
Σημαντικό ορόσημο για τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών και προτύπων για την υπεράκτια παραγωγή Η2 της ασιατικής χώρας - Τεχνικά στοιχεία του έργου
Η πρώτη υπεράκτια πλατφόρμα για την ολοκληρωμένη παραγωγή πράσινου υδρογόνου (Η2), αμμωνίας και μεθανόλης κατασκευάστηκε στο Yantai της Κίνας και πρόκειται να ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία, όπως αποκάλυψε η China Energy Investment Corporation (κρατική εταιρεία ενέργειας).
Η υπεράκτια πλατφόρμα για την παραγωγή καθαρών καυσίμων για ποντοπόρα πλοία είναι ένα κοινό έργο που αναπτύχθηκε από την China Energy, την CIMC Raffles και την Guoneng Hydrogen Innovation Technology (Πεκίνο), αντιπροσωπεύοντας το πρώτο ολοκληρωμένο έργο επίδειξης της ασιατικής χώρας για υπεράκτια παραγωγή, αποθήκευση, μεταφορά και χρήση υδρογόνου σε ολόκληρη τη βιομηχανική αλυσίδα.
Η πρωτοβουλία ονομάζεται επίσης η «πρώτη στον κόσμο υπεράκτια πλατφόρμα για παραγωγή υδρογόνου, μεθανόλης και αμμωνίας».
«Η ολοκλήρωσή του σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών και προτύπων για τον υπεράκτιο τομέα παραγωγής υδρογόνου της Κίνας, αντιμετωπίζοντας ρυθμιστικά και λειτουργικά πλαίσια που δεν πληρούνταν προηγουμένως», ανέφερε η China Energy.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Η ημι-βυθιζόμενη υπεράκτια πλατφόρμα παραγωγής υδρογόνου έχει ύψος πάνω από 50 μέτρα και ζυγίζει περισσότερους από 20.000 τόνους.
Είναι εξοπλισμένη με φωτοβολταϊκά συστήματα παραγωγής ενέργειας και ηλεκτροχημικές συσκευές αποθήκευσης ενέργειας που επιτρέπουν στην πλατφόρμα να επιτυγχάνει αυτάρκεια.
Η υπεράκτια πλατφόρμα στεγάζει 3 μονάδες παραγωγής υδρογόνου, (συμπεριλαμβανομένων συστημάτων άμεσης ηλεκτρόλυσης θαλασσινού νερού και ηλεκτρόλυσης γλυκού νερού), παράλληλα με μια μονάδα αφαλάτωσης ικανή να παράγει πέντε τόνους γλυκού νερού καθημερινά για παραγωγή υδρογόνου.
Το παραγόμενο υδρογόνο μετατρέπεται σε μεθανόλη και αμμωνία για την αντιμετώπιση των προκλήσεων αποθήκευσης και μεταφοράς.
«Αυτές οι εκροές εξυπηρετούν διπλούς σκοπούς (όπως καθαρά καύσιμα πλοίων και κρίσιμες βιομηχανικές πρώτες ύλες)», εξήγησε η China Energy.
Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2024 και πέρασε από την αναθεώρηση συμμόρφωσης σχεδιασμού του China Classification Society (CCS) τον Ιανουάριο του 2025.
www.worldenergynews.gr