Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Το επίκαιρο ερώτημα της γνησιότητας του «πρασίνου» για τα ηλεκτρικά οχήματα

Το επίκαιρο ερώτημα της γνησιότητας του «πρασίνου» για τα ηλεκτρικά οχήματα
Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας προβλέπει ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατομμύρια μέχρι το 2030

Δεδομένου ότι διευρύνεται με ταχέα βήματα η επέκταση της ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως, στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού των μεταφορών, αρκετά είναι τα ερωτήματα που εγείρονται για το πόσο είναι φιλικά προς το περιβάλλον, σύμφωνα με το CNBC.

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για παράδειγμα, φορτίζονται με ενέργεια που έρχεται απευθείας από το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος –το οποίο συχνά τροφοδοτείται από ορυκτά καύσιμα. Παράλληλα, ερωτήματα υπάρχουν για το πόσο ενεργειακή ένταση χρειάζεται για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος ή μιας μπαταρίας, σε σύγκριση με την κατασκευή ενός συμβατικού αυτοκινήτου.


H απάντηση

Οι εμπειρογνώμονες γενικώς συμφωνούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δημιουργούν ένα χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα στη διάρκεια της ζωής τους σε σχέση με τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που χρησιμοποιούν παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ερευνητές των πανεπιστημίων Cambridge, Exeter στη Βρετανία και Nijmegen στην Ολλανδία, αποκάλυψαν ότι στο 95% του κόσμου, η οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι καλύτερη για το περιβάλλον απ΄ ό,τι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου που κινείται με βενζίνη.

Ερευνα του ΜΙΤ αποκάλυψε ότι η κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δημιουργεί υψηλότερες εκπομπές καυσαερίων απ΄ ότι η κατασκευή συμβατικού αυτοκινήτου. Όμως, αυτά τα υψηλότερα περιβαλλοντικά κόστη αντισταθμίζονται από την ανώτερα ενεργειακή αποτελεσματικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη διάρκεια του χρόνου. Εν ολίγοις, οι συνολικές εκπομπές καυσαερίων ανά μίλι για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι χαμηλότερες από τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Οι μπαταρίες

Τα ηλεκτρικά οχήματα βασίζονται σε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου για να λειτουργούν, κάνοντας χρήση ορυκτών πρώτων υλών όπως κοβάλτιο και λίθιο.

«Πιστεύω ότι η μπαταρία είναι το πλέον πολύπλοκο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και έχει την πιο περίπλοκη εφοδιαστική αλυσίδα,» δήλωσε ο Τζόρτζ Κράμπτρι, διευθυντής του κέντρου αποθήκευσης ενέργειας στο αμερικανικό υπουργείο Ενέργειας, προσθέτοντας ότι η ενεργειακή πηγή που χρησιμοποιείται στην κατασκευή μπαταριών κάνει μια τεράστια διαφορά στο αποτύπωμα άνθρακα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Τέλος, η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας προβλέπει ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατομμύρια μέχρι το 2030. Ακόμη κι όλοι οδηγούν ηλεκτρικά αντί για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, οι εκπομπές άνθρακα θα παραμείνουν υψηλές λόγω του αριθμού τους.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης