Ενέργεια

«Πρασινίζει» η BP σύμφωνα με τον Looney - Αρνείται την τακτική του greenwashing

«Πρασινίζει» η BP σύμφωνα με τον Looney - Αρνείται την τακτική του greenwashing
Το greenwashing γίνεται ολοένα και πιο έντονο, με τις κατηγορίες να βαραίνουν τις πολυεθνικές εταιρείες με σημαντικά αποτυπώματα άνθρακα

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BP χαρακτήρισε τον κολοσσό πετρελαίου και του φυσικού αερίου ως «πράσινη εταιρεία» η οποία σχεδιάζει ένα καθαρό μέλλον. Η δήλωση αυτή του Bernard Looney έγινε κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στο Κάιρο της Αιγύπτου με συντονιστή δημοσιογράφο του CNBC και αφορούσε ζητήματα της ενεργειακής μετάβασης.

Στο πλαίσιο του άξονα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ο Looney είπε ότι πρέπει να πληρούνται τρία κριτήρια: Η ενέργεια πρέπει να είναι καθαρότερη, αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή. Ωστόσο, πρόκειται για μια περίπλοκη διαδικασία. Στόχος πρώτος είναι να μειώσουμε τις εκπομπές, όχι να υπερασπιστούμε ιδεολογικές θέσεις σχετικά με «υδρογονάνθρακες ή όχι».

Επεκτείνοντας την άποψή του, ο Looney είπε ότι δεδομένου ότι οι υδρογονάνθρακες ήταν «ένα τόσο τεράστιο μέρος του ενεργειακού συστήματος σήμερα» ήταν πολύ δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς αυτό θα άλλαζε εν μία νυκτί. Για να παραμείνει προσιτή η ενέργεια και επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση, είναι επιτακτική η επένδυση στους υδρογονάνθρακες και η μείωση των εκπομπών».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη σημασία των δεσμεύσεων τονίζοντας ότι η BP σκοπεύει να γίνει μια εταιρεία καθαρού μηδενισμού μέχρι το έτος 2050 ή πριν. Είναι μία από τις πολλές μεγάλες εταιρείες που έχουν υποσχεθεί καθαρό μηδέν τα τελευταία χρόνια. Ενώ τέτοιες δεσμεύσεις τραβούν την προσοχή, η επίτευξή τους είναι πραγματικά ένα τεράστιο έργο με σημαντικά οικονομικά και υλικοτεχνικά εμπόδια.

Οι κατηγορίες του greenwashing

Τα σχόλια του Looney έρχονται σε μια εποχή που η συζήτηση γύρω από το greenwashing γίνεται ολοένα και πιο έντονη, με τις κατηγορίες να βαραίνουν τις πολυεθνικές εταιρείες με σημαντικά αποτυπώματα άνθρακα.

Η περιβαλλοντική ομάδα εκστρατειών Greenpeace του Ηνωμένου Βασιλείου περιέγραψε το greenwashing ως μια «τακτική δημοσίων σχέσεων» που χρησιμοποιείται «για να κάνει μια εταιρεία ή ένα προϊόν να φαίνεται φιλικό προς το περιβάλλον χωρίς να μειώνει ουσιαστικά τον περιβαλλοντικό αντίκτυπό του».

Σχετικά με την αυτοκριτική του Ομίλου για την εν λόγω τακτική, ο Looney απάντησε το εξής:« Aν κοιτάξετε τι κάναμε τους τελευταίους 24 μήνες, έχουμε πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση στην ιστορία της εταιρείας, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε πράξη την ενεργειακή μετάβαση. Οι ενέργειές μας έχουν πράσινο παρανομαστή».

Τέλος, σημειώνεται ότι ο πετρελαϊκός κολοσσός είχε κέρδη 4,07 δις, δολ. το δ΄ τρίμηνο έναντι εκτιμήσεων της αγοράς για 3,93 δισ. δολάρια. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 2,33 δισ. δολάρια για το δ΄ τρίμηνο και στα 7,57 δισ. δολάρια για το 2021.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης