Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΕΕ: Οι "27" αποφασίζουν ποιος θα πληρώσει το κόστος για την πράσινη μετάβαση

ΕΕ: Οι

 Η Κομισιόν πρόκειται να δημοσιεύσει ένα σύνολο προτάσεων πολιτικής για το κλίμα τον Ιούλιο

Οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συναντώνται την Τρίτη για να συζητήσουν το κόστος της μετάβασης σε ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σε μια σύνοδο κορυφής που θα δώσει τον τόνο για μια επερχόμενη ανανέωση των πολιτικών της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή.

Η Κομισιόν πρόκειται να δημοσιεύσει ένα σύνολο προτάσεων πολιτικής για το κλίμα τον Ιούλιο, συμπεριλαμβανομένων μεταρρυθμίσεων στην αγορά άνθρακα και αυστηρότερων προτύπων διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα.

Όλοι θα χρειαστούν έγκριση από τα 27 κράτη μέλη του. Οι ηγέτες θα συζητήσουν πώς να επιτύχουν τον νέο στόχο της ΕΕ που συμφωνήθηκε τον περασμένο μήνα για τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, έναντι των επιπέδων του 1990. Ο προηγούμενος στόχος ήταν 40%.
Οι συνομιλίες θα ρίξουν φως σε ποιες αλλαγές πολιτικής είναι πιθανό να αποδεχθούν οι κυβερνήσεις της ΕΕ, για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ένα σχέδιο των συμπερασμάτων της συνόδου κορυφής, το οποίο επικαλείται το Reuters δείχνει ότι οι ηγέτες της ΕΕ θα ζητήσουν από την Επιτροπή να διατηρήσει το σύστημα της ΕΕ για τον καθορισμό εθνικών στόχων μείωσης των εκπομπών που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) μιας χώρας. Αξιωματούχοι από πολλές χώρες δήλωσαν ότι θα το υποστηρίξουν. «Θα μπορούσαμε να ζήσουμε με αυτό», είπε ένας αξιωματούχος από μια πλουσιότερη χώρα.
Ένας Πολωνός αξιωματούχος δήλωσε ότι : «Μια διαφορετική προσέγγιση θα σήμαινε ότι η αυξημένη φιλοδοξία θα επιτευχθεί με την επιβολή υψηλότερης επιβάρυνσης στα φτωχότερα κράτη μέλη».

Οδικές μεταφορές και θέρμανση

Το ισχύον σύστημα θέτει εθνικούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών σε τομείς που δεν καλύπτονται από την αγορά άνθρακα της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των οδικών μεταφορών και της θέρμανσης στα κτίρια.
Με βάση το κατά κεφαλήν ΑΕγχΠ, αυτό σημαίνει ότι τα φτωχότερα κράτη αντιμετωπίζουν χαμηλότερους στόχους. Οι στόχοι των πλουσιότερων χωρών τροποποιούνται επίσης για να διασφαλιστεί η μείωση των εκπομπών όταν είναι πιο οικονομικά αποδοτικές. Ωστόσο, οι στόχοι θα πρέπει να ενισχυθούν, σύμφωνα με τον νέο στόχο της ΕΕ για το κλίμα το 2030.

Επίσης, την Τρίτη θα συζητηθεί και η χρηματοδότηση. Το σχέδιο συμπερασμάτων αναφέρει ότι η Επιτροπή πρέπει να προβεί σε "εις βάθος εξέταση" της οικονομικής και κοινωνικής επιρροής των κλιματικών προτάσεών της, αντικατοπτρίζοντας ανησυχίες μεταξύ ορισμένων κρατών που ενδέχεται να βλάψουν τους φτωχότερους πολίτες.
Αξιωματούχοι από πολλές χώρες δήλωσαν ότι ανησυχούν ότι το σχέδιο της Επιτροπής να επιβάλει κόστος CO2 για τις μεταφορές και τη θέρμανση θα μπορούσε να πλήξει κοινότητες χαμηλών εισοδημάτων εάν αυξήσει τους λογαριασμούς καυσίμων χωρίς να προσφέρει κάποια αποζημίωση.

Μια μεγάλη χρηματοδότηση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων θα προέλθει από το ταμείο των 750 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον COVID-19, αλλά ορισμένοι ηγέτες αναμένεται να πιέσουν για εγγυήσεις και αύξηση των κεφαλαίων. Τσέχος αξιωματούχος είπε ότι το μερίδιο των αδειών CO2 που προορίζονται για το ταμείο πρέπει να «αυξηθεί σημαντικά» για να βοηθήσει τα φτωχότερα κράτη να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους.Ορισμένες χώρες θέλουν να αποφύγουν λεπτομερείς συνομιλίες σχετικά με το ταμείο για το κλίμα, έως ότου η Επιτροπή παρουσιάσει τις λεπτομέρειες των προτάσεών της για τη νομοθεσία για το κλίμα τον Ιούλιο.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης