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές αγορές, κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τα ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με το Bloomberg, το πρόσθετο μερίδιο των οχημάτων στις νέες πωλήσεις είναι τώρα περίπου στο 13% στην αγορά της Γαλλίας.

Αυξήθηκε από 11% το 2020 και μόλις 3% το 2019. Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων με προσθήκη αυξήθηκαν κατά 134% τον Φεβρουάριο.

Οι παράγοντες του θετικού momentum

H συγκριμένη τάση εδράζεται σε δύο πολύ σημαντικούς λόγους. Ο πρώτος είναι οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τα αυτοκίνητα και τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλη την Ευρώπη κατέβαλαν σημαντική προσπάθεια  για να μειώσουν τις μέσες εκπομπές των οχημάτων που πούλησαν και να αποφύγουν την καταβολή μεγάλων προστίμων.

Ο άλλος παράγοντας είναι οι φόροι. Η Γαλλία ενημέρωσε πρόσφατα αυτό που είναι γνωστό ως σύστημα φορολογίας οχημάτων bonus malus, το οποίο τιμωρεί τους αγοραστές οχημάτων με υψηλή εκπομπή και επιβραβεύει όσους επιλέγουν ηλεκτρικές ή χαμηλές εκπομπές. Οι ενημερώσεις κάνουν το πρόγραμμα ακόμη πιο αυστηρό και αποτελούν μεγάλο μέρος των σημαντικών πωλήσεων EV που εμφανίζονται στους τελευταίους αριθμούς.

3111_1.JPG


65555_1.JPG

Ειδικότερα, οι υψηλότεροι φόροι για το πρόγραμμα bonus malus είναι για οχήματα που εκπέμπουν 220g ή περισσότερο CO2 ανά χιλιόμετρο. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μοντέλα όπως το Land Rover Discovery και BMW X7, ανάλογα με τη διαμόρφωση. Οι αγοραστές αυτών των οχημάτων αντιμετωπίζουν επιπλέον φόρο 30.000 ευρώ.

Στην αντίπερα όχθη, οι αγοραστές οχημάτων που εκπέμπουν 0-20g CO2 ανά km επωφελούνται από έκπτωση 7.000 ευρώ . Όλα τα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας εμπίπτουν σε αυτήν την τελευταία κατηγορία, αποτελώντας ένα πραγματικά ισχυρό κίνητρο.

Τα δείγματα γραφής του γαλλικού προγράμματος

Το γαλλικό πρόγραμμα δείχνει ότι, ενώ οι ανακοινώσεις σταδιακής κατάργησης του οχήματος καύσης λαμβάνουν τη μεγαλύτερη προσοχή και φαντασία - τα στοιχεία του BNEF δείχνουν 14 χώρες και 31 περιφέρειες ή πόλεις που έχουν ανακοινώσει τέτοια σχέδια.

Ορισμένες απαγορεύσεις στις πωλήσεις οχημάτων καύσης θα μπορούσαν επίσης να αποδειχθούν δύσκολες σε ορισμένες περιπτώσεις. Το πρόγραμμα είναι μια πιο σταδιακή προσέγγιση και δείχνει πώς οι κυβερνήσεις πειραματίζονται με διαφορετικές μεθόδους για να πλησιάσουν τον στόχο εκπομπών τους.

Τέλος, στη Γαλλία τα πράγματα δείχνουν ότι οι εποχές των οχημάτων με υψηλές προδιαγραφές για κινητήρα καύσης είναι πίσω μας. Τα τελευταία στοιχεία από την Porsche δείχνουν ότι πάνω από το 60% των πωλήσεων της εταιρείας στη Γαλλία πέρυσι ήταν είτε ηλεκτροκίνητα οχήματα, είτε υβριδικά plug-in, με το 2021 να φαντάζει πιο παραγωγικό.

89_7.JPG

www.worldenergynews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης