Ναυτιλία

Δύσκολοι καιροί για supertankers - Η πορεία των ελληνικών μετοχών

Δύσκολοι καιροί για supertankers - Η πορεία των ελληνικών μετοχών

Από τα 240.000 δολ. την ημέρα το 2020 οι ναύλοι υποχώρησαν στα 7.000 δολ. την ημέρα

 

Η πτώση του όγκου αργού πετρελαίου που αποθηκεύτηκε σε πλοία σε συνδυασμό με απροσδόκητες περικοπές από τον κορυφαίο παραγωγό της Σαουδικής Αραβίας δημιούργησε ένα πλήθος καραβιών διαθέσιμων προς ενοικίαση, πιέζοντας τις προοπτικές για τα supertankers φέτος.

Τα κέρδη για πολύ μεγάλους μεταφορείς αργού (VLCCs) το 2020 έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ άνω των 240.000 $ την ημέρα, καθώς η ζήτηση εξασθένησε λόγω της πανδημίας, δημιουργώντας πλεόνασμα πετρελαίου και προσπάθεια αποθήκευσης στην ξηρά και στη θάλασσα.
Οι τιμές υποχώρησαν από τότε μέχρι και στα 7.000 $ την ημέρα.
«Είναι πραγματικά κακή στιγμή για την αγορά VLCC. Ο πλωτός αποθηκευτικός χώρος δεν έχει πλέον ζήτηση και η επιστροφή αυτής της χωρητικότητας στην αγορά spot έχει ασκήσει πιέσεις », δήλωσε στο Reuters ο Αριστείδης Αλαφούζος, διευθύνων σύμβουλος της Okeanis Eco Tankers.
«Η απώλεια 1 εκατομμυρίου βαρελιών ημερησίως της Σαουδικής παραγωγής ισοδυναμεί με καταστροφή της ζήτησης δεξαμενόπλοιων 23 VLCC».
Η Clarksons Research Services εκτιμά ότι από τις 22 Ιανουαρίου, 95 πλοία - το ισοδύναμο των 130 εκατομμυρίων βαρελιών - χρησιμοποιήθηκαν για αποθήκευση έναντι μιας κορυφής άνω των 290 εκατομμυρίων βαρελιών τον Μάιο του περασμένου έτους.
Η IHS Markit ανακοίνωσε ότι ο όγκος των πλοίων - επίσης στατικός για 14 ή περισσότερες ημέρες - μειώθηκε στα 52 εκατομμύρια βαρέλια, το χαμηλότερο επίπεδο από τα υψηλά, που σημειώθησαν στα μέσα του 2020, όταν έφτασε τα 190 εκατομμύρια βαρέλια.
«Η IHS Markit δεν αναμένει επανάληψη της εκρηκτικής αύξησης της πλωτής αποθήκευσης του περασμένου έτους το 2021», δήλωσε ο αναλυτής Φώτης Κατσούλας. «Η μείωση της πλωτής αποθήκευσης θα μπορούσε να στηρίξει περαιτέρω τις τιμές του πετρελαίου στο εγγύς μέλλον, καθώς θεωρείται ένδειξη για ανάκαμψη της ζήτησης.»
Οι αριθμοί αποκλείουν το στόλο του Ιράν που διαθέτει πετρέλαιο και μη εμπορική μακροπρόθεσμη αποθήκευση από εταιρείες.
Η ζήτηση για πλωτή αποθήκευση στο αποκορύφωμα της κρίσης πέρυσι οδήγησε επίσης σε ένα contango της αγοράς, μια δομή τιμών σύμφωνα με την οποία τα φορτία για βραχυπρόθεσμη παράδοση είναι φθηνότερα από αυτά για μελλοντική παράδοση κάτι που ενθαρρύνει τους traders να αποθηκεύουν καύσιμα μέχρι να αυξηθούν οι τιμές.

Oι μερισματούχες μετοχές του κλάδου σύμφωνα με την Capital Link

tan.28

Oριακές διακυμάνσεις στους δείκτες, διόρθωση στις εισηγμένες της Wall



tan2.28


tan3.28


tan4.28


www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης