Ναυτιλία

Στην τελική ευθεία η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ - Τέσσερις οι διεκδικητές του 67%

Στην τελική ευθεία η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ - Τέσσερις οι διεκδικητές του 67%
Και οι τέσσερις εταιρείες ή σχήματα, που θα διεκδικήσουν το 67%, θεωρούνται ισχυροί παίκτες στη διαχείριση λιμένων και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς.
Σε «κονταροχτύπημα» μεταξύ τεσσάρων ισχυρών αντιπάλων εκτιμάται ότι θα εξελιχθεί η διαγωνιστική διαδικασία για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), καθώς σήμερα Παρασκευή (24/3) εκπνέει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών και αναμένεται να καταθέσουν φακέλους όλοι οι ενδιαφερόμενοι, που είχαν παραμείνει ενεργοί κατά τη β΄ φάση του διαγωνισμού, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Δεν έχουμε καμιά πληροφορία που να αλλοιώνει την εικόνα, ότι στις 19:00 ώρα Αγγλίας, 21:00 ώρα Ελλάδας, προσφορές θα καταθέσουν και οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΟΛΘ ΑΕ Κωνσταντίνος Μέλλιος.
Και οι τέσσερις εταιρείες ή σχήματα, που θα διεκδικήσουν το 67%, θεωρούνται ισχυροί παίκτες στη διαχείριση λιμένων και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς.
Σε κάθε περίπτωση, αν το δεδηλωμένο ενδιαφέρον των τεσσάρων θα «εκφραστεί» και σε επίπεδο ύψους προσφορών, εκτιμάται ότι θα γίνει εμφανές το αργότερο μέχρι τις 7 Απριλίου, οπότε και αναμένεται να αποσφραγιστούν οι φάκελοι.
Οι τέσσερις υποψήφιοι αγοραστές του 67% του λιμένος Θεσσαλονίκης είναι οι εξής:

Κοινοπραξία DIEP- CMA CGM- Ιβάν Σαββίδη

Η πιο πρόσφατη προσθήκη στο σχήμα που συγκρότησαν το γερμανικό fund DIEP (Deutsche Invest Equity Partners GmbH) και ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ, ομογενής επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, είναι η CMA CGM, τρίτη μεγαλύτερη παγκοσμίως ναυτιλιακή εταιρεία στη μεταφορά containers.
O όμιλος CMA CGM, που μεταξύ των άλλων αποτελεί μέλος της τετραμελούς συμμαχίας OCEAN Alliance, στην οποία ανήκει και η Cosco, εξυπηρετεί τα 420 από τα 521 εμπορικά λιμάνια της υφηλίου και ο ενοποιημένος τζίρος του προσεγγίζει τα 22 δισ. δολάρια.
O δεύτερος εταίρος του σχήματος, Deutsche Invest Equity Partners GmbH, έχει το επιχειρηματικό του στρατηγείο στο Μόναχο και διαχειρίζεται κεφάλαια που αγγίζουν τα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ βάσει του επιχειρηματικού του προφίλ προσδιορίζεται ως επενδυτικό κεφάλαιο με τοποθετήσεις σε επιχειρηματικές συμμετοχές, αναπτυξιακές δράσεις και διαχείριση ακινήτων, με εστίαση στις αγορές της Γερμανίας, της Κίνας και των ΗΠΑ.
Ο δε μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδης, λίγους μήνες πριν, είχε γνωστοποιήσει διά στόματος υψηλών στελεχών του ομίλου του ό,τι προτίθεται να επενδύσει κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια σε υπό εξέλιξη προγράμματα στη Βόρεια Ελλάδα.
Ο ομογενής επιχειρηματίας έχει, μεταξύ άλλων, ήδη επενδύσει στη ΣΕΚΑΠ, στο ξενοδοχείο «Μακεδονία Παλάς» και στη «Σουρωτή», ενώ έχει αποκτήσει ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και τη Χαλκιδική.

Η ιαπωνική Mitsui ΟSK Lines

Πρόκειται για εταιρεία που ανήκει στον ιαπωνικό όμιλο Mitsui & Co Ltd, έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους του κόσμου, με πολυσχιδή δραστηριότητα, η οποία εκτείνεται από τα μεταλλεύματα και τα logistcs μέχρι τις τραπεζικές υπηρεσίες, την ενέργεια και τα τρόφιμα.
Ο όμιλος διαθέτει παρουσία σε 66 χώρες, ενώ το ενδιαφέρον της για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει συσχετιστεί κατά καιρούς -αλλά όχι από την ίδια την εταιρεία- με την επιθυμία της να το αξιοποιήσει για ευχερέστερη πρόσβαση στα πλούσια αποθέματα των μεταλλείων του Κοσόβου.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πάντως, ο σύμβουλος Α΄Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Τόκιο, Διονύσης Πρωτοπαπάς, εξέφρασε την άποψη ότι κάτι τέτοιο θα είχε νόημα μόνο εάν οι Ιάπωνες είχαν εξαγοράσει μεταλλεία στην περιοχή.
«Νομίζω ότι το ενδιαφέρον της Mitsui για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σχετίζεται ευρύτερα με τη στρατηγική γεωγραφική θέση του λιμανιού. Γι΄ αυτό άλλωστε και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τόσο πολλοί και τόσο μεγάλοι όμιλοι. Θεωρώ ότι το μεγάλο αυτό ενδιαφέρον δείχνει ότι υπάρχει πραγματικό βάθος και δίνει μια πρόγευση για το πώς μπορεί να εξελιχθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα επόμενα χρόνια», είπε χαρακτηριστικά.

Η P&O Steam Navigation Company του ομίλου της Dubai Ports World

O όμιλος διατηρεί σταθερό και αναλλοίωτο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης τα τελευταία σχεδόν δέκα χρόνια, καθώς είχε δώσει το «παρών» και στον προηγούμενο διαγωνισμό για την απόκτησή του το 2008.
Τότε, είχε καταθέσει την τρίτη μεγαλύτερη προσφορά, αλλά πολύ χαμηλότερη από αυτές των Hutchison (που είχε ανακηρυχθεί πλειοδότης) και της Cosco (που τελικά «μπήκε» στο λιμάνι του Πειραιά).
Ο όμιλος διαχειρίζεται μερικά από τα μεγαλύτερα λιμάνια και λιμενικές εγκαταστάσεις σε δεκάδες χώρες ανά τον κόσμο και συνεργάζεται με τη συμμαχία «THE» Alliance.
Συγκεκριμένα, έχει υπό τη διαχείρισή του 65 τερματικούς σταθμούς, με μεγαλύτερη ανάπτυξη σε Ινδία, Κίνα και Μέση Ανατολή, ενώ στη γεωγραφικά «γειτονιά» της Ελλάδας διαχειρίζεται τα λιμάνια της Κοστάντζας στη Ρουμανία και της Γιαρίντσα στη βόρεια Τουρκία, που δυνητικά λειτουργούν ανταγωνιστικά προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η ICTSI

Η International Container Terminal Services Inc είναι εταιρεία με έδρα της Φιλιππίνες, που κατατάσσεται μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων διαχειριστών container terminals παγκοσμίως και διαθέτει παρουσία σε 28 λιμάνια, με πολύ ισχυρή παρουσία στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (14 λιμάνια), αλλά και στην Αφρική (τρία) και την Αμερική (επτά).
Στην Ευρώπη έχει μικρότερη παρουσία, διαχειριζόμενη τους τερματικούς σταθμούς των λιμένων Gdynia στην Πολωνία (από το 2003) και Ριέκα στην Κροατία (θεωρείται λιμάνι ανταγωνιστικό προς αυτό της Θεσσαλονίκης, στο οποίο η ICTS μπήκε το 2011 από κοινού με την Luka Rijeka d.d με 30ετή σύμβαση παραχώρησης).
Η εταιρεία διαχειρίζεται, επίσης, τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Μπατούμι στη Γεωργία. Στη γεωγραφική βάση της, τις Φιλιππίνες, η ICTSI έχει αναλάβει τη διαχείριση εννέα λιμένων, ενώ σημαντική είναι η παρουσία της στη Λατινική Αμερική, όπου έχει τοποθετήσει την εταιρική σημαία της σε Μεξικό, Βραζιλία, Εκουαδόρ, Κολομβία, Αργεντινή και Ονδούρα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης