Τελευταία Νέα
Ναυτιλία

ΗΠΑ: Τι προβλέπει η νέα οδηγία για το ανώτατο όριο τιμών του ρωσικού πετρελαίου

ΗΠΑ: Τι προβλέπει η νέα οδηγία για το ανώτατο όριο τιμών του ρωσικού πετρελαίου

Νέες λεπτομέρειες σχετικά με το περίπλοκο σχέδιο ΕΕ και G7

 

Νέα οδηγία που εκδόθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ δίνει περισσότερες λεπτομέρειες στο περίπλοκο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των χωρών της G7 και της Αυστραλίας για ανώτατο όριο της τιμής του ρωσικού πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου.

Με στόχο να στερήσει από τη Μόσχα το ασφάλιστρο για το κέρδος του πολέμου για το πετρέλαιο της, το σχέδιο ανώτατου ορίου τιμών οδήγησε εδώ και μήνες τους παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών σε σύγχυση σχετικά με τους συγκεκριμένους κανόνες που θα πρέπει να τηρήσουν για να αποφύγουν τις κυρώσεις.

Η νέα οδηγία από το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ απαντά σε μερικά βασικά ερωτήματα, όπως το πότε θα τεθούν σε ισχύ οι περιορισμοί και ποιοι τύποι σεναρίων και εταιρειών θα δεσμεύονται από αυτούς.Το κρίσιμο, ωστόσο, είναι ότι η οδηγία δεν αναφέρει ακόμη ποιο θα είναι το ανώτατο όριο τιμής.


Τα βασικά σημεία από τις πιο πρόσφατες οδηγίες είναι τα εξής:

Τα φορτία πετρελαίου που έχουν φορτωθεί πριν από τις 12:01 π.μ. EST (0501 GMT) στις 5 Δεκεμβρίου και ελλιμενίζονται πριν από τις 12 Ιανουαρίου, δεν θα καλύπτονται από την πολιτική ανώτατου ορίου τιμών, ανέφερε η OFAC. Αυτό παρέχει μια περίοδο χάριτος για φορτία που αγοράστηκαν πάνω από το ανώτατο όριο πριν από τις 5 Δεκεμβρίου, προκειμένου να φτάσουν στους προορισμούς τους σε συχνά μεγάλα θαλάσσια ταξίδια.

Οποιοδήποτε πετρέλαιο αγοράζεται ή τοποθετείται μετά από αυτούς τους χρόνους, ωστόσο, θα πρέπει να τηρεί το ανώτατο όριο τιμής.

Επιπλέον, το ανώτατο όριο τιμής ισχύει μόνο για την πρώτη άφιξη πώλησης εκτός Ρωσίας, που σημαίνει το πρώτο σημείο στο οποίο το φορτίο βγαίνει στην ξηρά. Εάν το πετρέλαιο μεταπωληθεί μετά από αυτό το σημείο, μπορεί να πωληθεί πάνω από το πλαφόν.

Η οδηγία καθιστά σαφές, ωστόσο, ότι εάν το φορτίο επιστρέψει στη θάλασσα χωρίς να έχει μετατραπεί ουσιαστικά στην ξηρά εκτός Ρωσίας - σαν να έχει διυλιστεί σε καύσιμο - θα πέσει ξανά κάτω από το ανώτατο όριο τιμής.

Το πετρέλαιο που έχει πιστοποιηθεί ως καταγωγής άλλης χώρας αλλά διέρχεται και εκφορτώνεται από τη Ρωσία δεν θα καλύπτεται από το ανώτατο όριο, δήλωσε η OFAC, επικαλούμενη τις εξαγωγές πετρελαίου του Καζακστάν μέσω του τερματικού σταθμού της Μαύρης Θάλασσας της Κοινοπραξίας Αγωγών Κασπίας (CPC).

Απαγορεύονται οι ρωσικές εισαγωγές στις Η.Π.Α.

Η νέα κατευθυντήρια γραμμή δεν θα επιτρέπει σε αμερικανικές εταιρείες να εισάγουν ρωσικό πετρέλαιο, ανέφερε η OFAC, τονίζοντας ότι η απαγόρευση των ΗΠΑ που επιβλήθηκε τον Μάρτιο μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία παραμένει σε ισχύ.
Ωστόσο, η οδηγία επεσήμανε ότι οι εμπορικές εταιρείες των ΗΠΑ μπορούν να συμμετέχουν σε πωλήσεις σε άλλους προορισμούς, εφόσον συμμορφώνονται με τους κανόνες ανώτατων τιμών.

Σε μια κίνηση που θα μπορούσε επίσης να παρηγορήσει ορισμένους παίκτες στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, η οδηγία σκιαγράφησε περαιτέρω ποιοι τύποι εταιρειών θα είναι υποχρεωμένες να συμμετάσχουν στο σχέδιο ανώτατου ορίου. Περιλαμβάνουν μεσίτες εμπορικών συναλλαγών και εμπορευμάτων και εταιρείες που ασχολούνται με τη χρηματοδότηση, τη ναυτιλία, τις ασφάλειες, την επισήμανση και την τελωνειακή διαμεσολάβηση.
Οι συμμετέχοντες δεν θα καλύπτονται από το συμβόλαιο, όπως εκείνοι που παρέχουν μόνο ασφάλιση για τα μέλη του πληρώματος και την ιατρική τους περίθαλψη ή επιθεώρηση και πλοήγηση πετρελαιοφόρων.
Οι φορτωτές ανησυχούσαν ότι οι πιλότοι θα καλύπτονταν από τους περιορισμούς, γεγονός που θα μπορούσε να αυξήσει τις πιθανότητες ατυχημάτων σε δύσκολες πλωτές οδούς.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης