Ενέργεια

One Earth: Πώς η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 10% «περνά» από τα διυλιστήρια

One Earth: Πώς η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 10% «περνά» από τα διυλιστήρια
Η συγκεκριμένη προοπτική μείωσης των εκπομπών αφορά την περίοδο 2020-2030

Οι παγκόσμιες αθροιστικές εκπομπές θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 10% κατά την περίοδο 2020-2030, σύμφωνα με την παγκόσμια απογραφή των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο One Earth.Τα μέτρα άνθρακα περιλαμβάνουν διυλιστήρια που βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους και αναβαθμίζουν τις τεχνολογίες επεξεργασίας βαρέων πετρελαίων.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι οι εκπομπές από τα διυλιστήρια ήταν περίπου 1,3 gigatonne (Gt) το 2018. Αυτές θα αυξηθούν σε 16,5 Gt CO2 από το 2020-2030, εάν δεν υιοθετηθούν στρατηγικές μετριασμού.

Οι επιστήμονες υπολόγισαν τις ετήσιες εκπομπές με τους αντίστοιχους συντελεστές εκπομπών-Λογαριασμοί εκπομπών άνθρακα και σύνολα δεδομένων (CEAD)-Απογραφή εκπομπών παγκόσμιων διυλιστηρίων (GREI). Το CEADs-GREI χρησιμοποιήθηκε για τον προσδιορισμό των μεγαλύτερων ετήσιων εκπομπών CO2 στη βιομηχανία διυλιστηρίων σε μονάδες, περιφερειακά και παγκόσμια.

Τι έδειξαν τα στοιχεία

Σύμφωνα με το CEADs-GREI, το 2000 λειτουργούσαν 755 διυλιστήρια παγκοσμίως, συνολικής χωρητικότητας περίπου 87 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως (Mbpd) και ετήσιων εκπομπών CO2 1.000 εκατομμυρίων τόνων (Mt). Ο αριθμός των διυλιστηρίων σε λειτουργία αυξήθηκε σε 946 το 2018, με συνδυασμένη χωρητικότητα περίπου 98 Mbpd και ετήσιες εκπομπές CO2 1.242 Mt.

Η βιομηχανία διύλισης πετρελαίου το 2003 γνώρισε άνοδο στην Κίνα και την Ινδία, οδηγώντας άμεσα σε αύξηση των εκπομπών CO2. Η παραγωγή διυλιστηρίων της Κίνας αυξήθηκε κατά 11 % το 2003 και 12 % το 2004. Αντίθετα, η Ευρώπη παρουσίασε πτώση στη βιομηχανία διυλιστηρίων μετά το 2009. Αυτό οφειλόταν στη μείωση της ζήτησης για εξευγενισμένα πετρελαιοειδή λόγω του αντίκτυπου των περιβαλλοντικών και ενεργειακών πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι εκπομπές CO2 από τα διυλιστήρια πετρελαίου στην Κίνα και την Ινδία παρουσίασαν αύξηση μεταξύ 2000 και 2018 και η συμβολή τους αυξήθηκε στο 16 % και το 7% το 2018, από 6 % και 3 % το 2000 αντίστοιχα. Την ίδια περίοδο, το μερίδιο της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών μειώθηκε στο 17 % και 21 % το 2018, από 22 % και 24 % το 2000.

Tο συμπέρασμα

Παλιά διυλιστήρια στην Ιαπωνία, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούσαν να εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες CO2 το 2018 και ήταν απίθανο να κλείσουν τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με την απογραφή. Τα διυλιστήρια πετρελαίου είναι η τρίτη μεγαλύτερη παγκόσμια πηγή εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, αντιπροσωπεύοντας το 40 % των εκπομπών από την αλυσίδα εφοδιασμού πετρελαίου και φυσικού αερίου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης