Τελευταία Νέα
Περιβάλλον

Κομισιόν: Πρόστιμο 875 εκατ. ευρώ σε Volkswagen και BMW για καρτέλ στην τεχνολογία εκπομπών αερίων

Κομισιόν: Πρόστιμο 875 εκατ. ευρώ σε Volkswagen και BMW για καρτέλ στην τεχνολογία εκπομπών αερίων

Δημιουργείται προηγούμενο με την εφαρμογή αντιμονοπωλιακού νόμου σε τεχνικές συνομιλίες

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμο συνολικά 875 εκατομμύρια ευρώ στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και BMW την Πέμπτη για καρτέλ στον περιορισμό της χρήσης τεχνολογίας καθαρισμού εκπομπών που είχαν αναπτύξει.

Η υπόθεση, χωριστή από το λεγόμενο σκάνδαλο «Dieselgate» για λογισμικό που έχει σχεδιαστεί για να εξαπατά τις δοκιμές εκπομπών οχημάτων, θέτει προηγούμενο με την επέκταση της εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού σε συνομιλίες τεχνικού επιπέδου μεταξύ φορέων της βιομηχανίας.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν πριν από μια δεκαετία επικεντρώθηκαν σε πρότυπα σχεδίασης για το AdBlue, ένα πρόσθετο που χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό του οξειδίου του αζώτου από τα καυσαέρια που παράγονται από αυτοκίνητα με ντίζελ.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πραγματοποιούσαν τακτικές τεχνικές συναντήσεις για να συζητήσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), η οποία εξαλείφει επιβλαβείς εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) από τα ντιζελοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα μέσω της έγχυσης ουρίας (γνωστής και ως «AdBlue») στη ροή των καυσαερίων.

"Αυτό είναι το πρώτο", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία Margrethe Vestager σε συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες. «Δεν είχαμε ποτέ καρτέλ με σκοπό να περιορίσουμε τη χρήση της νέας τεχνολογίας».
Σύμφωνα με έναν διακανονισμό, η Volkswagen θα πληρώσει πρόστιμο 502 εκατομμυρίων ευρώ και η BMW 373 εκατομμύρια ευρώ. Η Daimler, επίσης μέρος του καρτέλ, δεν επιβλήθηκε πρόστιμο αφού αποκάλυψε την ύπαρξή του.
Η Vestager είπε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, στις οποίες περιλαμβάνονται μονάδες των VW Audi και Porsche είχαν την τεχνολογία να μειώσουν τις επιβλαβείς εκπομπές περισσότερο από ό, τι απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ, αλλά απέφυγαν να ανταγωνιστούν για να το πράξουν.
"Έτσι, η σημερινή απόφαση αφορά το πώς η νόμιμη τεχνική συνεργασία πήγε στραβά. Και δεν το ανεχόμαστε όταν συνεργάζονται εταιρείες", δήλωσε η Vestager.
Η Vestager είπε ότι όλα τα μέρη συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση και "έχουν αναγνωρίσει τον ρόλο τους σε αυτό το καρτέλ". Η Volkswagen, ωστόσο, δήλωσε ότι εξετάζει εάν θα αναλάβει νομική δράση, λέγοντας ότι η ποινή για τεχνικές συνομιλίες σχετικά με την τεχνολογία εκπομπών έθεσε ένα αμφισβητήσιμο προηγούμενο.

Τεχνική συνεργασία

"Η Επιτροπή εισέρχεται σε νέα δικαστική επικράτεια, διότι αντιμετωπίζει την τεχνική συνεργασία για πρώτη φορά ως παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας", δήλωσε η Volkswagen, προσθέτοντας ότι τα πρόστιμα επιβλήθηκαν παρόλο που κανένας πελάτης δεν υπέστη καμία ζημιά.
Ο πυρήνας των καταγγελιών των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται στο κατά πόσον ο καθορισμός κοινών τεχνικών προτύπων ισοδυναμεί με αντιανταγωνιστική συμπεριφορά - ή εάν πράγματι διευκολύνει την βιομηχανία στο σύνολό της να αγκαλιάσει τη νέα τεχνολογία.

Η Επιτροπή στο δελτίο του 2019 ανέφερε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν συμμαχήσει για να περιορίσουν το μέγεθος των δεξαμενών AdBlue μεταξύ 2006 και 2014, καθιστώντας έτσι το πρόσθετο λιγότερο βολικό στη χρήση.
Η BMW σημείωσε στην υπεράσπισή της ότι είχε απαλλαγεί από υποψίες ότι χρησιμοποιεί παράνομες «συσκευές» για να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών. "Αυτό υπογραμμίζει ότι δεν υπήρξε ποτέ ισχυρισμός περί παράνομης χειραγώγησης των συστημάτων ελέγχου εκπομπών από το BMW Group", ανέφερε η BMW σε ανακοίνωση.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης