Ναυτιλία

Ποσειδώνια 2022 - Vălean (Κομισιόν): Η ΕΕ είναι παρούσα και στηρίζει κάθε προσπάθεια απανθρακοποίησης

Ποσειδώνια 2022 - Vălean (Κομισιόν): Η ΕΕ είναι παρούσα και στηρίζει κάθε προσπάθεια απανθρακοποίησης
Εχουμε δει στα Ποσειδώνια τη δημιουργία εταιρειών που πλέον τις γνωρίζουν και τις θαυμάζουν σε όλο τον κόσμο, τόνισε η Επίτροπος Μεταφορών AdinaVălean στα εγκαίνια της ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια 2022
Σχετικά Άρθρα
Η Ελλάδα ηγείται της παγκόσμιας ναυτιλίας, χάρη στους πρώτους Έλληνες που καινοτόμησαν στη θάλασσα πριν από χιλιάδες χρόνια, αλλά και χάρη στους σημερινούς της επιχειρηματίες, τόνισε στην ομιλία της κατά τη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδώνιων 2022 η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, AdinaVălean.
"Εχουμε δει στα Ποσειδώνια τη δημιουργία εταιρειών που πλέον τις γνωρίζουν και τις θαυμάζουν σε όλο τον κόσμο.
Ίσως κατά τις επόμενες ημέρες οι συζητήσεις να στραφούν γύρω από τη γέννηση νέων εταιρειών ή συμπράξεων, καθώς ο κλάδος ετοιμάζεται για μια πιο έξυπνη και βιώσιμη ναυτιλία", πρόσθεσε η ίδια.

Θαλάσσιες μεταφορές

Αναφερόμενη στις θαλάσσιες μεταφορές είπε ότι πρόσφατα δοκιμάστηκαν λόγω της πανδημίας, ενώ το 2020 ανέφερε ότι το θαλάσσιο εμπόριο κατέγραψε πτώση της τάξης του 3,8 %.
Εξήρε την ικανότητα των ναυτικών, προσθέτοντας ότι συγκαταλέγονται στους αφανείς ήρωες της εποχής μας, αφού όπως είπε διατήρησαν ανέπαφες τις εφοδιαστικές αλυσίδες και κράτησαν το διεθνές εμπόριο σε λειτουργία.
Το 2021 καταγράφηκε αύξηση του εμπορίου, το οποίο ξεπέρασε τα προ της πανδημίας επίπεδα, ωστόσο ο κλάδος, είπε, σήμερα και πάλι είναι αντιμέτωπος με δυσκολίες.
Τόνισε ότι ο πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας έχει γεωπολιτικές και οικονομικές επιπτώσεις που επηρεάζουν ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Απανθρακοποίηση και ψηφιοποίηση της ναυτιλίας

Για την απανθρακοποίηση και ψηφιοποίηση της ναυτιλίας είπε ότι είναι δύο σημαντικές προκλήσεις και μπορεί να σχεδιαστεί η μετάβαση προς έναν πιο βιώσιμο και αποδοτικό τρόπο λειτουργίας, αξιοποιώντας πλήρως την ψηφιακή επανάσταση.
Πρόκειται για μια ευκαιρία ανάπτυξης για όλους τους κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας τόνισε ο κ.AdinaVălean.
Η Ευρωπαία αξιωματούχος δήλωσε, επίσης, ότι θα πρέπει να δοκιμάσουμε λύσεις και να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα που έχουμε ήδη στη διάθεσή μας, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων βιοκαυσίμων και του υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Τόνισε εξάλλου ότι η μετάβαση στην πράσινη εποχή θα διαρκέσει πολλά χρόνια και γι' αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα.

Η ΕΕ στηρίζει την απανθρακοποίηση

Επιπλέον δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι παρούσα για να στηρίξει τις προσπάθειες για την απανθρακοποίηση αναφέροντας ότι από το 2014 ως το 2020, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», στηρίξαμε 185 θαλάσσια έργα με συνολικά 1,64 δισ. ευρώ.
Μεταξύ αυτών και 14 ελληνικά έργα.
Τόνισε επίσης ότι η Ελλάδα ωφελήθηκε επίσης από τα περίπου 30 εκατ. ευρώ που κινητοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων για την κατασκευή ενός νέου σκάφους ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο στο λιμάνι του Πειραιά.
"Μέσω του έργου E-Ferry, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζων 2020», η Επιτροπή χρηματοδότησε το πρώτο 100% ηλεκτρικό οχηματαγωγό στον κόσμο, το «Ellen», το οποίο τροφοδοτείται με τη μεγαλύτερη μπαταρία στον κόσμο.
Το έργο αυτό πραγματοποιήθηκε και με ελληνική συμμετοχή", είπε η κ. Adina Vălean.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης