Ναυτιλία

Χρονιά - ρεκόρ για την ζήτηση LNG με αύξηση 22% - Γιατί οι συνθήκες θα είναι σκληρότερες το 2022

Χρονιά - ρεκόρ για την ζήτηση LNG με αύξηση 22% - Γιατί οι συνθήκες θα είναι σκληρότερες το 2022

Η ανάλυση του Jame Gatlin στην Capital Link εξηγεί γιατί η παγκόσμια ζήτηση LNG στη ναυτιλία δεν θα έχει πισωγύρισμα

 

Χρονιά ρεκόρ για το LNG φαίνεται ότι θα το 2022 καθώς η περιορισμένη παράδοση μεγάλων τάνκερ μεταφοράς και το καιρικό φαινόμενο La Nina σε συνδυασμό με την χαμηλή αποθήκευση δημιουργούν ένα εκρηκτικό "κοκτέϊλ" το οποίο αναμένεται να εκτοξεύσει τις τιμές και να δημιουργήσει μεγάλα κέρδη για τα cargo.

Τα εμπορευματοκιβώτια και το ξηρό χύμα βρέθηκαν στο επίκεντρο το 2021, αλλά το ναυτιλιακό εμπόριο LNG βρίσκεται σε καλό δρόμο για να καταρρίψει τα ρεκόρ σύμφωνα με το Capital Link. Οι spot τιμές έχουν ήδη ξεπεράσει τα υψηλά του περασμένου έτους και μια πιθανότητα σχεδόν 90% για ένα ακόμα τυφώνα διαφαίνεται στον ορίζοντα (ενώ τα αποθέματα παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά) θα οδηγήσει σε τεράστια κέρδη για τα cargo.

Η ανάπτυξη πλοίων κατά 8,6% στην κατηγορία Large LNG ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που έχει δει ποτέ η αγορά. Όμως, χάρη στην εντυπωσιακή αύξηση της ζήτησης για φορτία, απορροφήθηκε αρκετά εύκολα. Η φετινή άνοδος ρεκόρ θα δώσει τη θέση της σε μόλις 5% αύξηση του στόλου το 2022 και 5,8% το 2023.
Ενώ το 2022 πιθανότατα δεν υπήρξαν πρόσθετες παραγγελίες νέας κατασκευής λόγω των πολύ μεγάλων χρόνων κατασκευής τους, είναι αξιοσημείωτο ότι η συντριπτική πλειονότητα όλων των παραγγελιών μεγάλων πλοίων LNG που έγιναν από τις αρχές Ιουλίου και μετά θα παραδοθούν το 2024 και μετά.

Παραδόσεις πλοίων

Τους πρώτους 8 μήνες του έτους σημειώθηκαν περίπου 5 παραδόσεις πλοίων ανά μήνα. Αυτό θα επιβραδυνθεί τώρα σε λίγο πάνω από 4 έως το τέλος του 2021. Το 2022 ο ρυθμός θα συρρικνωθεί σε λιγότερο από 3 το μήνα. Η έλλειψη προσθηκών προσφοράς σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες προσδοκίες για ένα πολύ δραστήριο 2022 έθεσαν τη χρονιά στο επίκεντρο για περαιτέρω σύσφιξη της αγοράς, ειδικά εάν οι προσδοκίες για μια άλλη La Nina επιβεβαιωθούν.

Τα τελευταία χρόνια το LNG επηρεάζεται από τις παγκόσμιες καιρικές συνθήκες. Ενώ η πρόγνωση του καιρού αντιμετωπίζει δυσκολίες, η NOAA προβλέπει τώρα σχεδόν 90% πιθανότητες για ένα γεγονός La Nina. Ήδη το 2021, το LNG σημειώνει αθόρυβα κέρδη ρεκόρ ζήτησης φορτηγών πλοίων.
Εκτός όμως από αυτό υπάρχει ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας, το εμπόριο arbitrage .

καπιταλ1.PNG


Η αγορά arbitrage ποντάρει στην αυξανόμενη δραστηριότητα μεγάλων αποστάσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Ασίας, καθώς οι traders επωφελούνται από τη διαφορά μεταξύ των τιμών των ΗΠΑ (συν μεταφορά) και των τιμών παράδοσης. Επί του παρόντος, το χάσμα είναι τόσο μεγάλο που το κόστος μεταφοράς δεν αποτελεί πρόβλημα και οι traders προσπαθούν απεγνωσμένα να επωφεληθούν από κάθε διαθέσιμο φορτίο και το κάνουν εδώ και καιρό. Ωστόσο, αυτό δεν έχει επιβραδύνει αυτό το αυξανόμενο χάσμα - σηματοδοτώντας μια επιδείνωση της ανισορροπίας προσφοράς/ζήτησης.
Εν τω μεταξύ, οι υψηλές τιμές για το παραδοθέν LNG στην Ασία έχουν εμποδίσει την ικανότητα της Ευρώπης να αναπληρώσει τα δικά της αποθέματα.

Οι ελλείψεις στην Ευρώπη φαίνεται να είναι οι πιο έντονες, αν και οι ΗΠΑ και η Ασία αντιμετωπίζουν επίσης ελλείψεις. Στην πραγματικότητα, όλες αυτές οι ελλείψεις καταγράφουν ρεκόρ σε σχέση με τη ζήτηση.

Μέτρηση αποθήκευσης

Ο καλύτερος τρόπος μέτρησης των αποθεμάτων φυσικού αερίου είναι διαθέσιμες ημέρες αποθήκευσης σε σύγκριση με τη ζήτηση. Με αυτό το μέτρο, το δυτικό ημισφαίριο αντιμετωπίζει ένα τεράστιο πρόβλημα και η Ευρώπη βρίσκεται σε απόλυτο χαμηλό πολλών δεκαετιών για αυτήν την εποχή.
Η Ασία, και συγκεκριμένα η Κίνα, έχει εξαιρετικά χαμηλή χωρητικότητα αποθήκευσης σε σχέση με τη ζήτηση, γεγονός που τις καθιστά ακόμη πιο εξαρτημένες από βραχυπρόθεσμες ροές σε σχέση με περιοχές όπως η Ευρώπη και οι ΗΠΑ.
Αυτός θα είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο η Ασία είναι επί του παρόντος διατεθειμένη να πληρώσει τόσα πολλά για το LNG και πιθανότατα θα αναγκαστεί να συνεχίσει να πληρώνει αυτό που επιτάσσει η αγορά - μέχρι το σημείο της καταστροφής/υποκατάστασης της ζήτησης.

Εάν η καταστροφή/υποκατάσταση της ζήτησης προέρχεται πιθανώς από πιο ελαστικούς χρήστες, όπως βιομηχανίες με μεγάλη κατανάλωση αερίου, συμπεριλαμβανομένων χαλυβουργείων, τσιμέντου, κεραμικών, γυαλικών, λιπασμάτων και πετροχημικών θα πρέπει να εξετάσουν εάν θα μειώσουν την παραγωγή ή θα κλείσουν προσωρινά για να μειώσουν το κόστος.
Η υποκατάσταση γίνεται πιο πιθανή για τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς επιδιώκουν να ελαχιστοποιήσουν την καύση αερίου και να επιλέξουν τον άνθρακα όπου είναι δυνατόν. Φυσικά, αυτή η φάση υποκατάστασης θα ωφελούσε τη μεταφορά ξηρού χύδην φορτίου σε βάρος του LNG.

καπιταλ2.PNG

Η επερχόμενη La Nina, το τεράστιο παράθυρο arbitrage και τα εξαντλημένα αποθέματα θα προσθέσουν περαιτέρω καύσιμο σε μια αγορά που είναι ήδη έτοιμη να σπάσει ρεκόρ ζήτησης φορτίων. Στις 12 Σεπτεμβρίου, που αποτιμάται ο ετήσιος ρυθμός ανάπυξης για την ζήτηση φορτίου LNG σε μίλια, η κατηγορία των μεγάλων πλοίων LNG σημείωσε αύξηση - ρεκόρ της ζήτησης κατά 22,07%.
Το τρίμηνο καταγράφει ακόμη πιο εντυπωσιακό ποσοστό, αυξημένο κατά 27,12%. Αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο καθώς έρχεται εν μέσω υψηλότερων τιμών, που απέτυχαν να ανακόψουν τους όγκους, αλλά συνέβαλαν σε μεγαλύτερη διάρκεια λόγω του προαναφερθέντος αρμπιτράζ.

Η αύξηση 22,07% θα πρέπει να σταθμιστεί έναντι μιας απλής αύξησης της ακαθάριστης προσφοράς πλοίων κατά 8,6%. Αυτό το χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης αντιπροσωπεύει έναν βαθμό σύσφιξης της αγοράς.

Το πιο πιθανό αυτό το χειμώνα είναι ζήτηση φυσικού αερίου άνω του μέσου όρου σε ένα πλαίσιο εξαντλημένων αποθεμάτων και υψηλών τιμών.
Αυτό είναι μια «συνταγή» για αστάθεια των τιμών, καθώς η βραχυπρόθεσμη ζήτηση θα είναι λιγότερο προγραμματισμένη και θα ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες.

Χαμηλά αποθέματα στις ΗΠΑ

Οι προσθήκες νέας κατασκευής θα αρχίσουν να μειώνονται καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του έτους και οι παραδόσεις θα πρέπει να υποχωρήσουν στα 3/5 του ρυθμού του 1ου εξαμήνου 2021 για ολόκληρο το 2022.
Ένα βιβλίο παραγγελιών στο 20,5%, που εκτείνεται σε αρκετά χρόνια, θα πρέπει να θεωρείται πολύ αποδεκτό, ειδικά σε ένα πλαίσιο αύξησης της ζήτησης για φορτία, η οποία υπερβαίνει αυτό το ποσοστό.

Αν και η αγορά είναι αισιόδοξη, είναι υποτονικές οι παραγγελίες νέων κατασκευών, με πολλές να είναι για παράδοση το 2024, υποδηλώνοντας περιορισμένες δυνατότητες για αυτές τις εξειδικευμένες κατασκευές.
Μια «εποχή σοκ» θα μπορούσαν να περιμένουν τις ΗΠΑ και μεγάλο μέρος του κόσμου, εάν η αυξανόμενη πεποίθηση για μια χρονιά La Nina αποδειχτεί αληθινή.

καπιταλ4.PNG

Αυτό έρχεται μετά από μια ιδιαίτερα ισχυρή La Nina πέρυσι που άντλησε σχεδόν όλα τα αποθέματα φυσικού αερίου σε όλο τον κόσμο και τα μείωσε στα χαμηλότερα σημεία της πρόσφατης ιστορίας.
Ωστόσο, φέτος πρόκειται να ξεκινήσουμε από ένα πολύ διαφορετικό σημείο, καθώς αυτά τα άφθονα αποθέματα είναι μια μακρινή ανάμνηση και αρκετές μεγάλες οικονομίες είναι πολύ κάτω από το μέσο όρο.

Η τιμή θα είναι ο πρώτος τρόπος με τον οποίο η αγορά θα προσπαθήσει να εξορθολογίσει την προσφορά και τη ζήτηση, πράγμα που σημαίνει ότι ενδεχομένως να υπάρξουν κάποιες ακραίες διακυμάνσεις των τιμών. Η καταστροφή της ζήτησης μπορεί να ακολουθήσει αν τα πράγματα επιδεινωθούν.
Ο πιο κρύος από τον μέσο χειμώνα μπορεί να "σφυρηλατήσει"  τις αγορές το 2022.
Η ζήτηση για αναπλήρωση κατά τη διάρκεια του 2022 θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερη και να συνδυασθεί με την πιο αργή ανάπτυξη νεότευκτων σκαφών. Όλα αυτά δείχνουν ένα δυνατό «κλείσιμο» για το 2021 και πιθανότατα το 2022, θα προσθέσει περαιτέρω δυναμική .

καπιταλ5.PNG



www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης