Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΗΠΑ: Oι προκλήσεις των 10 μεγαλύτερων εταιρειών για μείωση των εκπομπών τους - Τι «παίζει» με τις πετρελαϊκές

ΗΠΑ: Oι προκλήσεις των 10 μεγαλύτερων εταιρειών για μείωση των εκπομπών τους - Τι «παίζει» με τις πετρελαϊκές
Στόχος η μείωση των εκπομπών κατά 129 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050

Από τις 10 μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες μόνο τέσσερις ανακοίνωσαν σχέδια μείωσης των εκπομπών τους στο μηδέν έως το 2050, σύμφωνα με το Bloomberg. Στο πλαίσιο αυτό κινούνται οι εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Apple, η Microsoft, η Amazon και το Facebook. Η Google Alphabet Inc. ισχυρίζεται ότι έχει ήδη επιτύχει τον στόχο, λέγοντας ότι αντισταθμίζει πλήρως τις εκπομπές της από το 2007.

Οι άλλες πέντε εταιρείες των Big 10, JPMorgan Chase & Co., Johnson & Johnson, Walmart, Mastercard  και Bank of America, όλες δεσμεύονται να αντισταθμίσουν πλήρως τις εκπομπές τους Scope 1 και Scope 2 (που προέρχονται απευθείας από τις δικές τους δραστηριότητες), αλλά όχι τις εκπομπές τους στο πεδίο εφαρμογής 3 (αυτές που εκπέμπονται από προμηθευτές και χρήστες των προϊόντων τους).

Το BloombergNEF παρουσίασε ένα νέο ερευνητικό εργαλείο που δείχνει ποιες από τις 400 μεγαλύτερες εταιρείες σε βιομηχανίες εκπομπών βαριών εκπομπών έχουν δηλώσει στόχο καθαρού μηδενικού ρύπανσης και ποιες όχι. Τα σκορ κατανέμονται βάσει του πόσο σημαντικοί είναι αυτοί οι εταιρικοί στόχοι. Η Microsoft, για παράδειγμα, κατέλαβε την υψηλότερη από τις 10 μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες, ενώ η Johnson & Johnson ήταν η χαμηλότερη.

Oι παρατηρήσεις

Ο αναλυτής της BNEF που επικεντρώνεται στην εταιρική βιωσιμότητα, Kyle Harriso υπογράμμισε ότι: «Οι ισχυρότεροι στόχοι για το καθαρό μηδέν, όπως αυτός που έχει θέσει η Microsoft, υπερβαίνουν τις λειτουργίες μιας εταιρείας και αντιμετωπίζουν τις ευρύτερες επιπτώσεις της στο κλίμα και την κοινωνία».

Από τις 400 εταιρείες στο εν λόγω εργαλείο, η AstraZeneca είχε την υψηλότερη βαθμολογία στα τέλη Μαρτίου. Η φαρμακευτική εταιρεία έχει δεσμευτεί να «προχωρήσει αρνητικά στον άνθρακα σε ολόκληρη την αλυσίδα της, έτσι ώστε να πετύχει τους στόχους της το 2030.

Σύμφωνα με τον Harrison, οι εταιρείες που έχουν τη μεγαλύτερη βαθμολογία είναι εκείνες που αντιμετωπίζουν εκπομπές σε ολόκληρη την επιχείρησή τους (Εκπομπές πεδίου 1, 2 και 3). Οι εταιρείες που θέτουν ενδιάμεσους στόχους, κερδίζουν επίσης.

Ο δύσκολος στόχος

Μαζί, οι 10 μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν μειώσει ή να αντισταθμίσει τις συνδυασμένες ετήσιες εκπομπές τους κατά 129 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050.

Μάλιστα, το εμπόδιο αυτό είναι πολύ υψηλότερο για τις εταιρείες ορυκτών καυσίμων, δεδομένου ότι ασχολούνται με την πώληση προϊόντων που, όταν χρησιμοποιούνται όπως προβλέπεται, επιταχύνουν την υπερθέρμανση του πλανήτη. Οι 18 μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαίου που έχουν στόχους καθαρού μηδενικού θα πρέπει να μειώσουν τις συλλογικές εκπομπές τους κατά 3,3 δισεκατομμύρια τόνους ετησίως το 2050 για να επιτύχουν τις δεσμεύσεις τους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BNEF.

Κλείνοντας, είναι μια πολύ απαιτητική διαδικασία η επίτευξη μηδενικών εκπομπών για τους παραγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου που περιλαμβάνουν πλήρεις εκπομπές Scope 3 στους στόχους τους, δήλωσε ο Harrison. Η Royal Dutch Shell, η Eni, η Equinor και η Repsol συγκαταλέγονται μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών που έχουν θέσει αυτούς τους στόχους, ενώ η Occidental Petroleum  είναι η μόνη αμερικανική εταιρεία με τέτοιο στόχο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης