Ναυτιλία

Η στρατηγική της Moller-Maersk στα πράσινα καύσιμα - «Μην εστιάσουμε στην βραχυπρόθεσμη οδύνη»

Η στρατηγική της Moller-Maersk στα πράσινα καύσιμα - «Μην εστιάσουμε στην βραχυπρόθεσμη οδύνη»
Τον Αύγουστο, η Maersk είπε ότι παρήγγειλε μια σειρά από μεγάλα ποντοπόρα πλοία ικανά να κινούνται με αυτό που αποκαλούσε «ουδέτερη από άνθρακα μεθανόλη»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ναυτιλιακού κολοσσού Moller-Maersk παραδέχτηκε στο CNBC την Πέμπτη (13/1) ότι η στροφή προς τα «πράσινα» καύσιμα θα είχε κόστος, αλλά τόνισε τη σημασία της εστίασης στη μεγαλύτερη εικόνα και όχι στη βραχυπρόθεσμη οδύνη.

Τα σχόλια του Soren Skou έρχονται μια ημέρα αφότου η εταιρεία του είπε ότι ήθελε ολόκληρη η επιχείρηση να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου το έτος 2040, 10 χρόνια νωρίτερα από τον προηγούμενο στόχο της.

«Όταν ξεκινήσουμε αυτό το ταξίδι ουδετερότητας άνθρακα, θα χρησιμοποιήσουμε πράσινα καύσιμα. Αλλά το εξετάζουμε σε ορίζοντα 20 ετών και, ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι ο πληθωριστικός αντίκτυπος θα είναι πολύ μέτριος όταν έρθει στον καταναλωτή. Για παράδειγμα, ξοδεύουμε περίπου 400 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο σε καύσιμα σήμερα. Αν αυτό τριπλασιαστεί, πρέπει να ξοδέψουμε άλλα 800 δολ. ανά κοντέινερ».

Η παρούσα κατάσταση

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η διεθνής ναυτιλία, η οποία αποτελεί ένα κρίσιμο γρανάζι για την παγκόσμια οικονομία, ήταν υπεύθυνη για περίπου το 2% των «παγκόσμιων εκπομπών CO2 που σχετίζονται με την ενέργεια το 2020».

Με τις ανησυχίες για τη βιωσιμότητα να αυξάνονται και τις μεγάλες οικονομίες και επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο να επιδιώκουν να μειώσουν τις εκπομπές και να επιτύχουν καθαρούς μηδενικούς στόχους, ο κλάδος θα πρέπει να βρει νέους τρόπους για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων του.

Τον Αύγουστο, η Maersk είπε ότι παρήγγειλε μια σειρά από μεγάλα ποντοπόρα πλοία ικανά να κινούνται με αυτό που αποκαλούσε «ουδέτερη από άνθρακα μεθανόλη». Η εταιρεία είπε ότι τα πλοία θα κατασκευαστούν από τη νοτιοκορεατική Hyundai Heavy Industries και θα έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν περίπου 16.000 εμπορευματοκιβώτια. Η Maersk είπε ότι τα πλοία θα διαθέτουν κινητήρα διπλού καυσίμου, χαρακτηριστικό που αυξάνει το κόστος.

Αεροπορία

Τέλος, πέρα από τη ναυτιλία, ανάλογες συζητήσεις έχουν γίνει και στην αεροπορία σχετικά με τις δυνατότητες του βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου ή SAF. Τον περασμένο Οκτώβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Michael O'Leary, αναγνώρισε την ανάγκη για φιλόδοξους στόχους βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, αλλά εξέφρασε επίσης ανησυχίες για το πώς θα μπορούσαν να επηρεαστούν οι τιμές των τροφίμων.

Η ίδια η Ryanair έχει θέσει στόχο να τροφοδοτήσει το 12,5% των πτήσεων της με SAF μέχρι το 2030. Όμως, μιλώντας στον Steve Sedgwick του CNBC, ο O'Leary είπε ότι πίστευε ότι ήταν «ένας πολύ φιλόδοξος στόχος — δεν είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε εκεί».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης