Ενέργεια

Πως οι ευρωπαϊκές εταιρείες σχεδιάζουν να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση

Πως οι ευρωπαϊκές εταιρείες σχεδιάζουν να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση
Νέα είδη συμβολαίων παροχής ρεύματος έρχονται στην αγορά
Με την ενεργειακή κρίση να επιδεινώνεται μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους την ώρα που η Ευρώπη προσπαθεί να απογαλακτιστεί από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα.

Η κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων Mercedes-Benz σχεδιάζει να αυξήσει την ενεργειακή της ανεξαρτησία αυτή τη δεκαετία με επενδύσεις σε ηλιακή ενέργεια και αιολικά πάρκα, ενώ η συνειδητοποίηση ότι οι τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου μπορεί να παραμείνουν υψηλότερες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα προκαλεί ολοένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για νέα είδη συμβολαίων παροχής ρεύματος.
«Βραχυπρόθεσμα πρόκειται φυσικά για την προστασία της ενεργειακής ασφάλειας, αλλά μακροπρόθεσμα, για επιτάχυνση του μονοπατιού προς την ανεξαρτησία», δήλωσε αυτή την εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kaellenius.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, έχει ασκήσει περαιτέρω πίεση στις ευρωπαϊκές αγορές ενέργειας, όπου η προσφορά και η ζήτηση είχαν ήδη ταλαιπωρηθεί από τις επιπτώσεις του COVID-19.
Μια αντιπαράθεση με τη Ρωσία σχετικά με το αίτημά της να πληρωθεί σε ρούβλια για το φυσικό αέριο -- μέρος της ευρύτερης οικονομικής αντιπαράθεσης μεταξύ Μόσχας και Δύσης -- αναγκάζει τις Βρυξέλλες να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για την ενέργειας.
Οι εξαγωγές αργού και πετρελαϊκών προϊόντων της Ρωσίας στην Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διμερής ροή πετρελαίου μεταξύ δύο εμπορικών εταίρων, σύμφωνα με στοιχεία της BP και η Ευρώπη βασίζεται στη Ρωσία για το 40% του φυσικού της αερίου.  Το μπλοκ στοχεύει να το μειώσει κατά τα δύο τρίτα φέτος.

Η παγκόσμια έλλειψη φυσικού αερίου είχε ωθήσει τις τιμές σε υψηλά ρεκόρ ακόμη και πριν από τη ρωσική εισβολή, διογκώνοντας τις τιμές εναλλακτικών λύσεων – συμπεριλαμβανομένων των ντίζελ και άνθρακα.
Οι μέσες τιμές ντίζελ στην αντλία στην Ευρώπη είναι τώρα πιο ακριβές από τη βενζίνη για πρώτη φορά στην ιστορία.

Παρά το κόστος, η Danish Crown, ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς χοιρινού κρέατος στον κόσμο, άρχισε να μετασκευάζει τέσσερα από τα σφαγεία της με αέριο στη Δανία ώστε να μπορούν να λειτουργούν με ντίζελ αν χρειαστεί.
Η τρίτη μεγαλύτερη ζυθοποιία της Δανίας, η Harboe, έχει νοικιάσει μια γεννήτρια πετρελαίου μαζούτ για να διατηρήσει την παραγωγή σε λειτουργία εάν υπάρξει έλλειψη για φυσικό αέριο.
Οι πωλήσεις γεννητριών ντίζελ τόσο σε επιχειρήσεις όσο και σε ιδιωτικά νοικοκυριά στη Δανία έχουν αυξηθεί κατά 300-400% σύμφωνα με τον Kim Andersen, ιδιοκτήτη της Power Generator, ενός από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της χώρας.

Στροφή σε ηλιακή και αιολική ενέργεια

Η προσπάθεια της Ευρώπης να μειώσει τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα θα είναι δύσκολη και δαπανηρή, αλλά θα μπορούσε επίσης να επιταχύνει τη στροφή προς τους αιολικούς και ηλιακούς πόρους.
Διεθνείς εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Google, της Alphabet και της Amazon έχουν μακρά ιστορία υπογραφής συμφωνιών αγοράς ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (PPAs) σύμφωνα με τις οποίες συμφωνούν να πληρώνουν μια καθορισμένη τιμή για αρκετά χρόνια, που συνδέεται με μια συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής.

Ο Όμιλος Ingka, ιδιοκτήτης των περισσότερων από τα καταστήματα ΙΚΕΑ στον κόσμο, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα δαπανήσει 340 εκατομμύρια ευρώ σε εννέα ηλιακά έργα στη Γερμανία και την Ισπανία ως μέρος μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την ενίσχυση της κατανάλωσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι αυτά θα πουλήσουν ενέργεια μέσω συμφωνιών παροχής ρεύματος.

Η άνοδος των παγκόσμιων τιμών ενέργειας έχει τροφοδοτήσει τη ζήτηση για αυτού του είδους τις συμφωνίες, δήλωσε ο Joop Hazenberg, Διευθυντής Πολιτικής και Επιπτώσεων στην RE-Source Platform, έναν ευρωπαϊκό όμιλο που προωθεί τα PPA.
"Βλέπουμε ότι η ενεργειακή ασφάλεια και οι κρίσεις τιμών που αντιμετωπίζει η Ευρώπη καθιστούν ακόμη πιο πολύτιμη την εγγύηση της μακροπρόθεσμης σταθερότητας των τιμών. Οι εταιρείες το συνειδητοποιούν τώρα", σημείωσε.
Λόγω της υψηλής ζήτησης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να επιταχύνει τη δημοσίευση κατευθυντήριων γραμμών για τέτοιες συμφωνίες, οι οποίες είχαν αρχικά λήξει το επόμενο έτος, πρόσθεσε ο Hazenberg. «Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αναμένουμε τώρα τη δημοσίευση τον επόμενο μήνα».

Συμφωνίες

Τους πρώτους 10 μήνες του 2021, υπογράφηκαν 203 συμφωνίες παροχής καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως για συνολική ισχύ 22 γιγαβάτ -- περίπου ισοδύναμη με 22 πυρηνικούς σταθμούς. Πρόκειται για αύξηση 44% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της ισπανικής εταιρείας ενέργειας Iberdrola .

Η εταιρεία παραγωγής μετάλλου πυριτίου Ferroglobe σκοπεύει να υπογράψει συμφωνία για το 50-70% των ενεργειακών αναγκών της, αλλά η αστάθεια των τιμών διέκοψε ει τις διαπραγματεύσεις τον περασμένο χρόνο, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος Marco Levi.
«Μερικές φορές είχαμε στο τραπέζι προθεσμιές, αλλά αποσύρθηκε γιατί στο μεταξύ οι τιμές της ενέργειας αυξήθηκαν πολύ»,ανέφερε.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι έχει εγκαταστήσει μια ηλιακή συστοιχία 30.000 τετραγωνικών μέτρων στην οροφή ενός εργοστασίου στη Μαδρίτη, η οποία θα μπορούσε να παράγει το 30% της ενέργειας του κέντρου.

Μακροπρόθεσμα, η Google πρωτοπόρος στην αγορά καθαρής ενέργειας έχει περιγράψει τη στρατηγική αγοράς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ως "πρόσθετη" - ή συμβάλλει στη δημιουργία περισσότερης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Η Mercedes-Benz στοχεύει να εγκαταστήσει περισσότερη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές σε ορισμένες από τις εγκαταστάσεις της και επίσης να επιτύχει τον ίδιο στόχο με την Google.

«Έχουμε πολλές στέγες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε», είπε ο διευθύνων σύμβουλος Kaellenius. "Μιλάμε για προσθετικότητα - όχι απλώς για την εξαγορά της πράσινης ενέργειας, αλλά για προσθήκη."

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης