Ενέργεια

ΗΠΑ: Οι δασμοί στα κινεζικά EV και η υπόθεση «θρίλερ» του Volvo EX30 (Clean Technica)

ΗΠΑ: Οι δασμοί στα κινεζικά EV και η υπόθεση «θρίλερ» του Volvo EX30 (Clean Technica)
Αρκετοί πολίτες των ΗΠΑ που βιάστηκαν να παραγγείλουν το αμάξι έχουν τώρα το άγχος για το τι συμβαίνει με το EX30
Το Volvo EX30 είναι ακριβώς το είδος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που χρειάζεται η Αμερική, σύμφωνα με το Clean Technica.

Πιο αναλυτικά, το όχημα είναι ένα συμπαγές SUV με φοβερή ευελιξία, καλή αυτονομία και εξαιρετική ισχύ, σε μια τιμή που πολλοί αγοραστές θα βρουν προσιτή.

Ταυτόχρονα, είναι χαριτωμένο, ζωηρό, και πάνω απ' όλα, είναι ένα Volvo, με ό,τι συνεπάγεται αυτό το όνομα για την ασφάλεια και την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής.

Επίσης, βρίσκεται και στο στόχαστρο των νέων δασμών των ΗΠΑ που καθιστούν την εισαγωγή αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα σχεδόν αδύνατη.

Το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo υποτίθεται ότι θα έχει τιμή εκκίνησης για την έκδοση με έναν κινητήρα στα 34.995 δολάρια, αλλά εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο το αυτοκίνητο θα φτάσει ποτέ στην Αμερική, τώρα που ο εισαγωγικός δασμός έχει υπερτριπλασιαστεί.

Σύμφωνα με το InsideEVs, αυτοί που το έχουν ήδη παραγγείλει πιστεύοντας ότι το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει να πωλείται στις ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι, λένε ότι δεν έχουν λάβει σχεδόν καμία ενημέρωση σχετικά με το πότε θα φτάσει το EX30 στις ΗΠΑ ή τι μπορεί να κοστίζει όταν φτάσει εν τέλει στη χώρα.

Ακυρωμένες κρατήσεις

Αρκετοί πολίτες των ΗΠΑ που βιάστηκαν να παραγγείλουν το αμάξι έχουν τώρα το άγχος για το τι συμβαίνει με το EX30, ένα αυτοκίνητο για το οποίο πολλοί ήταν αρκετά ενθουσιασμένοι.

Στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Threads, αρκετοί χρήστες ανέφεραν ότι δεν έχουν καμία ενημέρωση από τους αντιπροσώπους της Volvo, κι αυτό αφού πρώτα κατέθεσαν τις προκαταβολές των 500 δολαρίων.

Ορισμένοι ανέφεραν ότι ακύρωσαν τις παραγγελίες τους λόγω της έλλειψης επικοινωνίας με τη Volvo σχετικά με το EX30.

Οι αντιπρόσωποι της Volvo στις ΗΠΑ δεν βοηθούν την κατάσταση.

Το μόνο που θα πει δημοσίως ο εκπρόσωπος της Volvo, Russell Datz, είναι ότι η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ τόνισε ότι η εταιρεία εξετάζει το πως αυτοί οι δασμοί θα επηρεάσουν το EX30.

«Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι ερευνούμε τους δασμούς», δήλωσε. «Όταν καταλήξουμε σε συμπέρασμα, θα δώσουμε περισσότερες πληροφορίες», πρόσθεσε.

Τα «μικρά γράμματα»

Όταν ανακοινώθηκε το Volvo EX30 πριν από ένα χρόνο ακριβώς, ο δασμός των ΗΠΑ για τα κινεζικά αυτοκίνητα ήταν στο 27,5% και η εταιρεία αισθανόταν σίγουρη ότι θα μπορούσε να πετύχει τους στόχους της όσον αφορά την τιμολόγηση σε αυτό το επίπεδο δασμών.

«Οτιδήποτε πρέπει να πληρώσουμε στην κυβέρνηση λαμβάνεται υπόψη σε αυτή την τιμή», δήλωσε ένας αξιωματούχος της Volvo όταν ανακοινώθηκε το EX30 πέρυσι. Χωρίς να το γνωρίζουν πολλοί που δεν είναι ειδικοί σε θέματα διεθνών φόρων και δασμών, υπάρχει μια διάταξη στη νομοθεσία των ΗΠΑ που επιτρέπει την επιστροφή δασμών εάν μια εταιρεία κατασκευάζει επίσης προϊόντα στις ΗΠΑ για εξαγωγή σε άλλες χώρες.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και η Volvo η οποία κατασκευάζει το XC90 στη Νότια Καρολίνα και μόλις πριν από λίγες εβδομάδες ξεκίνησε την παραγωγή του μεγάλου ηλεκτροκίνητου SUV EX90 με μπαταρία στο ίδιο εργοστάσιο.

Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο οι νέοι δασμοί επηρεάζουν τους κανόνες για τις εταιρείες που πραγματοποιούν τόσο εισαγωγές όσο και εξαγωγές είναι ασαφής προς το παρόν.

Οι νέοι αμερικανικοί δασμοί θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν ένα πολύ πιο ακριβό Volvo EX30 από ό,τι αρχικά αναμενόταν ή να οδηγήσουν στην ακύρωση όλων των παραγγελιών που έχουν γίνει στις ΗΠΑ.

Η λύση του Βελγίου

Η Volvo λέει ότι θα κατασκευάσει το αυτοκίνητο στο εργοστάσιό της στο Βέλγιο το επόμενο έτος. Ενώ με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία ίσως αποφύγει το ζήτημα των δασμών, θα σηματοδοτήσει αναπόφευκτα υψηλότερο κόστος παραγωγής.

Ο Sam Fiorani, αντιπρόεδρος της AutoForecast Solutions, δήλωσε ότι η Volvo «μπορεί να περιμένει πολύ μέχρι να ξεκινήσει η ευρωπαϊκή παραγωγή, αλλά αυτό θα καθυστερήσει το EX30 περισσότερο από ένα χρόνο. Επί του παρόντος, το εισαγόμενο EX30 πωλείται περίπου 40.000 δολάρια στην Ευρώπη και ένα τοπικά παραγόμενο μοντέλο πιθανότατα δεν θα μειώσει αυτό το κόστος, οδηγώντας σε μια πιο ακριβή έκδοση, αν το μοντέλο έφτανε στην Αμερική».

Να σημειωθεί εδώ ότι η πολυδιαφημισμένη βασική τιμή του EX30 αφορά την έκδοση με έναν κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι τετρακίνητες εκδόσεις με διπλό κινητήρα αναμένεται να ξεκινούν από τα 44.900 δολάρια.

Ο Fiorani πρόσθεσε ότι ένα τόσο συμπαγές αυτοκίνητο είναι πιθανό να μην είναι ανταγωνιστικό αν η τιμή του στις ΗΠΑ ανέβει πολύ.

«Αν η τιμή διαφέρει σημαντικά από την προτεινόμενη τιμή των 35.000 δολαρίων, η Volvo πιθανότατα θα δει την αμερικανική αγορά να στρέφεται μαζικά σε άλλα μοντέλα», συμπλήρωσε ο Fiorani.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης