Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Rystad Energy: Κίνα και Ευρώπη θα «τρέξουν» την ηλεκτροκίνηση - Oι προσδοκίες μέχρι το 2025

Rystad Energy: Κίνα και Ευρώπη θα «τρέξουν» την ηλεκτροκίνηση - Oι προσδοκίες μέχρι το 2025
Tο 2020 ήταν διαθέσιμα παγκοσμίως 368 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 328% σε σύγκριση με το 2015, όταν υπήρχαν μόνο 86

Το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) αναμένεται να φτάσει το 29% έως το 2025, λόγω της ζήτησης από την Κίνα και την Ευρώπη, σύμφωνα με τον Marius Kluge Foss, ανώτερο αντιπρόεδρο της Rystad Energy.

Με τα προβλήματα προμήθειας καυσίμων και τις αυξανόμενες τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου να κυριαρχούν στις ειδήσεις παγκοσμίως, το ενδιαφέρον του κοινού για τα ηλεκτρικά οχήματα σημείωσε τεράστια άνοδο τον περασμένο μήνα, αυξάνοντας τις αναζητήσεις ιστότοπων έως και 1.600% τον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με το Global EV Outlook 2021 του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, το 2020 ήταν διαθέσιμα παγκοσμίως 368 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας αύξηση 328% σε σύγκριση με το 2015, όταν υπήρχαν μόνο 86. Η Κίνα έχει την ευρύτερη επιλογή ως η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Αλλά το 2020, η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των μοντέλων σημειώθηκε στην Ευρώπη, όπου υπερδιπλασιάστηκε, σημείωσε η IEA. Αυτοί οι αριθμοί αντανακλώνται επίσης στις πρόσφατες προσλήψεις EV στην Ευρώπη, όπου τα EV και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τις πωλήσεις του ντίζελ τον Αύγουστο του 2021 για πρώτη φορά.

O αγώνας για τις επενδύσεις στις μπαταρίες

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν πρόθυμες να επενδύσουν σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγή μπαταριών EV για να καλύψουν την προβλεπόμενη αύξηση της ζήτησης τα επόμενα χρόνια.

Για παράδειγμα, η Toyota ανακοίνωσε επένδυση 13,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην ανάπτυξη και παραγωγή μπαταριών σε όλο τον κόσμο έως το 2030, ενώ η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Ford και ο Νοτιοκορεάτης συνεργάτης μπαταριών SK Innovation θα επενδύσουν 11,4 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού εργοστασίου συναρμολόγησης F-150 και τριών εργοστασίων μπαταριών στις ΗΠΑ.

Η Mercedes-Benz ενώθηκε με τη Stellantis και την Total κατακτώντας το 33% των μετοχών της Automotive Cells Company, με σχέδια για περαιτέρω επέκταση της παραγωγής κυψελών μπαταριών και των περιφερειακών αλυσίδων εφοδιασμού στην Ευρώπη. Η General Motors ανακοίνωσε πρόσφατα παρόμοιες επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένης της δαπάνης 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2025 για να φέρει 30 νέα EV στην παγκόσμια αγορά και να δημιουργήσει πρόσθετη ικανότητα συναρμολόγησης για ηλεκτρικά μοντέλα.

Είσοδος των εταιρειών τεχνολογίας

Παράλληλα, εταιρείες τεχνολογίας άρχισαν επίσης να μπαίνουν στον αγώνα για ένα μερίδιο στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Apple, Sony, Xiaomi και Foxconn. Η Xiaomi επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2024 και θα επενδύσει έως και 10 δισεκατομμύρια δολάρια στο τμήμα EV μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Ο τεχνολογικός γίγαντας της Ταϊβάν Foxconn παρουσίασε επίσης τρία πρωτότυπα ηλεκτρικών οχημάτων στις 18 Οκτωβρίου, επιβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια για ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα πέντε χρόνια.

Η Apple εργάζεται σε μια αυτόνομη επιχείρηση EV που ονομάζεται «Project Titan» και αναμένεται να παρουσιάσει το EV της το 2024.

Εξοικείωση

Τέλος, ο Foss τόνισε ότι οι συνολικές προδιαγραφές όλων των μοντέλων EV συνεχίζουν να βελτιώνονται, με την αυξημένη εμβέλεια και τη βελτιωμένη ταχύτητα φόρτισης να είναι πιθανώς τα πιο σημαντικά. Τα μέτρα χαλάρωσης από τον COVID ιδιαίτερα στην Ευρώπη, οδήγησαν σε νέα πολιτική υποστήριξη για τα EV, καθιστώντας τα πιο προσιτά σε σύγκριση με τα ICE.

Σημείωσε ότι η Rystad Energy προβλέπει ότι το συνολικό μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς των EV για το 2021 θα φτάσει το 8% στη βασική περίπτωση και το 9% στην υψηλή περίπτωση, και τα μερίδια αυτά αναμένεται να είναι 23% και 29%, αντίστοιχα έως το 2025.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης