Ενέργεια

Επέκταση του υδρογόνου σε βασικούς τομείς της βιομηχανίας - Στο επίκεντρο οι μεταφορές

Επέκταση του υδρογόνου σε βασικούς τομείς της βιομηχανίας - Στο επίκεντρο οι μεταφορές
Ο τομέας των αεροπορικών μεταφορών στοιχηματίζει στο υδρογόνο για να μειώσει τα επίπεδα εκπομπών ρύπανσης του 2005 στο μισό έως το 2050
Σχετικά Άρθρα

Η παραγωγή υδρογόνου ως βασικής πηγής τροφοδότησης της βαριάς βιομηχανίας αλλά και άλλων τομέων της οικονομίας συζητείται όλο και πιο πολύ από κυβερνήσεις και ομίλους.Με βάση τα νέα δεδομένα που επικρατούν για την προστασία του περιβάλλοντος, έχει γίνει πιεστική η ανάγκη μετάβασης των οικονομιών σε πηγές ενέργειας που είναι φιλικότερες ως προς περιβάλλον.

Το moneycontrol.com εξετάζει το σημείο που βρίσκεται η βιομηχανία του υδρογόνου σε διάφορους τομείς:

Αυτοκίνητα και φορτηγά

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου βρίσκονται ήδη στο δρόμο. Η Toyota παρουσίασε το Mirai sedan, το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου μαζικής αγοράς στον κόσμο, στα τέλη του 2014, ενώ η Hyundai παρουσίασε το Nexo SUV το 2018.

Οι αρχικές τιμές λιανικής είναι υψηλές για τον μέσο καταναλωτή,  περίπου 50.000 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες και υψηλότερες στην Ευρώπη. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες και κατασκευαστές εξοπλισμού έχουν παρουσιάσει ωστόσο σημαντικά επενδυτικά σχέδια για τη βελτίωση των οχημάτων και την ανάπτυξη αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το υδρογόνο θα μπορούσε να αντικαταστήσει το πετρέλαιο κίνησης.

Η Hyundai έχει ήδη αναπτύξει πρωτότυπα και οι GM, Traton (Volkswagen) και Toyota επιταχύνουν την ανάπτυξη των δικών τους μοντέλων. Η αμερικανική νεοσύστατη εταιρεία Nikola δημιούργησε έναν βραχύβιο θόρυβο με την υπόσχεσή του για ένα φορτηγό με υδρογόνο πριν αναγνωρίσει ότι είχε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει. Αρκετές εταιρείες προτείνουν λεωφορεία που λειτουργούν με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, αλλά ο τομέας βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο.

Τρένα

Τα τρένα που τροφοδοτούνται με υδρογόνο προσφέρονται ως καλή εναλλακτική λύση για το ντίζελ για αμαξοστοιχίες που δεν μπορούν να λειτουργούν με ηλεκτρικό ρεύμα. Ωστόσο, θα χρειαστούν ένα ειδικό δίκτυο ανεφοδιασμού.

Χαρακτηριστική η περίπτωση του Coradia iLint της Alstom. Είναι το πρώτο τρένο με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου στον κόσμο, που συμπλήρωσε τον περασμένο Δεκέμβριο τρεις μήνες επιτυχημένης δοκιμαστικής λειτουργίας στις περιφερειακές γραμμές της Εταιρείας Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων της Αυστρίας (ÖBB).

Η SNCF και τέσσερις γαλλικές περιοχές αναμένεται να υπογράψουν συμβόλαιο για τα τρένα αυτή την εβδομάδα, με στόχο να θέσουν ένα πρωτότυπο στις ράγες το 2023, ακολουθούμενο από πιλοτικά προγράμματα το 2024-25.

Αερομεταφορές

Ο τομέας των αεροπορικών μεταφορών στοιχηματίζει στο υδρογόνο για να μειώσει τα επίπεδα εκπομπών ρύπανσης του 2005 στο μισό έως το 2050.

Επί του παρόντος διερευνούνται δύο κύριες διαδρομές, η πρώτη είναι άμεσα ως καύσιμο για κινητήρες αεριωθούμενων κινητήρων, πράγμα που σημαίνει ότι ξεπερνά σοβαρά τεχνικά εμπόδια και τροποποιεί το σχεδιασμό των αεροσκαφών.  Μια δεύτερη δυνατότητα είναι ο συνδυασμός υδρογόνου με διοξείδιο του άνθρακα (CO2) για την παραγωγή συνθετικού καυσίμου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μόνη της ή με κηροζίνη χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις του κινητήρα.

Υπενθυμίζεται ότι η Airbus έχει καταστήσει τα αεροπλάνα με υδρογόνο στρατηγική προτεραιότητα μέχρι το 2035.

Βαριά βιομηχανία

Η βαριά βιομηχανία έχει επίσης κλιματικούς στόχους που πρέπει να επιτευχθούν έως το 2050 και το υδρογόνο φαίνεται να έχει πλεονέκτημα στους τομείς του τσιμέντου, των χημικών και του χάλυβα. Σύμφωνα με το BloombergNEF, το «πράσινο υδρογόνο» που παράγεται από νερό και βιώσιμη ηλεκτρική ενέργεια θα μπορούσε να κοστίσει μεταξύ 0,80 $ και 1,60 $ ανά κιλό έως το 2050.

Αυτό θα το καθιστούσε ανταγωνιστικό με το φυσικό αέριο στις περισσότερες χώρες. Ο γαλλικός όμιλος βιομηχανικών αερίων Air Liquide εκτιμά ότι μεταξύ του 2030 και του 2040, περισσότερες από τις μισές πωλήσεις υδρογόνου θα πραγματοποιηθούν στον βιομηχανικό τομέα. Ο χάλυβας γίγαντας ArcelorMittal, ο οποίος στοχεύει στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών κατά 30% σε λιγότερο από 10 χρόνια, ξεκίνησε ένα έργο με την Air Liquide σε εργοστάσιο στο Dunkirk της βόρειας Γαλλίας.

Οι πόλεις της Βρέμης και του Αμβούργου της Βόρειας Γερμανίας σχεδιάζουν επίσης να δοκιμάσουν το υδρογόνο στη διαδικασία παραγωγής χάλυβα.

Στο La Mede, στη νότια Γαλλία, οι εταιρείες ενέργειας Total και Engie εργάζονται σε ένα βιο-διυλιστήριο με ηλιακή ενέργεια, το οποίο αναμένεται να παράγει πέντε τόνους πράσινου υδρογόνου την ημέρα για χρήση στην παραγωγή αγροκαυσίμων. Η Air Liquide έχει αναπτύξει άλλα ενεργειακά έργα στη Νορμανδία και τον Καναδά.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης