Ενέργεια

Η νέα σελίδα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά τη συμφωνία με τη Masdar

Η νέα σελίδα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά τη συμφωνία με τη Masdar
Τα σημεία-κλειδιά της έκθεσης της AXIA
Νέα τιμή-στόχο στα 27,40 ευρώ δίνει για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η AXIA στην τελευταία της ανάλυση, από τα 24,80 ευρώ προηγουμένως, διατηρώντας τη σύσταση buy, με βάση τις προοπτικές που ανοίγονται για την εταιρεία, κυρίως λόγω του deal-μαμούθ με την Masdar για την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Υπενθυμίζεται πως στις 20 Ιουνίου 2024, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοίνωσε τη συμφωνία που έκλεισε για την πώληση του 36,59% της συμμετοχής της στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στην αραβική Masdar σε τιμή 20 ευρώ ανά μετοχή.

Η μεγαλύτερη ενεργειακή συμφωνία στο ελληνικό χρηματιστήριο και η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα η Masdar από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το deal για την απόκτηση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή θα οδηγήσει την καθαρή ταμειακή θέση της μητρικής στα 0,6 δισ. ευρώ με τη μεικτή ταμειακή θέση να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, τονίζει η AXIA.

8_34.png

Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η συμφωνία θα οδηγήσει στην απόκτηση του 67% της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ενώ αντιστοιχεί σε συνολική αποτίμηση της εισηγμένης στα 2,4 δισ. ευρώ και επιχειρηματική αξία 3,2 δισ. ευρώ.

Εκτός από την αποκρυστάλλωση της αξίας μετά τη συμφωνία με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η ΑΧΙΑ θεωρεί ότι η επενδυτική ιστορία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να γίνει σαφέστερη για τους επενδυτές, καθώς ο τομέας των υποδομών θα παράγει το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας του ομίλου τα επόμενα χρόνια.

Η συμφωνία, σύμφωνα με την AXIA, θα οδηγήσει σε μείωση του καθαρού χρέους της εταιρείας κατά περίπου 818 εκατ. ευρώ.

9_23.png

Η συμφωνία με τη Masdar περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να αποκτήσει το 50% συγκεκριμένων ενεργειακών έργων της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή συνολικής ισχύος 3,0 GW (αυτά αποτελούν μέρος του μεγαλύτερου χαρτοφυλακίου 12 GW της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή), περίπου εννέα μήνες μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Πρόκειται για έργα αντλησιοταμίευσης και υδροηλεκτρικά έργα τα οποία θα αναπτυχθούν τα επόμενα χρόνια και απαιτούν σημαντική κατασκευαστική τεχνογνωσία αλλά και υποστηρικτικό ρυθμιστικό πλαίσιο.

Επίσης μέσα στα έργα περιλαμβάνεται και το πρώτο σύμπλεγμα υπεράκτιων αιολικών έργων στην Ελλάδα.

Το capex για τις εν λόγω αναπτύξεις εκτιμάται σε περίπου 5,0 δισ. ευρώ.

Η διοίκηση δήλωσε ότι ένα έργο από αυτό το χαρτοφυλάκιο (μια υδροηλεκτρική αντλησιοταμίευση) θα ξεκινήσει την ανάπτυξη το επόμενο έτος.

Η συμφωνία, γράφει η AXIA, απελευθερώνει σημαντική δύναμη πυρός στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την ανάληψη νέων έργων.

Η υπολογιζόμενη χρηματοδοτική ικανότητα μετά τη συμφωνία (και μετά την πληρωμή των δεσμεύσεων μετοχικού κεφαλαίου για την Εγνατία Οδό, την Αττική Οδό και άλλα μικρότερα έργα) ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ.

Κύρια αγορά η Ελλάδα - Οι προοπτικές στη ΝΑ Ευρώπη

Σύμφωνα με την AXIA, η Ελλάδα πρόκειται να παραμείνει η κύρια αγορά για τον όμιλο, δεδομένου i) του μεγέθους των έργων που αναμένεται να δημοπρατηθούν τα επόμενα χρόνια, ii) των ιδιωτικών έργων που αναμένεται να κατασκευαστούν, αλλά και ειδικά iii) των έργων που σχετίζονται με την ενέργεια στα οποία αναμένεται να συμμετάσχει ο όμιλος, ορισμένα από τα οποία σε συνεργασία με τη Masdar.

Επιπλέον, η διοίκηση ξεκαθάρισε ότι θα επιδιώξει έργα σε διάφορες χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης τα επόμενα χρόνια, καθώς τα κράτη αυτά αρχίζουν ήδη να ετοιμάζουν διαγωνισμούς για έργα υποδομών, ορισμένα από τα οποία συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ. Σε κάθε περίπτωση ο όμιλος είναι εξοικειωμένος με την περιοχή, καθώς έχει ήδη συμμετάσχει σε αντίστοιχα έργα αρκετές φορές.

Επισημαίνουμε το γεγονός ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα εξαγοράσει τον τομέα διαχείρισης αποβλήτων της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και σημειώνουμε ότι τα επόμενα χρόνια αναμένεται να προκηρυχθούν στην Ελλάδα αρκετοί διαγωνισμοί διαχείρισης αποβλήτων που αφορούν τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας (το συνολικό μέγεθος της αγοράς εκτιμάται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ).

Ήδη η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει συμμετάσχει σε διαγωνισμό στη Θεσσαλονίκη, ενώ σύντομα αναμένονται οι διαγωνισμοί που αφορούν τη διαχείριση αποβλήτων και στην Αθήνα.

Τέλος, η AXIA αναφέρεται στην έκθεση και στις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα των αεροδρομίων (Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, δεύτερο σύμπλεγμα περιφερειακών αεροδρομίων) και των λιμανιών (Λαύριο).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης