Ενέργεια

TotalEnergies: έτοιμη να αναπτύξει μία FSRU στο γερμανικό λιμάνι Lubmin

TotalEnergies: έτοιμη να αναπτύξει μία FSRU στο γερμανικό λιμάνι Lubmin
Υπάρχουν σχέδια για τουλάχιστον πέντε πλωτούς τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης LNG στη Γερμανία καθώς και δύο μόνιμες χερσαίες εγκαταστάσεις -- στην εγκατάσταση Stade 13,3 Bcm/έτος και την τοποθεσία Brunsbuttel 8 Bcm/έτος.

Η γαλλική TotalEnergies βρίσκεται σε συνομιλίες με τις γερμανικές αρχές για την ανάπτυξη ενός από τα δύο πλωτές αποθήκες για εισαγωγόμενο LNG στο Lubmin στη βόρεια Γερμανία, δήλωσε εκπρόσωπος της TotalEnergies στις 15 Ιουλίου.
Η Γερμανία δεν διαθέτει υποδομή εισαγωγής LNG προς το παρόν, αλλά οι προσπάθειες για την ανάπτυξη ορισμένων τερματικών σταθμών έχουν ενταθεί μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο και τη δεδηλωμένη φιλοδοξία του Βερολίνου να καταργήσει σταδιακά τις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου.
Υπάρχουν τώρα σχέδια για τουλάχιστον πέντε πλωτούς τερματικούς σταθμούς εισαγωγής LNG στη Γερμανία καθώς και δύο μόνιμες χερσαίες εγκαταστάσεις -- την εγκατάσταση Stade 13,3 Bcm/έτος και την τοποθεσία Brunsbuttel 8 Bcm/έτος.

Η TotalEnergies είπε ότι θα προμήθευε την FSRU (πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης) για χρήση από την ιδιωτική Deutsche ReGas.
«Στο πλαίσιο των ενεργειών της για τη διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού της Ευρώπης, η TotalEnergies συζητά επί του παρόντος με τις γερμανικές αρχές τη δυνατότητα ενίσχυσης της ικανότητας εισαγωγής LNG της Γερμανίας παρέχοντας στην Deutsche ReGas μια από τις δύο FSRU της TotalEnergies», δήλωσε ο εκπρόσωπος της TotalEnergies.
Η TotalEnergies σκοπεύει να αναπτύξει την άλλη FSRU της στο λιμάνι της Χάβρης στη βόρεια Γαλλία, με τις επιχειρήσεις να αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο του 2023.

Deutsche ReGas

Η Deustche ReGas -- που ιδρύθηκε από τους Ingo Wagner και Stephan Knabe για την ανάπτυξη της νέας εγκατάστασης εισαγωγής LNG στο Lubmin -- δήλωσε στις 13 Ιουλίου ότι είχε καταλήξει σε κοινή συμφωνία με την TotalEnergies για τη χρήση μιας FSRU, την οποία ονόμασε "Deutsche Ostsee".
Η εγκατάσταση -- την οποία η Deutsche ReGas είπε ότι θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2022 -- θα έχει εισαγωγική ικανότητα 5 Bcm/έτος, αρκετή για να καλύψει περίπου το 5% της γερμανικής ζήτησης φυσικού αερίου.
Η τοποθεσία στο Lubmin βρίσκεται κοντά στο σημείο προσγείωσης των αγωγών Nord Stream και Nord Stream 2.
Σύμφωνα με την Deutsche ReGas, το έργο θα έβλεπε μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης στη Βαλτική Θάλασσα όπου τα δεξαμενόπλοια LNG θα μπορούσαν να εκφορτώσουν τα φορτία τους.
Από εκεί, τρία πλοία μεταφοράς θα μετέφεραν το LNG στο FSRU στο λιμάνι του Lubmin.

Η χρηματοδότηση

«Ο τερματικός σταθμός LNG χρηματοδοτείται ιδιωτικά και η FSRU και όλα τα άλλα πλοία ναυλώνονται από την Deutsche ReGas», ανέφερε, τονίζοντας ότι το έργο δεν σχετίζεται με κανένα από τις τέσσερις κρατικά υποστηριζόμενες FSRU που ναυλώθηκαν για ανάπτυξη στη Γερμανία από τις εταιρείες κοινής ωφελείας Uniper και RWE.
Η Uniper εργάζεται για την ανάπτυξη τοποθεσιών για δύο FSRU -- τη Transgas Force και την Transgas Power, αμφότερες με χωρητικότητα 7,5 Bcm/έτος.
Η Uniper έχει ήδη ξεκινήσει τις κατασκευαστικές εργασίες στο γερμανικό λιμάνι Wilhelmshaven για την ανάπτυξη ενός FSRU.
Η RWE έχει ναυλώσει δύο FSRU που ανήκουν στην Hoegh LNG, οι οποίες μαζί θα έχουν δυναμικότητα εισαγωγής 10-14 Bcm/έτος, δήλωσε η RWE τον Μάιο.
Οι πιθανές τοποθεσίες για τις FSRU περιλαμβάνουν το Brunsbuttel, το Stade, το Rostock και το Αμβούργο, δήλωσε η γερμανική κυβέρνηση τον Μάιο.

Μελλοντικά σχέδια

Η Deutsche ReGas, εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι θα είναι επίσης έτοιμη να συνδέσει δύο FSRU στην περιοχή με υποθαλάσσιους αγωγούς, οι οποίοι θα της επιτρέψουν να προμηθεύει περισσότερα από 15 Bcm/έτος φυσικού αερίου στη Γερμανία.
«Η ικανότητα διακίνησης για αυτή την ποσότητα φυσικού αερίου είναι διαθέσιμη στο δίκτυο αγωγών φυσικού αερίου της Ανατολικής Γερμανίας», ανέφερε.
Η υποδομή θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για την εισαγωγή υδρογόνου στο μέλλον, ανέφερε.
Οι γερμανικές εξελίξεις στο LNG ενισχύθηκαν τους τελευταίους μήνες από μια σειρά νέων ρυθμιστικών πρωτοβουλιών.

Τον Μάιο, το γερμανικό κοινοβούλιο ενέκρινε έναν νέο νόμο που αποσκοπεί στην επιτάχυνση της διαδικασίας έγκρισης για νέους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής LNG.
Η γερμανική ρυθμιστική αρχή δήλωσε τότε τον Ιούνιο ότι σχεδίαζε να μειώσει τα τιμολόγια τροφοδοσίας στους τερματικούς σταθμούς LNG κατά 40%, βελτιώνοντας σημαντικά την ανταγωνιστικότητα της άμεσης πρόσβασης στον ενοποιημένο κόμβο της γερμανικής αγοράς φυσικού αερίου, το THE.
Η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει να επιταχύνει την εγκατάσταση εγκαταστάσεων εισαγωγής LNG λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου, με το Βερολίνο να προειδοποιεί ότι δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί μια ξαφνική διακοπή των παραδόσεων.
Οι ανησυχίες για τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη συνεχίζουν να διατηρούν τις τιμές του φυσικού αερίου σε διαρκή υψηλά.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης