Στη Γερμανία, όπου η κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδήγησε σε κατάρρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με μπαταρίες πέρυσι, οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν περισσότερη υποστήριξη
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελάχιστα το 2024, καθώς ο επίμονος πληθωρισμός, το υψηλότερο κόστος δανεισμού και η ψυχρή στάση απέναντι στα ηλεκτρικά μοντέλα, οδήγησαν τους καταναλωτές να αναβάλουν την αγορά οχημάτων και δη, EV.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι νέες ταξινομήσεις στην γηραιά ήπειρο αυξήθηκαν κατά 0,9%, σε 13 εκατομμύρια μονάδες, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, μετά από μια ανάκαμψη τον Δεκέμβριο, ανέφερε σήμερα (21/1) η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ή ACEA.
Οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μειώθηκαν κατά 1,3%, αφού χώρες όπως η Γερμανία τερμάτισαν τις επιδοτήσεις, συμπαρασύροντας το μερίδιό τους στη συνολική αγορά στο 15%.
Δύσκολη χρονιά το 2025
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης προετοιμάζονται για άλλη μια δύσκολη χρονιά το 2025, με τους αυστηρότερους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων να τους αναγκάζουν να πωλούν περισσότερα EV παρά την πτώση της ζήτησης.
Έχοντας υποφέρει από την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, αντιμετωπίζουν τώρα και την απειλή πρόσθετων δασμών στις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.
Οι πιέσεις στις τιμές, οι απώλειες μεριδίου αγοράς στην Κίνα, οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων, οι κίνδυνοι δασμών και η συνεχιζόμενη ισχνή ζήτηση δημιουργούν μια «καταιγίδα» για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές φέτος, έγραψε ο αναλυτής της UBS Patrick Hummel σε σημείωμά του νωρίτερα αυτό το μήνα.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα μπορούσαν να μειωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές του Bloomberg Intelligence.
Προβλέπουν ωστόσο, ότι οι μειώσεις των τιμών στο δεύτερο εξάμηνο θα μπορούσαν να τις ανεβάσουν ελαφρώς.
Ενώ οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν δυσκολευτεί, οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο μοντέλα που συνδυάζουν μπαταρία και κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς το άγχος για την αυτονομία παραμένει.
Πλεονέκτημα για τα υβριδικά
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά αυξήθηκαν τον Δεκέμβριο.
Η προτίμηση των καταναλωτών για τα plug-in υβριδικά έναντι των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη έχει περιπλέξει τις στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών για τα EV και έχει οδηγήσει ορισμένους να προσθέσουν περισσότερα υβριδικά μοντέλα.
Η ζήτηση για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν ιδιαίτερα αδύναμη στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο, με πτώση 10% στις ταξινομήσεις, με λίγες εξαιρέσεις όπως το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την αύξηση των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά 5,1% τον περασμένο μήνα.
Η ACEA, της οποίας ηγείται πλέον ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, κάλεσε την ΕΕ να αναθεωρήσει τους κανονισμούς της σχετικά με τις εκπομπές CO2 του στόλου αυτοκινήτων, βάσει των οποίων οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αυξήσουν το μερίδιο των πωλήσεων αυτοκινήτων με μπαταρίες ή να πληρώσουν βαριά πρόστιμα.
Οι ηγέτες της ΕΕ πρέπει επίσης να συνάψουν μια «μεγάλη συμφωνία» με την κυβέρνηση Τραμπ αντί να επιβάλλουν δασμούς «tit-for-tat» σε εισαγόμενα αγαθά, προέτρεψε ο Källenius.
Στη Γερμανία, όπου η κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδήγησε σε κατάρρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με μπαταρίες πέρυσι, οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν περισσότερη υποστήριξη για τη βιομηχανία ενόψει των πρόωρων εκλογών του Φεβρουαρίου.
Ο Φρίντριχ Μερτς, ο συντηρητικός επικρατέστερος υποψήφιος για την καγκελαρία, θέλει να συνεχιστούν οι πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά την προγραμματισμένη απαγόρευση από την ΕΕ το 2035, ενώ ο νυν καγκελάριος Όλαφ Σολτς έχει ζητήσει φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι νέες ταξινομήσεις στην γηραιά ήπειρο αυξήθηκαν κατά 0,9%, σε 13 εκατομμύρια μονάδες, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, μετά από μια ανάκαμψη τον Δεκέμβριο, ανέφερε σήμερα (21/1) η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ή ACEA.
Οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μειώθηκαν κατά 1,3%, αφού χώρες όπως η Γερμανία τερμάτισαν τις επιδοτήσεις, συμπαρασύροντας το μερίδιό τους στη συνολική αγορά στο 15%.
Δύσκολη χρονιά το 2025
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης προετοιμάζονται για άλλη μια δύσκολη χρονιά το 2025, με τους αυστηρότερους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων να τους αναγκάζουν να πωλούν περισσότερα EV παρά την πτώση της ζήτησης.
Έχοντας υποφέρει από την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, αντιμετωπίζουν τώρα και την απειλή πρόσθετων δασμών στις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.
Οι πιέσεις στις τιμές, οι απώλειες μεριδίου αγοράς στην Κίνα, οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων, οι κίνδυνοι δασμών και η συνεχιζόμενη ισχνή ζήτηση δημιουργούν μια «καταιγίδα» για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές φέτος, έγραψε ο αναλυτής της UBS Patrick Hummel σε σημείωμά του νωρίτερα αυτό το μήνα.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα μπορούσαν να μειωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές του Bloomberg Intelligence.
Προβλέπουν ωστόσο, ότι οι μειώσεις των τιμών στο δεύτερο εξάμηνο θα μπορούσαν να τις ανεβάσουν ελαφρώς.
Ενώ οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν δυσκολευτεί, οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο μοντέλα που συνδυάζουν μπαταρία και κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς το άγχος για την αυτονομία παραμένει.
Πλεονέκτημα για τα υβριδικά
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά αυξήθηκαν τον Δεκέμβριο.
Η προτίμηση των καταναλωτών για τα plug-in υβριδικά έναντι των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη έχει περιπλέξει τις στρατηγικές των αυτοκινητοβιομηχανιών για τα EV και έχει οδηγήσει ορισμένους να προσθέσουν περισσότερα υβριδικά μοντέλα.
Η ζήτηση για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν ιδιαίτερα αδύναμη στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο, με πτώση 10% στις ταξινομήσεις, με λίγες εξαιρέσεις όπως το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την αύξηση των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά 5,1% τον περασμένο μήνα.
Η ACEA, της οποίας ηγείται πλέον ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, κάλεσε την ΕΕ να αναθεωρήσει τους κανονισμούς της σχετικά με τις εκπομπές CO2 του στόλου αυτοκινήτων, βάσει των οποίων οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αυξήσουν το μερίδιο των πωλήσεων αυτοκινήτων με μπαταρίες ή να πληρώσουν βαριά πρόστιμα.
Οι ηγέτες της ΕΕ πρέπει επίσης να συνάψουν μια «μεγάλη συμφωνία» με την κυβέρνηση Τραμπ αντί να επιβάλλουν δασμούς «tit-for-tat» σε εισαγόμενα αγαθά, προέτρεψε ο Källenius.
Στη Γερμανία, όπου η κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδήγησε σε κατάρρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με μπαταρίες πέρυσι, οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν περισσότερη υποστήριξη για τη βιομηχανία ενόψει των πρόωρων εκλογών του Φεβρουαρίου.
Ο Φρίντριχ Μερτς, ο συντηρητικός επικρατέστερος υποψήφιος για την καγκελαρία, θέλει να συνεχιστούν οι πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετά την προγραμματισμένη απαγόρευση από την ΕΕ το 2035, ενώ ο νυν καγκελάριος Όλαφ Σολτς έχει ζητήσει φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
www.worldenergynews.gr






