Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

Κλείσιμο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου σε πολλές χώρες (CleanTechnica)

Κλείσιμο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου σε πολλές χώρες (CleanTechnica)
Μεγάλες χώρες και εταιρείες ανέστειλαν τη λειτουργία τέτοιων σταθμών

Το 2023 ήταν χρονιά δημιουργικής καταστροφής στο υδρογόνο για ενεργειακές προσπάθειες. Με άλλα λόγια ήταν όλεθρος δημιουργικής λογιστικής και προβολών σε επαγγελματικές υποθέσεις.

Οι προτάσεις προμήθειας πράσινου υδρογόνου απέτυχαν παταγωδώς να πυροδοτήσουν το οικονομικό ενδιαφέρον καθώς δεν μπορούσαν να βρουν αγοραστές για ρεαλιστικά κοστολογημένο υδρογόνο, με μόνο το 0,2% από πάνω από 1.300 τέτοιες συμφωνίες κατ’ όγκο να φτάνει στην παραγωγή.

Μαζί με αυτή τη δημιουργική καταστροφή έρχεται και η αποτυχία των σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Η ιστοσελίδα cleantechnica.com, παρουσιάζει τι συμβαίνει στον συγκεκριμένο τομέα (σε Ευρώπη και ΗΠΑ) και ποιες είναι οι ελπίδες (αν υπάρχουν) για ανάκαμψη.

ΠΙΝΑΚΑΣ_2.png
Η Shell κλείνει σταθμούς ελαφρών οχημάτων

Αυτό ενισχύεται από τα νέα που σχετίζονται με την Shell η οποία κλείνει τους τελευταίους 7 σταθμούς ελαφρών οχημάτων της στην Καλιφόρνια.

Προς το παρόν η κολοσσιαία εταιρεία καυσίμων, λειτουργεί 3 σταθμούς ανεφοδιασμού βαρέων οχημάτων στην εν λόγω αμερικάνικη Πολιτεία και 3 από τους 4 στο Λος Άντζελες.

Ακόμη δεν είναι σαφές πόσο καιρό θα λειτουργούν οι σταθμοί βαρέων οχημάτων, με 50% υψηλότερο κόστος συντήρησης από τα οχήματα ντίζελ και διπλάσιο κόστος της ηλεκτρικής μπαταρίας.

 

Κυβερνήσεις και επενδυτές εγκατέλειψαν τους σταθμούς ανεφοδιασμού Η2

Από τον Φεβρουάριο του 2023, υπήρχαν προφανώς λίγο περισσότεροι από 800 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου στον κόσμο.

Οι 231 σε αυτήν τη λίστα (υποθέτοντας ότι υπάρχει πλεονασμός με σταθμούς στην Καλιφόρνια που ήταν εκτός υδρογόνου και στη συνέχεια έκλεισαν), είναι περίπου 1 στους 4 από τους συνολικούς σταθμούς στον κόσμο.

Το γεγονός ότι η αγορά ελαφρών οχημάτων και η αγορά πρατηρίων ανεφοδιασμού ελαφρών οχημάτων έχει καταρρεύσει σημαίνει ότι πολλοί παίκτες και κυβερνήσεις έχουν παραιτηθεί από αυτήν για βαρύτερες οδικές μεταφορές.

Ο αριθμός των ελαφρών οχημάτων σε λειτουργία είναι χαμηλός, με το επίκεντρο υδρογόνου στην Καλιφόρνια να έχει μόνο 12.000 εγγεγραμμένα ελαφρά οχήματα.

 

Το Σαν Ματέο της Καλιφόρνια μόλις δεσμεύτηκε να δαπανήσει έως και 168 εκατομμύρια δολάρια από τα χρήματα άλλων ανθρώπων σε έως και 108 λεωφορεία κυψελών καυσίμου, κάτι που περήφανα διακηρύσσουν ότι είναι η μεγαλύτερη αγορά κακών λεωφορείων στον κόσμο. Αυτό παρά την εύκολα διαθέσιμη ιστορία του υπέρογκου κόστους των λεωφορείων υδρογόνου από άλλες κομητείες της Καλιφόρνια.

Ενώ αυτά συμβαίνουν στις ΗΠΑ, στη Βόρεια Ευρώπη έγινε πρόταση από την Jet H2 Energy να κατασκευάσει 250 σταθμούς ανεφοδιασμού. Μάλιστα στη συγκεκριμένη εταιρεία εγγράφηκαν 10 πριν από ένα χρόνο.

 

Κλείσιμο σταθμού στην Γερμανία το 2022

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2022 στη Γερμανία έκλεισε ένας μόνος σταθμός.

Λιγότερο από ένα χρόνο αφότου πλήρωσαν για έναν μικρό στόλο λεωφορείων και έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου, ο σταθμός χάλασε με συνέπεια να  εγκαταλειφθεί εντελώς.

Η υπηρεσία μεταφορών βρισκόταν σε αδιέξοδο για το αν θα έπρεπε να αποπληρώσει τα εκατομμύρια των κυβερνητικών χρημάτων που είχε λάβει για την αποτυχημένη δοκιμή και δεσμεύτηκε να επεκτείνει τον στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων της.

 

Ζωντανό… το ενδιαφέρον για βαρέα οχήματα

Παρότι στην κατηγορία των ελαφριών οχημάτων η Shell είναι εκτός παιχνιδιού, αυτή και άλλες εταιρείες που έχουν κλείσει μικρούς σταθμούς εξακολουθούν να ισχυρίζονται ότι ενδιαφέρονται για το χώρο των βαρέων οχημάτων.

Πάντως είναι αδύνατο να γίνει το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας της μεταφοράς υδρογόνου κοντά σε ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία.

Θεωρητικά, η Ευρώπη κατασκευάζει σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο κάθε 200 χιλιόμετρα κατά μήκος του βασικού οδικού δικτύου TEN-T.


Ακριβά τα φορτηγά και τα τρένα Η2

Πολλοί άνθρωποι διατηρούν ελπίδες για υδρογόνο στα φορτηγά κατηγορίας 8/N3 (τα μεγαλύτερα), αλλά οι μελέτες για το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας, ακόμη και με πολλούς αντίχειρες στην κλίμακα, διαπιστώνουν ότι είναι επίσης αντιοικονομικά σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά με μπαταρία.

Παρεμπιπτόντως, το ίδιο συμβαίνει και με τα τρένα.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης