Reuters: Λύση στις εκπομπές CO2 των Τηλεπικοινωνιών το υδρογόνο - Είναι εφαρμόσιμο;

Reuters: Λύση στις εκπομπές CO2 των Τηλεπικοινωνιών το υδρογόνο - Είναι εφαρμόσιμο;
Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μπορούν να αντικαταστήσουν τις θορυβώδεις, ρυπογόνες γεννήτριες ντίζελ
Σχετικά Άρθρα

Καθώς ο κόσμος σπεύδει να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα, οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μπορεί να προσφέρουν στις παγκόσμιες τηλεπικοινωνίες μια φιλική προς το περιβάλλον λύση για την τροφοδοσία ενεργειακών απομακρυσμένων δικτύων, λένε οι ειδικοί.

Σύμφωνα με το Reuters, οι τηλεπικοινωνίες διαθέτουν τεράστια σειρά από σταθμούς αναμετάδοσης, κέντρα δεδομένων και άλλες υποδομές που χρειάζονται αξιόπιστη, σταθερή ισχύ.Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μπορούν να αντικαταστήσουν τις θορυβώδεις, ρυπογόνες γεννήτριες ντίζελ που μερικές φορές λειτουργούν 24 ώρες την ημέρα, λένε οι υποστηρικτές τους.

Με τον ΟΗΕ τον Αύγουστο να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη, τέτοιες πηγές ενέργειας είναι ελκυστικές για έναν τομέα που αντιπροσωπεύει το 3% της παγκόσμιας κατανάλωσης ενέργειας.

Τα ευρήματα

Οι εκπομπές από δίκτυα τροφοδοσίας και πληροφορικής αποτελούν σχεδόν το ένα τρίτο του αποτυπώματος άνθρακα των εταιρειών τηλεπικοινωνιών, δήλωσε ο Lambrette, βάσει έρευνας σε 19 παγκόσμιους φορείς.

Οι τηλεπικοινωνίες χρειάζονται γεννήτριες που μπορούν να ενεργοποιηθούν γρήγορα κατά τη διάρκεια διακοπών ρεύματος και σε απομακρυσμένες τοποθεσίες είναι συχνά η μόνη τροφοδοσία ρεύματος. Από την άλλη πλευρά, ο άνεμος και ο ήλιος δεν παρέχουν πάντα σταθερά επίπεδα ισχύος, με αποτέλεσμα να μην είναι λειτουργικά, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Τα εμπόδια

Ωστόσο, η τεχνολογία με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου έχει πολλά εμπόδια, προκειμένου να σταθεί «στα πόδια» της. ο καύσιμο είναι δύσκολο να αποθηκευτεί και υπάρχει μικρή υποδομή για τη μεταφορά του σε μεγάλες αποστάσεις από το σημείο που παράγεται. Το κόστος του υδρογόνου είναι επίσης υψηλό: περίπου 10 φορές περισσότερο από το ντίζελ σε ορισμένες αγορές.

Στην Ιαπωνία, το υδρογόνο απολαμβάνει ισχυρή κρατική υποστήριξη, συμπεριλαμβανομένων επιδοτήσεων για τεχνολογία και υποδομές. Τα λεωφορεία και τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με υδρογόνο γίνονται όλο και πιο συχνά.

Η «στάση» των εταιρειών απέναντι στο υδρογόνο

Η GenCell, μια μικρή ισραηλινή εταιρεία που κυκλοφόρησε πέρυσι, συνεργάζεται με έναν από τους μεγαλύτερους ιαπωνικούς τηλεπικοινωνιακούς φορείς για να δοκιμάσει τη μονάδα κυψελών καυσίμου G5, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Rami Reshef στο Reuters.

«Οι γεννήτριες κυψέλης καυσίμου υδρογόνου μας βρίσκονται ακόμη στο στάδιο των δοκιμών, όχι μόνο για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών αλλά και για άλλες βιομηχανίες», δήλωσε εκπρόσωπος της Panasonic.

Η Hitachi θεώρησε τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως εφεδρικές μονάδες ισχύος για τα κέντρα δεδομένων, αλλά δεν τις υιοθετεί λόγω της «δυσκολίας στην εξασφάλιση και αποθήκευση καυσίμου υδρογόνου με σταθερό τρόπο» και δεν είναι σε θέση να «επιβεβαιώσει επαρκώς την ασφάλειά τους».

Ένας «μπούσουλας»

Το μεγαλύτερο μέρος του υδρογόνου προέρχεται από ορυκτά καύσιμα και ονομάζεται καφέ ή μπλε υδρογόνο επειδή δεν είναι χωρίς εκπομπές. Όμως περισσότερες εταιρείες επενδύουν σε ηλεκτρολύτες που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες στοχεύουν να μειώσουν το κόστος του πράσινου υδρογόνου σε 1 $ ανά κιλό έως το 2030, ενώ 150 δισεκατομμύρια δολάρια σε έργα για την παραγωγή καυσίμου ανακοινώθηκαν παγκοσμίως το 2020, σε σύγκριση με κανένα πέντε χρόνια νωρίτερα.

Στην Ιαπωνία, η Softbank εκτιμά ότι περισσότεροι από τους μισούς από τους 700.000 τόνους εκπομπών άνθρακα κατά τη διάρκεια του έτους έως τον Μάρτιο του 2020 προήλθαν από τους 230.000 σταθμούς βάσης. Η Softbank διαθέτει 1.000 γεννήτριες ντίζελ και δεν δοκιμάζει ή χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης