Nordstrom (Orsted): Τα ηλεκτρονικά καύσιμα δημιουργούν το «νέο ενεργειακό τοπίο στην Ευρώπη»

Nordstrom (Orsted): Τα ηλεκτρονικά καύσιμα δημιουργούν το «νέο ενεργειακό τοπίο στην Ευρώπη»
Ο γίγαντας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Orsted ξεκίνησε την κατασκευή του μεγαλύτερου έργου ηλεκτρονικής μεθανόλης της ηπείρου, αναφέρει το Recharge

Η Βόρεια Ευρώπη έχει τεράστιες δυνατότητες παραγωγής υδρογόνου και ηλεκτρονικών καυσίμων για άλλες περιοχές που είναι πιθανό να οδηγήσει στην εμφάνιση ενός «νέου ενεργειακού τοπίου», δήλωσε στο Recharge o επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής power-to-x της Orsted, Anders Nordstrom.

Ο γίγαντας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ξεκίνησε την κατασκευή του μεγαλύτερου έργου ηλεκτρονικής μεθανόλης της ηπείρου.
Η Orsted την Τετάρτη  εγκαινίασε το εργοστάσιο FlagshipONE που ξεπερνά τα 1,5 δισ. SKr (139 εκατομμύρια δολάρια) στο Örnsköldsvik στη βόρεια Σουηδία, το οποίο θα παράγει 50.000 τόνους ηλεκτρονικής μεθανόλης ετησίως από το 2025 και μετά για να προμηθεύει έναν αυξανόμενο στόλο πλοίων που κινούνται με μεθανόλη.

Η παραγωγή του ηλεκτρονικού καυσίμου

Το ηλεκτρονικό καύσιμο θα παράγεται από πράσινο υδρογόνο κατασκευασμένο με χρήση ηλεκτρόλυσης 70 MW που τροφοδοτείται με ισχύ από χερσαία αιολική ενέργεια και την προσθήκη CO2 που δεσμεύεται σε μια κοντινή μονάδα συνδυασμένου κύκλου βιομάζας.
Η εταιρεία για την ενέργεια από ΑΠΕ μπορεί να αξιοποιήσει απευθείας το δίκτυο στη «ζώνη δύο» μεταφοράς της Σουηδίας που ήδη μεταφέρει περισσότερο από το 90% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια.

Η Orsted βρίσκεται επίσης σε διάλογο με αρκετούς πιθανούς προμηθευτές PPA, όπως είπε ο Nordstrom.
Η Βόρεια Σουηδία φιλοξενεί πολλά από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα και έργα στην Ευρώπη, όπως το γιγάντιο συγκρότημα Markbygden.
Επίσης, «χώρες όπως η Δανία, η Ολλανδία, [ή] το Ηνωμένο Βασίλειο, π.χ. έχουν τεράστια ακτογραμμή και περισσότερες δυνατότητες ΑΠΕ, στις υπεράκτιες περιοχές, από ό,τι πραγματικά χρειάζεται εγχώρια».

Αυτές οι χώρες θα μπορούσαν να εξάγουν ενέργεια σε πιο πυκνοκατοικημένες οικονομίες με μικρότερο δυναμικό παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η Γερμανία, υπολόγισε.
«Για παράδειγμα, η μεταφορά υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές από τη Δανία στη Γερμανία θα είναι βασικό στοιχείο», είπε.
«Πιστεύω ότι θα δείτε ένα νέο ενεργειακό τοπίο στην Ευρώπη».

Τι χρειάζεται  η οικονομία υδρογόνου και ηλεκτρονικών καυσίμων

Αλλά για να δημιουργηθεί μια οικονομία υδρογόνου και ηλεκτρονικών καυσίμων, απαιτείται αρχική υποστήριξη, επέμεινε ο Nordstrom, επισημαίνοντας ένα σημαντικό χάσμα κόστους μεταξύ των ορυκτών καυσίμων σήμερα – που είχαν περισσότερα από 100 χρόνια για να ωριμάσουν και να μειώσουν το κόστος – και τα πράσινα καύσιμα.
Η υποστήριξη μπορεί να έρθει από την πλευρά της ζήτησης ή της προσφοράς ή και τα δύο, είπε, προσθέτοντας ότι η ΕΕ με το πακέτο Fit-for-55 και την πρωτοβουλία ReFuelEU Aviation για βιώσιμες αεροπορικές μεταφορές και τη θαλάσσια πολιτική της έχει ήδη ανοίξει το δρόμο για υποστήριξη από τα κράτη μέλη.

Η Σουηδία, ως μέρος του προγράμματος Klimaklivet για τοπικές επενδύσεις για το κλίμα, χορήγησε 151 εκατ. SKr για το έργο FlagshipONE.
«Είναι σημαντικό να υπάρχει λίγη υποστήριξη όσον αφορά το CapEx ή την ανακούφιση κινδύνου, γιατί, φυσικά, το πρώτο έργο είναι πιο δύσκολο και πιο δαπανηρό από το δεύτερο και το τρίτο έργο», υποστήριξε ο Nordstrom.
Μηχανισμοί όπως η τράπεζα υδρογόνου της ΕΕ ή οι διατάξεις που προβλέπονται στον νόμο των ΗΠΑ για τη μείωση του πληθωρισμού είναι επίσης καθοριστικοί για να γίνει ανταγωνιστικός ο κλάδος των ηλεκτρονικών καυσίμων, είπε.

Άλλα σχέδια

Εκτός από το FlagshipONE, η Orsted προωθεί το σχέδιό της Green Fuels for Denmark, το οποίο αφού αποκτήσει το καθεστώς ενός από τα σημαντικά έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος της ΕΕ (IPCEI) (που απελευθερώνει πιθανή υποστήριξη της δανικής κυβέρνησης).
Μια πρώτη φάση αυτού του έργου με ηλεκτρόλυση 10 MW είναι πιθανό να τεθεί σε λειτουργία το 2025.

Η παραγωγή μεθανόλης και οι μεγαλύτεροι όγκοι παραγωγής έχουν προγραμματιστεί να ακολουθήσουν αργότερα μέσα στη δεκαετία.
«Θα είναι υδρογόνο για την κινητικότητα των βαρέων φορτηγών και μετά θα κλιμακωθεί από εκεί βασικά», είπε ο Nordstrom.
«Δεν βλέπουμε [την πρώτη φάση] τόσο ως πιλοτικό, αλλά περισσότερο ως ένα σχέδιο παραγωγής για τον τομέα των μεταφορών».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης