Ενέργεια

Όραμα της Hyundai τα ηλ. αυτοκίνητα με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου

Όραμα της Hyundai τα ηλ. αυτοκίνητα με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου
Η Hyundai είναι μία από τις πολλές μεγάλες εταιρείες που προσπαθούν να αναπτύξουν προσφορές κυψελών καυσίμου υδρογόνου για οδικές μεταφορές

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να αναπτύξει εκδόσεις κυψελών καυσίμου υδρογόνου για όλα τα μοντέλα επαγγελματικών οχημάτων του έως το 2028 με την εταιρεία να κοιτάζει επίσης να εισαγάγει ένα «σύστημα κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς» το 2023, αναμεταδίδει το CNBC.

Σε χθεσινή του ανακοίνωση μάλιστα ο Όμιλος, υπογράμμισε ότι στόχος είναι «η δημιουργία ενός οχήματος κυψελών καυσίμου συγκρίσιμο με ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας έως το 2030». Αυτή η φιλοδοξία ισχύει τόσο για επιβατικά αυτοκίνητα όσο και για επαγγελματικά οχήματα.

Από την πλευρά των κυψελών καυσίμου, η Hyundai είπε ότι το σύστημα επόμενης γενιάς θα έρθει σε εκδόσεις 100 και 200 κιλοβάτ, «με το κόστος να μειώνεται περισσότερο από 50%, τον συνολικό όγκο πακέτων να μειώνεται κατά 30% και την ισχύ να διπλασιάζεται».

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η Hyundai εκτιμά ότι το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) θα εξισωθεί με εκείνο των «παραδοσιακών» ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) το 2030.

Η διεργασία του υδρογόνου

Το υδρογόνο που χαρακτηρίζεται από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας ως «ευέλικτο φορέα ενέργειας», έχει ποικίλες εφαρμογές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως η βιομηχανία και οι μεταφορές. Οι κυψέλες καυσίμου αξιοποιούν τη χημική ενέργεια του υδρογόνου για να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, η οποία στη συνέχεια τροφοδοτεί το όχημα.

Ενώ γίνεται πολύς λόγος για τις δυνατότητες των οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, υπάρχουν επίσης ορισμένα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει η τεχνολογία για να εξελιχθεί σε μια βασική επιλογή για τους οδηγούς. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ, για παράδειγμα, ανέφερε μια σειρά προκλήσεων. Αυτά κυμαίνονται από την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία των κυψελών καυσίμου έως το κόστος του οχήματος. «Η τρέχουσα υποδομή για την παραγωγή και την παροχή υδρογόνου στους καταναλωτές δεν μπορεί ακόμη να υποστηρίξει την ευρεία υιοθέτηση των FCV», προσθέτει.

Οι μιμιτικές τάσεις στην αγορά

Σημειώνεται ότι η Hyundai είναι μία από τις πολλές μεγάλες εταιρείες που προσπαθούν να αναπτύξουν προσφορές κυψελών καυσίμου υδρογόνου για οδικές μεταφορές. Τον Ιούνιο, η BMW Group δήλωσε ότι είχε ξεκινήσει να δοκιμάζει οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρα κυψέλης καυσίμου υδρογόνου.

Τον ίδιο μήνα η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι εργάζεται στο πρωτότυπο ενός ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η εταιρεία, η οποία ανήκει στην Tata Motors, δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου ήταν «δωρεάν για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες στο ταξίδι προς καθαρές μηδενικές εκπομπές οχημάτων».

Άλλες επιχειρήσεις που έχουν μπει στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνου περιλαμβάνουν την Toyota και τη Honda, ενώ μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple εργάζονται επίσης σε αυτοκίνητα με υδρογόνο.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης